kittty

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kitty Gustafsson - 31 augusti 2011 20:07

Här kommer racen från Halmstad! Två felfria lopp men lite tidsfel i hoppklassen, som jag förövrigt är mest nöjd med! Kunde blivit två pinnar... Men blev bara en! Men vi är nöjda ändå! Min lill T! Du är så söt som i alla fall försöker bara för min skull :) Även om han börjar tycka att det är lite roligare nu :)




Nu är det dags att förbereda sig för jobbet!
Hej då! :)

Av Kitty Gustafsson - 31 augusti 2011 16:47

I söndags åkte jag upp med en ny bekanstaskap till Örebro, eller närmar bestämt till en liten by utanför, Fjugesta. Där bor Fanny Gott som är agilityproffs och uppfödare. Cecillia som min nya bekanstskap, och vän heter känner Fanny Gott och brukar vara där och hjälpa till och jag var ledig så jag erbjöd mig, eller om jag blev bjuden att följa med, jag kommer inte ihåg ;) Men jag ville med i alla fall! 6st små fantastiska Border Collie valpar fick jag träffa! Plus att jag fick lite inspirations träning i agility! Snällaste och bästaste Eva-Karin tog hand om Texas som fick bo i storstaden under tiden!


Hoppas ni kommer sprida massa lycka i era nya hem sen!! Jag hade velat ha tiken som ligger längst ut till höger i bild! :) Det är lilla "Wind"!


Åkte hem på tisdag förmiddag med tåg till GÖteborg, promenerade över Götaälvsbrorn rakt till Blåstjärnan, snacka om att ligga bra till, mitt i smeten typ! :) PRatade av mig lite med mina underbara vänner!!!!!!! Hämtade Texas, packade in oss i bilen och drog hem. Var så klart värsta bilköerna kl16.30 från Göteborg så det tog 1h bara att ta sig ut till Kållered, som i vanliga fall tar max 15minuter... Förstår varför jag flyttade därifrån ;)


Var hemma kl 18.30, käkade, försökte sova, det gick inte, duschade och sen gick ja till jobbet! Natten på jobbet var helt fantastisk och när jag lämnade över till dagpersonalen var det min födelsedag och jag gick hem och sov! ;) Har sovit till 16, fick väcka hunden vid kl 13 när jag vaknade till för han bara sov och sov och sov, vaknade inte ens när jag kom tillbaka från toabesöket! Goa lilla vovven!! :)


Nu leter vi vidare efter en valp, vi leter efter en lösning hur allt ska fixa sig och vi funderar på vad vi ska göra med framtiden! Idag ett helt år äldre än igår! ;)


Ha en bra dag!!

Kram K&T  

Av Kitty Gustafsson - 25 augusti 2011 10:49

Igår mailade jag en BC uppfödare (A) Har ett tag kunnat slå iväg tanken på att skaffa en vovve till just nu men efter tävlingen i Kungsbacka så kom den envetet tillbaka! Även om Texas och jag var felfria så kommer i nästan sist bakifrån av de felfria, bara för att det inte går tillräckligt fort, för T guppar fram på banan, för min skull! Och det är ju snällt av honom men jag vill stå överst på prispallen och jag vill ha en hund som vill träna, oavsett vad! Men den stora frågan som kommer med ett valpköp är vad jag ska göra med mitt liv......!? Kan inte vara sjuksköterksa och ha hundar, det är inte roligt... hunden eller om det är flera måste få mera tid med mig annars kommer jag inte orka med dem. Jag vill ha ett hus med en stor trädgård, en bit från andra hus eller gårdar, där jag och mina hundar kan bo och leka så mycket vi vill på tomten utan att folk tittar för att hunden skäller av lycka! Ett alldeles eget lite smultronställe! Helst skulle jag villa jobba hemifrån så jag alltid kan planera mina egna dagar, men vad ska man jobba med då? Skulle vara kul att starta något eget men vad ska man satsa på? Trivs jättebra på mitt jobb på 61:an, folket är toppen och j ag tycker om mitt jobb, det går bara inte ihop med att ha en valp eller en annan hund än världens bästa Texas heller... Inte om man ska ha hund så som jag vill ha hund. Snart är det födelsedagsdags också! 23å... Det är ju inte ens mycket men det känns redan som att livet springer ifrån än och det är så mycket jag vill göra på en och samma gång! Är ju lyckligt lottad som redan har en fantastisk hund, en finfin bil, jobb och en fin hyreslägenhet i Halmstad....... Men jag vill ju så mycket mer!!!!!!!!!!


Älsklingsvovven! En blick säger mer än tusen ord! Jag tycker om dig Mr T!  

Av Kitty Gustafsson - 23 augusti 2011 19:11

Helgens två tävlingsrace! :)



Det första loppet är Texas helt ofokuserad och bara ett Texasflum, men andra dagen gick det ju bra! :) Mycket nöjd med vår insats även denna helg! :)

Av Kitty Gustafsson - 22 augusti 2011 22:17

Helgen i Göteborg var mycket innehållsrik, kan man väl lugnt säga! Lördagen var en speciell dag, agilitytävlingen har vi lämnat bakom oss för resten av dagen gav perspektivet av att det är inte ens värt att nämna...! Texas och jag tog oss runt banan på 5fel, en onödig vägran om ni frågar mig men vovven var inte fokuserad för fem öre. Och trots att vi både var utanför banan och gjorde extra svängar i svängarna klarade vi oss utan tidsfel... Hur det nu är möjligt och det tog oss till en 12:e plats vilket säger en hel del då det var 70 startande... Det var en ganska speciell bana som inte många bemästrade denna dag... Efter min och Eva-Karins insatts i tävlingen bestämde vi oss för att åka till Freeport och ta ett varv, blöta om fötterna och med mosade köttbullar i fickorna kände vi oss ganska felplacerade och åkte tillbaka till agilitytävlingen bara för att titta och lära då det bara var ett lopp för klass 1 var dag denna tävlningen. Vi snappade upp en hel del, i alla fall banor och ko,binationer.. Det är inte så många som kör Greg Darretts handlingsystem här på västkusten, inte i sverige alls så vi kör vårt egna race kan man säga ;) Men man kan lära sig ändå! :)


Vid lunch fick vi reda på att en hund till en kollega på Blå* hade varit saknad sedan kvällen före och alla som kunde hjälpa till behövdes för att leta. När vi åkte från tävlningen åkte vi direkt för att hjälpa till att leta. Vi åkte till ÖStra sjukhuset för där hade man sett till hunden senast... Klockan 09.00 på förmiddagen... Men vart ska man börja liksom?  I 1h gick "vi" tre personer och fyra hundar på olika håll runt sjukhuset och letade, inget spår. Vi samlades vid bilen för det kändes som att leta efter en nål i en höstack, då ser vi hur en helt främmande människa springer längs skogen som vi letat i och ropar på samma hund!? Hon säger att hon precis skymmtat vovven inne i skogen och vi springer från bilen och ger oss ut i skogen, snabbat är flera personer på plats för att hjälpa till, det var ju fler som var ute och letade på olika ställen i Göteborg. Och efter 1h klockan 18.30 har husse till hunden HITTAT VOVVEN och bär den åter till sin helt överlyckliga matte! Det var en rysslig saga med ett lyckligt slut men det var så härligt att kunna vara med och känna att man gjort något bra. Och att vi kunde åka till rätt ställe av alla platser i GÖteborg och vara där när den andra tjejen precis skymtat hunden. Det är ju helt otroligt! Härligt med lyckliga slut! Efter nästan 24h på vift var lilla "Timjan" lycklig över att vara "hemma"! Öite skrapsår var allt som syntes och jag hade inte hört något annat utan tror hon mår bra! :)


Påväg därifrån får vi dock ett annat mycket tråkigt samtal från Jenny som vi gick agilitykurs för på Blå. Hennes vovve skadade sig på agilitytävlingen och kommer dröja länge innan hon kan springa igen :( Vår miss på tävlingen känns efter de här två händelserna totalt skrattretande. Usch och fy :(


Söndagen betydde i alla fall EN ny chans (ska inte åka på tävlingar med bara ett lopp något mer, bara om det är riktigt nära då)! Det är skönt att ha mer än en chans på sig att göra ett bra lopp ;)


Jag och Texas hade startnummer 52 och vi var i god tid och såg en massa klasser innan det var vår tur. Lotta och Eva-Karin hade startnummer 37 , Lotta var taggad och sprang på som bara den, tyvärr fick hon för sig att ta fel hinderkombination efter en tunnel så blev en disk men Eva-Karin var nöjd med loppet och det ska hon vara! Det fanns mycket bra i det! :)


Fick Texas taggad precis innan loppet men att springa fort är inte riktigt voff-voffs grej ;) Men han galopperar i alla fall! :) Vi tog oss runt banan felfria och denna gången var det i hoppklassen så nu har vi en pinne i hoppklassen och en i agilityklassen! :D TJOHO!!! JAG ÄLSKAR MIN BRUNA HUND! Han är så snäll som ställer upp för mig :) Ni ska få se film imorgon eller nåt! Han är bäst min tokvovve :) En 5:e plats av 46 startande blev det! Sist av de felfria, ja vi är inte snabba men vaddå :) Vi är NÖJDA med loppet!! :)


Agilityligan! :)


 

Tokigt glad matte! Mycket stolt över min bruna lilla hund! :)


 

Idag blev det en boll som studsar på vatten i pris! Texas uppskattade den! Undrar om den studsar efter hans attack av den ;)

 

Puss min älskade vovve! Tycker om dig hur mycket som helst! Och jag känner på mig att du vet det ;)


God natt på er!

Hoppas er helg varit lika bra som vår!



  



Av Kitty Gustafsson - 18 augusti 2011 12:55

Igår hade jag och Texas en ledig dag! Det var välbehövligt efter att ha jobbat lördag-tisdag! Det är extra tunga dagar, inte osm när man jobbar fyra vardagar, tycker jag... Och nu återstår en kväll idag och en dagtur imorgon sen har vi helg! Den ska vi spendera på bästa sätt i Göteborg hos Eva-Karin och hundarna! På det blir det lite agilitytävling! Kanske lite kalasande också, för idag fyller bästaste vännen år! GRATTIS PÅ DIG EKG!! :)


Vår lediga dag sov vi 12,5h. Det var lika skönt som jag tänkte mig det skulle bli när jag gick och lade mig! :) Riktigt skönt att sova ut! Klockan var 10.30 innan vi gick upp! Satt mest och filurade på en rolig grej, bilen fick sig en tvätt, och så handlade jag lite! På kvällen tittade på operation smile. Tänk vad glada barnen blir för sina läpp operationer! Sånt man tar så förgivet här hemma! Det är rörande och se! :)


Idag valde vi att titta på film istället för en långpromenad, Texas såg ut att tycka det var ganska soft på den gråa kudden, när filmen var slut tog vi en kortare promenad och nu har vi ätit lunch! Snart dags att sätta sig på den gröna cykeln och ta sig upp för den ända backen i Halmstad till mitt jobb ;) Cyklar alla dagar när vädret tillåter, när det ösregnade en dag i början av vceckan tog jag den guldiga men annars föröker jag och låta bli undanflykter! Det är faktiskt skönt att cykla bara man har kommit fram och upp för backen :P Hem rullar man ju bara hela vägen och det går fortare än att köra bilen :)


Ha en bra dag folket!

Kram K&T



Av Kitty Gustafsson - 15 augusti 2011 19:16

Idag har det varit fullt upp på avdelning 61! Och säkert många andra avdelningar också, kändes som det kryllade av patienter på akuten i söndags som skulle läggas in... Dagen gick i alla fall okej, och jag kände mig ganska nöjd när jag gick hem! Även om man får lämna över en del när det är sådana här dagar.. Och man önskade man hade tänkt på lite mer under dagen, fast, min hjärna säger att den är väldigt trött nu, så jag hade nog inte kunnat tänka på mer än vad jag gjorde...! :)


Idag är det "redovisning" av första veckans trix i min och eva-karins träningsgrupp, Trixigt värre heter vi på facebook och alla som vill vara med och träna trix med sina vovvar är välkomna! Jag har precis filmat när vi tränade, som det står i filmen, vi är långt ifrån klara och det är inget perfekt brukskryp MEN vilken glad hund jag har när vi tränar! Han älskar det! Han blir glad ända ut i svansen, varje gång! ;) Roligt att se!


Nästa vecka blir det ett nytt trix! Och vi är laddade!

Även om man inte hinner befästa ett trix på en vecka är det kul att i alla fall träna! Är det något trix man fastnar för får man ju bara fortsätta med det! :)


Hoppas det är fler som laddar upp sina bidrag ikväll! Ska bli kul att se! :)

Så här ser Texas kryp ut idag ;) Eller vad man nu ska kalla det :P


Hej svejs! Och tack Annelie, Susanne och Mamma för kommentarena! Det är så jättekul och läsa er respons!! Kram på er!


Av Kitty Gustafsson - 14 augusti 2011 19:36

Som säkert de flesta vet vid det här laget så är min Texas en riktigt badanka! Och det finns inte ens lite tvivel på att han kommer bli en säl i sitt nästa liv! När det kommer till vatten kan inget konkurrera! Inte ens jag :/ :P


Här kommer ett litet bildspel om ämnet ;)


Ha en fin dag!

/K&T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards