kittty

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Kitty Gustafsson - 23 juli 2011 19:09

Morgonen var inte den bästa för någon av oss, min mage var lika kass osm Texas, men envis som man är så tror man att det ska bli bättre, jobba ska man ju. Åkte och lämnade vovven hos Johanna, så ottoligt snällt av henne att vilja passa min sjuka hund! Åkte till jobbet och tog en rapport, sen sa de bara poff, sprang till toan, illamående och en mage som inte mår alls bra. Jag kunde bara konstatera att jag aldrig skulle kunna ta hand om mina patienter :( Ledsen och besviken meddelade jag mina kollegor som givetvis förstod och körde hem mig! Men usch va jobbigt det är och lämna jobbet så där, vet ju att det inte kommer bli lätt utan mig... men som pappa sa, det har ju hänt förr och vad ska man göra när man är sjuk!? Kan säga att det var tur at tjag åkte hem för hann inte mer än in innan det var dags igen. Nu har det varit lugnt ett tag men fy va dåligt man mår :S Vovven har också fortsatta diarrér, med blod :( Ingen ide att åka till veterinären än, de kommer ändå bara skicka hem oss på diet råd och avvakta. Vi springer in och ut med jämna mellanrum båda två... Härligt vi har det.. NOT! Bestämde med jobbet att jag blir hemma imorgon med, dummt att stå där imorgon och få gå hem efter 1h, då är det bättre att någon ersätter mig. Och jag får tid på mig att må bättre, det kan behövas, bläää


Började precis ösregna, en sådan där riktig åskskur, hoppas vovven inte vill ut än på ett tag ;) Men nöden har ju ingen lag.. Vi får väl se :)


Go kväll!

Av Kitty Gustafsson - 23 juli 2011 10:55

Igår hade ju vovven lite diarré. Det var inte så farligt, mest lös i magen och vi var inte ute så många gånger på dagen. Dessutom började avföringen fasta till sig på kvällen så vovven fick en mindre portion kvällsmat. Inatt så kräktes han och vi fick gå ut mitt i natten också, då var det diarré form igen... Nu vid 10-tiden var det dags igen och då var det även blodigt :( Stackars lilla vovven, idag blir det ingen mat... Och nu visar det sig att jag också fått kass mage. Vet inte vad det beror på men det är en liten sjukstuga idag. Jag har i alla fall bestämt mig för att försöka jobba ändå, vet hur svårt det är att få in folk och jag har inte ont i magen eller något illamående så gissar inte på någon magsjuka. Har fixat så vovven får komma ut någon gång medans jag jobbar. Hoppas det räcker! Det värsta om det händer en olycka är inte olyckan utan min hund som kommer vara helt förtvivlad över att ha gjort det inne :(


De problemen har vi medans det som drabbat Norge inte går att förstå! Det är många drabbade och saknade människor idag!


Var rädda om varandra!!

K&T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards