kittty

Alla inlägg under juni 2011

Av Kitty Gustafsson - 30 juni 2011 07:15

Ända tills idag, nu på morgonen har jag haft finbesök av Lina från Halmstad! Hon följde med mig hem efter en härlig midsommarhelg i Småland! Måndag och tisdag jobbade jag men hon och Texas har roat sig! Hennes stora syster bor i stan så hon var lättroad ;) Vi har varit på pick-nick utflykt med kladdkaka, vi har gått härlig promenad, vi har varit vid stranden och solat och busat, till och med badat! Och det måste varit MINST 20 grader i havet för vi låg i och bara njöt en bra stund! r dock ganska skitigt, det var lika brunt som i en insjö? :( Vad händer med våra hav egentligen??


Hennes tåg gick 07.02, så jag har varit och lämnat henne nu, på hemvägen stannade jag i brödbutiken och köpte nybakade frallor, de var inte som de på kontan, inget speciellt alls men det var helt okej! Ska snart gå och lägga mig igen... Sova mycket är typ det ända vi inte har gjort ;) Vi har tittat på flera filmer och hunnit med att gå på bio också! Imorgon jobbar jag en tidig tur och efter den ska jag åka hem till Mamma och Pappa och njuta av helgen! Det ska bli härligt!


Ha en bra dag! Här kommer lite bilder från vår grillkväll vid havet, efter bion igår åkte vi och köpte en grill och korv! En bra avslutning på underbara dagar!

Kommer lite stilbilder på måsar också ;) Hej då! K&T


   

            

Av Kitty Gustafsson - 23 juni 2011 09:05

Midsommar närmar sig!! Jag jobbar kväll ikväll och dag imorgon! Sedan är jag ledig tills på måndag klockan 14! Då går jag på mitt första kvällspass SJÄLV! Ibland tror jag att det kommer gå bra och ibland känns det som att varför har de anställt mig ;) Har mycket kvar att lära.. Alla det där papprena och programen man ska fylla i saker i, vid inskrivning, hemgång och vårdplaneringar! Puh, det är det svåraste!! Det är lättare att ge mediciner som man har en utbildning i att göra ;) Dessutom har jag ju bytt län och det fungerar ju olika på alla ställen... Men jag lär mig det med.. Det tar bara lite tid ;)


Igår fick vi sommarfika på jobbet, det var de sötaste godaste jordgubbarna jag har ätit på länge, och jag har ätit en del redan i år ;) ! Tillsammans med god glass och kex :) Trevligt värre! Det var knppt så man hann sätta sig ner och äta för jobbet hängde över en hela tiden, det var fullt upp igår med andra ord! Hoppas det lugnar ner sig lite på jobbet snart! Lagom tills jag ska gå själv kanske! ;)


Idag ska jag i alla fall packa väskan! Imorgon efter jobbet drar jag och vovven till Båstad! Vi ska träffa mamma och pappa och lite andra vänner där! När vi känner oss klara åker vi antingen till Halmstad och sover, eller direkt vidare till mitten av småland, eller typ, Hestra! Och träffar alla goa Segesrtadmänniskor! På söndag återvänder vi hem! Då tar vi med Lina i 4 dagara!!! Hon får roa Texas när jag jobbar men vi får ändå träffas en hel del! :D


Har ett kort från Texas första midsommar, det var faktiskt här i Halmstadtrakten, i Villsärad! Finaste hunden! :) Jag hade ju till och med gjort en krans till han på den tiden ;)


Texas 6månader på sin första midsommarafton :) 


Hoppas alla får en riktigt bra midsommar oavsett vilket väder det blir :O)


Kram från K&T

Av Kitty Gustafsson - 21 juni 2011 20:33

Idag har jag varit ledig! Helt underbart har det varit! Tog en sovmorgon till klockan 10 och det var välförtjänt och välbehövligt! Har ju fortfarande inte vilat upp mig efter mina 7 jobbdagar.. Hade ju bara en ledig dag efter de och det var den dagen mamma och pappa kom hit och satte fart på mig ;) Såå idag har jag tagit igen mig, genom att bara göra sånt jag har haft lust med! Och det har varit ganska mycket ändå! :)

Började dagen på stan, en massa roliga affärer finns det här i Halmstad! Hittade ett par jeans och ett linne, på MQ, det var rea! Superrea! Kostade bara 350kr för både byxor och linne, på MQ! Det ni! :O) När jag kände mig klar med stan, eller nej jag var inte klar men parkeringen hade gått ut för 15 minuter sedan och jag var på andra sidan stan jämfört med bilen... Då fick jag vara nöjd helt enkelt för orkade inte gå fram och tillbaka ;) Tog min guldiga ut till flygstaden! Handlade ett svart snyggt toalock till mitt dass! :D Haha kanon blev det! Men jag har inte tagit någon bild ;) Ni får nog helt enkelt vänta tills ni kommer hit och se för er själva på min toalett ;)


Sen handlade jag massa mat på MAXI också! Tycker verkligen om Maxi! De har allt jag vill ha och behöver och så lite till! :) Var hemma någon gång efter 16, åt en wrap med grönsaker och falafel från findus, med lite pesto och gräddfil! Åt det första gången hos E-K och det var så gott och det var reprisen idag också! :) Efter det blev det bullbak! Har bakat bullar här i Halmstad en gång tidigare men då åkte alla bullarna i sopsäcken för de vägrade jäsa, vilket resulterade i brända degbollar, jätteäckligt! Idag gick det detso bättre! De blev nog bland de bästa bullar jag någonsin gjort! Alldeles perfekta! Till dom gjorde jag lite egen hallonsylt också så ikväll blir det kvällsfika vill jag lova! Ja och när bullarna var klar och sylten stod på svalning kunde jag ju passa på att rasta hunden, så jag tog på löparutrustning och joggade vår promenad! Mycket hurtigt vill jag lova! :) Men jag fick gå lite också för jag tror det var några varma bullar som jäste i magen när jag sprang och det var inte så lyckat ;) Men runt och hem kom vi! Och sen har jag gjort en liten film :) Är så tråkigt med blogginlägg utan varken fillm eller bilder och jag hade ingen lust att lägga in alla bilder här så jag gjorde så här istället! Det är såklart en Texas film! :) Min älskade älskling! Tycker om honom mest



 

Av Kitty Gustafsson - 19 juni 2011 21:02

Tänk vilken tur att jag har så snälla och duktiga föräldrar! :) I helgen har de varit här i Halmstad och hjälpt mig och vovven att få lite ordning i lägenheten! Vi har borrat och packat upp och flyttat runt och handlat nya grejer ;) Resultet blev toppen! Jag är så nöjg och äntligen börjar lägenheten kännas som min! :) Det som saknas nu är en soffa :P Men det är ju inte så viktigt! ;) Finns ju viktigare saker.. Som ett fungerande internet.. Hur hittar man annars en ny soffa liksom? ;)


Ikväll har vovven och jag varit på agilityträning, det blir träning på torsdagar och söndagar framöver, det är gratisträning! :) Kul att träffa lite folk och köra lite banor som man inte kommer på sjävl ;) Sen vet jag inte riktigt om vi är på samma nivå.. Men kul att inte alltid träna själv!!


Så nu har jag bokat in en tävlning tillsammans med mina träningskompisar, det blir den 7 juli, i Göinge! En kvällstävling! Börjar inte förän 18.30, och jag har 2h att köra dit så det kan bli bra, skönt om den är en fin dag också, då är det i alla fall inte lika varmt så dags!


Fick för ett par dagar sedan en hälsning ifrån Gotland och Texas syster! Jag blev så GLAD! Drömde fina drömmar om den ön hela natten sedan! Tack Susanne!!!


Finaste systern! :) Hon har en lika stor personlighet som Texas! Man kan helt enkelt inte låta bli att tycka om henne! :)


Blev sugen på att leta upp den här bilden nedan! Bror och syster är sååå söta på den! :)


Kinna och Texas, typ 9 veckor på bilden! :) Så underbart söta och goa! :)


Och här är Texas och Kinna ;) Här är de typ 2,5år! :) Fortfarande lika söta coh goa! ;) Men på ett annat sätt :P


Ha en bra kväll alla! Har jobbat hela helgen och jobbar imorgon med.. Gör inget annat än och jobbar! ;)


Hej svejs! :)


  

