kittty

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Kitty Gustafsson - 5 juli 2011 18:59

Idag var en hemsk morgon, huvudet värkte så mycket, och på ett sätt som det aldrig har gjort att jag inte visste om jag skulle komma ur sängen, först för att gå med hunden och sedan för att gå till jobbet. Men tapper som man är så slänger man i sig två huvudvärkstabletter, ligger och blundar i sängen in i sista minut, tar väskan och går till jobbet och hoppas på det bästa. Den här gången funkade det, huvudvärken släppte efter ett tag! :)


Dagen på jobbet har varit jättebra, faktsiskt, mitt i allt kaos som är på jobbet så har jag haft en jättebra dag! :) Lyckost mig :) Tycker om mitt jobb som sjuksköterska jättemycket! Mer än vad jag trodde ;) Och jag ställs för nya utmaningar varje dag och lär mig jättemycket nytt! Sen kan man ju önska att arbetsbelastningen var lite som idag och inte som alla mina andra dagar, för det blir inte lika roligt då, när man inte hinner med sånt man vill... Men men, hoppas det blir fler dagar som denna iaf, tänk vilken tur att jag gick till jobbet trots huvudvärken :)


Nu ska jag prova på att jobba natt också! Söndag natt går jag på, någon intro hinner vi inte med utan det är bara att köra på ;) Imorgon är det jobb igen, sen är jag ledig tils fredag eftermiddag :) Och på torsdag ska vi tävla agility! Håll tummarna! Rapport kommer för eller senare! :)


Vovven har fortsatta problem med både huden och en förarglig klåda, nu ska vi prova allergifoder för att helt utesluta foderallergi, det blir strikt diet kost i 12 veckor. Inget godis, ingen människomat, inte borsta tänderna på lilla hund, inte tugga på några tuggben, hur ska jag komma ihåg allt och hur gör man för att inte glöma bort det någon liten stund!!! När vi tränar kan man belön med gurka, morötter eller popcorn ;) Det man vill göra är att ta bort proteinkällor som kroppen är van vid och lägga till nya källor istället! Håller alla tummar och tår jag har för att det ska bli bra nu!!


Innan Texas fick sitt medicinska bad idag fick han simma av sig i Nissan, han blev så klart vild och galen när han fick bada, han är aldrig så lycklig som när han är i vattnet, han skulle ha blivit en säl ;) Eller han blir nog det i nästa liv iaf ;)


       

"Mamma vattnet är åt andra hållet, kan jag inte få bada istället för att göra det häääääär!?"    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards