kittty

Alla inlägg under juli 2011

Av Kitty Gustafsson - 22 juli 2011 13:21

Varit på en blöt promenad med vovven, med oss på promenaden hade vi också Ingela och vovven Daisy! Jättetrevligt med sällskap på promenaden! Hoppas vi kan få till fler sådana! :) Men det var blött, varmt och kladdigt, det har inte regnat en droppe men kan det vara 110% luftfuktighet så är det de idag! På det så är det nästan 26 grader varmt... Puh! :) Inte konstigt att man är svettig!


  

Igår hade jag och vovven en mysig kväll på madrassen i vardagsrummet, vi har ju ingen soffa så man får ta det man har ;) Men det funkar okej! Åt god mat och tittade på film! Till efterrätt hade vi en milkshake à la skogsbärsmak! Mycket gott! Kankse skulle ta en sån i värmen idag och svalka sig med ;)


 

Idag är min enda lediga dag denna veckan! På det väntar 4 arbetsdagar innan jag får vara ledig två dagar nästa vecka! De dagarna planeras spenderas på bästa sätt med bästa kompisen på besök! Idag började dagen ute på balkongen med varma smörgåsar och det finaste sällskapet! Mitt hjärta!! :)



Nu ska jag ut och laga punktering! Det får nog bli till att ta med endast däcket till cykeldoktron... Får ju inte plats med cykeln i bilen och ska jag byta själv har jag inget sätt att pumpa upp det nya däcket på :P Av med däcket ska väl gå bra! Frågan är om jag får på det sen ;)


Dumma platta däck :(


Ha en bra fredag! Vi ska ha filmkväll ikväll också! ;)


Hej svejs! 

       

Av Kitty Gustafsson - 19 juli 2011 20:59

Har inte särskilt långt till jobbet men har ofta hittat en anledning till att inte ta cykeln till jobbet, det kanske börjar regna, det har blivit lite luft i däcket, för trött, har inte lust, ja man kan komma på mycket! Men en del gånger har jag cyklat och denna veckan jobbar jag väldigt mycket så jag bestämde mig för att ha en cykelvecka för att skona min guldiga! (det är ju inte bra för bilar att bara köra korta sträckor). Cyklade igår och det gick toppen, det känns oftast väldigt bra att cykla hem från jobbet och få lite frisk luft och tänka lite på annat. Och det går snabbare än att ta bilen :P Så idag när jag gick ut 06.30, med cykelnyckeln för att cykla till jobbet, då hittar jag cykeln helt utan luft i bakdäcket = PUNKTERING! Orka!!! :P Det kan inte vara meningen att jag ska cykla! Måste kört på något igår när jag cyklade hem.. Och jag har inte verktygen för att laga punka så NÄR ska jag nu börja cykla? Kan ju inte ens få cykeln till en verkstad, den går omöjligt in i buren och gå med den går ju inte, den rullar ju på plåtfäljen... Alltså är ända hoppet att jag kan fixa det själv, och det kan jag nog, bara jag köper hem rätt utrustning! Jag tror i alla fall att jag tar bilen denna veckan ;) Gör ju inget annat än och jobbar..! :)


När jag åkte hem från jobbet idag fick jag i alla fall en väldig lust att riva ner tapeten i sovrummet. Har ju köpt en ny fin byrå att ha där inne, den kommer i agusti och tänk va kul det skulle vara och sätta in den i ett nyfixat sovrum!! :D Var och drog lite i tapeten ikväll, den lossnar ändå hyfsat lätt, är en strukturtapet så det är inte allt det går som en dans på rosoer att få ner en sådan, men jag tror detta kan gå! :D Så vem vet, imorgon kanske tapeten i sovrummet ligger i en sopsäck :P När den nya kan komma upp blir en annan femma ;) Måste ju spackla först! :D och slipa... Paaaaaappa!! :D


I alla fall så är inte livet lika hopplöst idag! Kanske finns hopp för mig med!


Men jag saknar min bästis Eva-Karin och vovvarna! En sådan vän vill man inte vara utan! Liksom svårt att hitta en ny :P


Nu ska jag hämta tvätten! Sen ska jag nog sova faktiskt! Klockan ringer 05.30 både imorgon och nästa morgon, och imorse... hur tänkte dem då ;) Så vi checkar ut nu jag och bästaste T! Han har vila idag :P Men jag tror inte han behövde det, men han fick det ändå, för jag behövde det ;)


Hej då! :)


En bild från en underbar helg! Hade det fantastiskt bra i Molkom med bästaste vännen och vovvarna! :)



Av Kitty Gustafsson - 18 juli 2011 12:32

Känner mig som en väldigt tråkig Kitty just nu. Vill bara att allt ska bli bra ju! Varför ska man fundera så mycket! Kan jag inte bara lägga av med det...


Imorse var jag hos doktorn i alla fall. Han var väldigt trevlig. Vi tog lite nya prover, han hör av sig om något ser konstigt ut, annars ska jag ta nya prover om 3-4månader. Hb var idag 126 och det är vi helt nöjda med! Har dessutom slutat med mitt extra järn för 1 månad sedan! Inte för att jag känner mig piggare nu än när Hb vart lågt... Och idag är jag inte bara trött, jag är allmänt inte rolig, försökte muntra upp mig med, efter att ha surfat runt på massa agilitysidor, att åka och träna agility med vovven. Men vovven var lika okul som jag. Blev bara pannkaka. Kunde jag väl räknat ut... Men han fick ju rastat av sig i alla fall, hade ingen lust med en promenad... Inte idag heller känns det som.. Tycker jag sällan har det nu förtiden, måste masa mig ut varje dag :/ Det är inte kul det heller :P


Kan nästan sitta och skratta åt allt jag tycker det är fel på just nu... Hoppas det vänder snart! Vill att allt ska känns lite lättare och inte så betungande hela tiden!


Nu är det snart dags att dra sig mot jobbet! Ska inte göra annat än att jobba nu ett tag... Saknar att ha sommarlov :( Vill vara ledig och leka med kompisar hela dagarna!!! :)


Hej svejs!

Av Kitty Gustafsson - 17 juli 2011 17:13

Har varit i Jönköping sedan i fredags eftermiddag och besökt goa vänner! Vi har haft det toppen! Deras lilla busunge, Bella, har roat oss hej vilt! Och hon är ju mitt gudbarn för den som inte visste det ;) Tänk vilken tur hon har! :D ;)


Jag tycker ju det är urkul med barn för den som inte visste det! Och 3 dagar i trevligt sällskp och en 10månaders bebis kan ju inte bli annat än bra!? Texas har med varit med :) Han går mycket bra ihop med barn bara de låter honom vara när han har tröttnat på dem, och jag ser till att de låter bli honom om de inte fattar vinken ;) Bella tycker i alla fall om Texas och sen första gången och träffade honom så har hon lyst upp som en sol när han kommer och går förbi! Idag var vi på lekparken, Bella är lite liten för leksakerna och det regnade så allt var blött, Texas fick åka rusch-kanan och Bella satt i vagnen och tittade på, hon tyckte det var urkul att se när han åkte! Lika kul som hon har på filmen nedan, nästan i alla fall! ;) Hon skrattade högt av lycka varje gång han kom farande i alla fall! :)



 


Nu är vi hemma i vår bostad, har haft soffmys i två dagar i Jönköping och jag saknar verkligen en soffa nu!! Ska se till att hitta en jag vill ha snart! Det är ju lite leverans på soffor på de flesta håll...


Imorgon är det måndag, ny vecka nya tag! Ska bli spännande att se vad läkarna säger... Och sen väntar massa jobb! Jobbar 8 dagar denna veckan känns det som :/ Men men, var ju ledig 3 dagar nu så då får man väl jobba mer sen...


Kram kram!


Av Kitty Gustafsson - 15 juli 2011 14:44

Det blev en lååång sovmorgon idag med! Hade tänkt att gå upp vid 08.30 så man hann med att göra lite idag innan vi ska dra till Jönköping men det blir inte alltid som man tänkt sig! :) Vovven bestämde sig för att han skulle ut imorse kl 04.00 Fattar fortfarande inte varför han skulle ut, ute var han mest jättepigg och skulle jaga kaniner, då sa jag ifrån att vi går inte ut klockan 04.00 på morgonen för att jaga kaniner Voff-Voff. Då kontrar han med att "då tänker inte jag gå mer" och så stannar han mitt på gången och vägrar gå. Han är så dramatisk min lilla vovve ;) Han kissade iaf och sen sa jag till honom att nu sover vi, han somande sött men inte jag :( Låg vaken till 05.30 och sen någongång somnade jag... Var inte särskilt pigg när klockan ringde 08.30 så vi snozzade oss igenom hela förmiddagen ända till klockan slog 11.04... Trött som en mask gick jag upp men hade mest av allt bara velat legat kvar ännu längre! Varför är jag så trött!?! Jag vill bara vara pigg ju!!


Har fått tid för återbesök till Fabror doktorn på måndag iaf, ska bli skönt att få värderna uppkollade igen! Man undrar ju om det är sånt som spökar igen när man är så trött?


Vi har i alla fall sätt till att ta en härlig promenad på Gallberget! Massa hallon längs hela promenadvägen var det! Jättegott ;) Sen när vi kom hem fick Texas börja med att bada och nu har jag precis också badat! Vi ska bara packa det vi behöver och sen ska vi bege oss inåt, uppåt i landet!


Ha en härlig helg! Det ska vi ha! :O)


 

Av Kitty Gustafsson - 13 juli 2011 20:55

Ikväll har jag lämnat mamma vid tåget, hon har varit här oss mig och Texas ända sedan söndagskväll! Hon kom medans jag var och jobbade natt. När jag kom hem 07.30 på måndag morgonen bytte vi plats i sängen, hon gick upp och jag gick och lade mig! :) När jag vaknade roade vi oss lite innan jag sov lite mer och sedan drog till jobbet vid 21-tiden. Har alltså jobbat två nätter på sjukhuset och det gick jättebra! Nu har jag inga mer planerade och det känns helt okej! Man lär sig faktiskt lite mer på dagpassen! :)


Igår och idag har vi shopat! Och det har vi gjort riktigt bra! :) Har hittat sånt där som bara känns så prefekt! Blommor till balkongen + en lykta, lite nya kläder, byrå till sovrummet, plus ett matchande nattduksbord! Bara pappas och mitt jobb kvar med att tapetsera om sovrummet! ;) Då kommer det bli så fruktansvärt bra! :D Byrån kommer hem någon gång i augusti!



 

Har även hittat en soffa! Vi gick in på Em möbler och den bara stod där! Precis innanför dörren och väntade på mig! Den är helt fantastisk, den är lite stor och det kostar ju alltid lite mer pengar när man ska köpa soffa så jag har inte köpt den än men jag är allvarligt talat ganska såld på den ;) Det blir nog den vart det lider... ;)


Så här ser den ut! :)  

  


Och Evve har hittat en cockervalp, måste bara visa den! Han är så söt!


 

Han kommer från kennel Cockett och det är där bilden är lånad! 3 veckor nu! Tänk va söt han kommer bli ;) Undra om han är bra på agility ;)

http://www.kennelcockett.se/



Ha en bra dag imorgon!

Jag ska jobba kväll, och på fredag efter middag åker jag till mitt gudbarn, Bella! Ska tillbringa helgen med henne och hennes familj i Jönköping! :D


Hej då!!



Av Kitty Gustafsson - 8 juli 2011 11:27

Först loppet var ett agilitylopp. Jag och Texas nollade och vi fick vår första pinne! Tjoho!



Andra loppet var ett hopplopp. Här var det en lite klurigare bana och inte en typisk Kitty och Texas bana. Jag trasslade till det vi slalomingen, och Texas rev ett hinder ;) 10 fel och 1.39sek tidsfel... Man har inte råd att trassla till det när det inte går så fort för övrigt ;) Men det var 25 grader varmt och jag hade en taggad vovve så vi är nöjda! Vi diskade ju oss inte! Det har vi ju gjort på alla vårens tävlingar annars ;)



  

På denna tävlingen fanns det chans till ett hopplopp till och den tog vi såklart!

Vovven var fortfarande laddad men det kändes att han var trött nu, värmen och tvålopp i kroppen, då får man vara lite seg ;) Tyvärr tappade han fokus efter en tunnelutgång och sprang och tittade in i ett tält som stod utanför banan. Jag kunde inte bestämma mig för hur mycket jag skulle kalla på honom heller för trodde han såg hindret och då ville jag inte ställa till med en vägran. Tyvärr sprang han förbi hindret... Det blev alltså 5 fel men annars ett mycket bra 3:e lopp! Men det hade smakat bra med två pinnar på en tävling ;) Haha! :P



   

Storasyster kom och tittade på oss och hjälpte till att filma! Tusen tack! Och tänk va kul att du fick vara med när vi tog vår första pinne! Nu vill vi ha fler! :D


Ha en bra dag! :) Det har vi! :D

Av Kitty Gustafsson - 7 juli 2011 23:33

Jippi!!! Idag tog Texas och jag vår första pinne i agility! Ett felfritt lopp i agilityklassen räckte till en 7:e plats av ca 70 ekipage och vi fick en av de åtråvärda pinnarna! Vi har även kört två hopplopp som båda var godkända, det vill säga vi diskade oss inte ett ända lopp!! Vi har inte tagit oss runt godkända på en officeiell tävling på väldigt länge, det var en gång för 6 år sedan men då hade vi 1sek tidsfel... men vi har ju inte tävlat så många gånger heller så det är ingen bra jämförelse ;) Oavsett så är vi väldigt glada för vår pinne! Hade chansen i det sista hopploppet också men vovven var lite okoncentrerad och sprang och tittade på ett tält så han sprang förbi ett hinder, annars hade vi tagit en hoppinne också! ;) Lite surt men vaddå! Det var många springrar med, roligt att se! Men Voff-voff var såklart både finaste och bästa vovven enligt mig ;)


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards