kittty

Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Agilitykurs för Pavol och Martina från Slovakien

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. Vi inleder årets sista månad med en alldeles perfekt helg i Tångahallen i Vårgårda, så himla lyxigt ställe att vara på kurs på! Allt bara finns ju där, så smidigt.


Pila fick den stora äran att kursa för Guld OCH Silvermedaljören på agiltiy VM 2015, Pavol. Och som hon gör det! Nu är hon massa erfarenheter rikare och jag fick med mig ett och annat tips också! Väldigt nöjda!


Pila är ett litet geni när det kommer till att läsa min handling, det är som en kompis Anders sa, det ser ut som Pila kan banan själv, som på rinnande vatten bara tar hon rätt väg hela tiden och bara fattar vart vi ska utan en massa extra steg. JAG ÄR SÅ IMPONERAD av min alldeles egna lilla Pilahund!!! Tindra, stjärnan som hon är fick träna på lördageftermiddagen och hon var så nöjd med att köra grundövningar, hon är så rolig som ger allt i varje grej vi gör, Tindra är bara så perfekt <3 Och Texasmex va så klart med och va bästa maskoten, alla nämnda, ingen glömd! Nu tar vi söndag kväll och laddar för en ny intensiv vecka!


Over and Out /K


 
 
Ingen bild

Saxemara

4 december 2016 19:52

Så!!!!! Duktiga ni är Tindra o Pila! Tack Kitty för att du lägger ut på din blogg! Hälsning också till "Kungen" Texas! Ha en bra kväll! Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Av Kitty Gustafsson - 11 januari 2016 13:05


I helgen var det landslagsuttagningar till WAO - World Agility Open, en gigantisk agilitytävling som i år går i England 13-15maj. I den här tävlingen så är hundarna indelade i fyra storleksgrupper istället för tre som vi annars har i Sverige. Tindra ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Skapa flashcards