Av Kitty Gustafsson - 14 juni 2011 11:20

Idag känner jag mig trött och sliten, och jag ska jobba kväll. Det betyder ju iofs sovmorgon men inte för länge.. För imorgon jobbar jag dag igen och då ringer klockan 05.30 och då måste jag ju vara trött ikväll när jag kommer hem annars kommer jag ligga vaken och titta på klockan.. Gick upp vid 08.00, glömde ringa hyresvärden som har telefontid till klockan 08.30 Det var ju därför jag gick upp :P Har varit ute en kort runda med hund, ätit frukost, duschat, men sen blev jag så där fruktansvärt trött och orkeslös, gick och lade mig i sängen 30min, det var sååå skönt, ville ligga kvar längre med NEJ, upp med dig Kitty! Har pratat med veterinären, hon ska fundera lite vad vi ska göra... mitt lilla hudbarn :( Kan du inte bara bli bra i huden!!


Borde ta en långpromenad med vovven innan jobbet, men jag känner absolut inte för att gå ut. Bestämmer mig för att ta en cykeltur med honom istället! Borde åka och handla för jag har ingen frukost imorgon, men något finns det ju säkert att äta så jag skiter i det också... Och alla dessa grejer som är överallt! Det borde inte vara så svårt att bara ta tag i något och lägga det på en bra plats men på något sätt så skiter jag i det med och hoppar över alla grejer som är överallt... Japp det är en sån dag idag bara så ni vet!


Hoppas det blir en bra kväll på jobbet! Känns som att min intro börjar ta slut och paniken växer inombords, kanske därför det är en sån dag idag... Börjar gå själv den 27 juni, men dagarna jag är på avdelningen innan dess är inte så många.. Tankarna och orken läggs på annat just nu... Ska nog gå och göra en milkshake och drömma mig bort lite istället! Är ledig på fredag! Det är det jag ser fram emot mest just nu! Sen jobbar jag hela helgen och lite till, men på fredag, då är jag ledig och mamma och pappa kommer hit


Ha en bra dag!

/K

Av Kitty Gustafsson - 13 juni 2011 18:20

Satt ute på gräsmattan på en filt och lekte med vovven i förmiddags, då så jag att jag hade fått ett mail från bahnhof med inloggningsuppgifter till internet! ÄNTLIGEN!! Gick in och provade direkt! Ni förstår inte hur frustrerad man kan bli utan internet i över en vecka! ;) Och då har jag ändå hade iphonen att titta det viktigaste med! ;) Jag tror man kan säga att jag har ett beroende! :) Men jag tycker inte det gör något så jag tänker inte göra något åt det! ;)


Idag har varit en lugn dag, var på PD utbildning mellan 13-16. PD står för periotenaldialys. När njurarna slutar fungera får man hjälpa blodet att rena sig från slaggprodukter, de slaggprodukter som friska njurar se till att vi kissar ut! Man spolar in ca 2l vätska i buken via en kateter man har fått inopererad i buken, dialysvätskan som är en sockerlösning renar blodet, för sockret drar till sig vätskan och slaggprodukterna från blodet, och via bukhinnan så renas blodet. Efter 4-8h tömmer man ut dialysvätskan och fyller på med nytt rent! Och sen fortsätter man så tills man får en ny njure eller om man behöver bloddialys. Bara så ni vet! ;) På min avdelning har vi två sidor, 100-sidan och 200sidan, på 100-sidan har vi njurpatienter, och jag ska vara lite där också, därför måste jag kunna det! På 200-sidan har vi hematologipatienter, jag tror det är där jag kommer vara mest. Men det spela ju ingen roll var jag är, lära mig nya grejer oavsett! :O)


Det är så fint i Halmstad! Och jag trivs jättebra MEN saknar mina vänner i Göteborg!! Vill vara med varje gång de tränar agility med sina vovvar! Istället sitte jag och T här helt själva :/ Fast mest jobbar jag ju ändå..! :P Och om ett tag känner jag nog lite trevligt folk här också.. Bor två goa damer i området med varsin hund, Kevin och Greace, det har ni fått veta tidigare. Kevin och Texas har busat två kvällar i rad, sådär vid 21-tiden när det är svalt, vi har sprungit på varandra ute och de har busat gärnet! Skönt att gå och lägga sig med en avbusad vovve! Då sover vi båda gott! :) Idag har vi tagit en promenad inne i stan! Det finns så många mysiga affärer!!! Men jag har ju ingen att gå på stan med :( Kan ju såklart gå själv men det är ju inte kul varje gång...! Mamma ska komma hit och shopa med mig i sommar i alla fall! Det ska bli kul! :) Kan behöva lite nya kläder i den där garderoben!


Så här vackert var det i lördags kväll när jag tog kvällspromenad med lilla hund! Vi gick längs Nissan in mot stan och tillbaka igen! (det tar bara knappt 10min att gå in till centrum från mig!) :)


Längs de nybyggda husen gick vi in mot stan, ni ser bron långt bort i bilden, när man gått över den till andra sidan är man i centrum!  


Och här är tillbaka vägen! Mellan de två höga husen längst bort i bild ligger ett litet hus som ni skymtar i skuggan, det är mitt och vovvens hus! :)


 

Vovven tycker alltid han behöver nya grejer, fast han får inte alltid som han vill! Denna gången fick han det! Ett nytt snyggt halsband från Hurtta!


Och så här ser det ut i mitt sovrum när jag kommer hem! Hade bäddat sängen för det blir så grusigt när vi tagit vår morgonpromenad. Men det ser ganska onödigt ut för någon bäddar om igen ganska fort ;) Bästaste T! :) Jag får väl sopa rent sängen innan jag går och lägger mig dådå ;)  


Nu sitter folket hemma i Saxemara och firar Mamma! Hoppas ni har det bra! Säkert tårtdags vid den här tiden... Tänk va gott! ;)


Grattis igen Mamma! :)


Hej svejs!


Av Kitty Gustafsson - 12 juni 2011 22:55

Om 1h fyller Världens bästa Mamma år!!!Önska dig ett stort GRATTIS LILLA MAMMA!! JAG TYCKER OM DIG SÅ OOOOOTROLIGT MYCKET!hoppas ni får en fin och bra dag imorgon :) hade gärna varit med och om jag så bara varit ledig imorgon hade jag kommit och kramatom dig extra länge just imorgon! Det vet du! Som tur är kommer både Pappa och Mamma hit på fredag! Vilken lyx att ha båda två för sig själv en dag eller två :) Den guldiga har lämnats in för att bli fin i lacken :) det behöver hund också göras :( den förut så glansiga pälsen är alldeles mat och klådan och mjällen som började i maj är fortfarande kvar!! :( tycker så synd om min älskling! Hoppas få tag på vår veterinär i veckan och ta ett nytt snack :) Men nu ska vi sova! Kvällen på jobbet har varit bra! Imorgonär det dialysutbildning 13-16! Skönt med en kort dag! :)God natt /K&T

Av Kitty Gustafsson - 10 juni 2011 10:30

Hej på er! Har mys stund med vovven och tänkte jag skulle skriva en rad här samtidigt! Har fortfarande inget internet så bloggar från ifånen ;) det är inte riktigt samma sak att surfa runt och blogga på denna! Jag SAKNAR verkligen min dator med internet!!! Jag hoppas det kommer igång nästa vecka!! Jobbar hela helgen så då slipper jag tänka på hur mycket jag saknar det ;)Annars har vi det bra här i Halmstad! Sakta men säkert packar vi upp lite lådor! På fredag kommer mamma och pappa upp och ska hjälpa mig flytta runt på tunga saker så jag får lite ordning! På jobbet går det bra! Jag tycker om mina kollegor och jag tror jag kan lära mig så pass mycket under min inskolning att jag kan stå på svajiga, men ändå egna ben sen ;) finns ju alltid folk att fråga!! Man kan ju inte längre gå in till patienten och säga att jag är "bara" student ;) men man kommer nog på något bra svar ;) mycket har jag och lära iaf! Har läst igenom brochyrer om myelom, lymfom, lymfatisk leukemi och myeloisk leukemi! Det är mycket att mata in men jag tycker om att lära mig! Det är ju hematologsidan.. Ska lära mig dialys också, för på vår andra sida har vi njurpatienter och diabetes ;) var på diabetesutbildning i onsdags! :P inte konstigt att man blir trött tidigt på kvällarna ;)Ha de bra så hörs vi!K&T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards