kittty

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Kitty Gustafsson - 31 mars 2011 22:01

Idag har det varit en ruskig dag i Göteborg, men "vi" hundmänniskor är vana att gå ut i alla väder och jag har en ganska bra gadrob för de flesta väderlekar ;) Bara man är på humör så fungerar det mesta! Igår var jag till Eva-Karin på kvällen för att komma ut lite, hennes bror hjälpte henne att byta till sommardäck på hennes bil medans hon och jag körde agility över två hopphinder i trädgården ;) Det var en härlig kväll, tyvärr förstörde hennes granne stämningen, hindrena åkte in och jag tog på mig att baka en kladdkaka medans Eva-Karin och Johan fixade klart ute! Kakan tog slut på 30min, men vi var ju tre ;) Den var alldeles kanon! Både jag och Eva-Karin var lediga idag men det skulle bli dåligt väder idag så vi bestämde att vi skulle vänta och se, det var inget kul väder imorse, men vid 14 tiden fick jag ett sms från Eva-Karin att hon måste ut nu i alla fall, och jag kände likadant så vi tre tiden sågs vi ute på brukshundklubben, det var blött och kallt men det var skönt att komma ut! Vovven var på g, och det var även militären på skjutbanan precis vid hundklubben ;) Det lät som att det var nyår men vi tränade glatt vidare med tre helt skottsäkra vovvar! :) Duktiga de är! Bara man inte själv gör nåogn stor grej av det, fast det är svårt att inte stanna upp när det skjuts hej vilt omkring en ;)


Doktorn ringde också, inget kul samtal, han hade diskuterat mitt fall med en kollega och det hade kommit fram till att en remiss till Östra sjukhuset var bättre än att själva fortsätta utredningen... Det är lite allt möjligt fel på mitt blod, det fyller inte på några järndepåer alls trots 1 månads behandlning med järn, och sen var det fel på min ämnesomsättning, den var för låg så sköldkörteln jobbar inte heller som den ska. Vet inte mer allt var han sa men det var väl de stora grejerna. Får inget grepp om hur dåliga proverna var men det är ju inte bra, för då hade de inte skrivit en remiss till det stora sjukhuset.. Jag var ju bara lite trött, känner mig ju inte sjuk på något annat vis... Men det är väl bra med en utredning, bra att det upptäckts att inte allt är som det ska, men oj va det tar på mig, det hinner gå mååånga tankar i min hjärna om vad det kan vara och vad det inte kan vara för fel på mig.. Borde sluta med det och bara vänta men det är svårt. Jag vill ju bara vara frisk :) Vem vill inte det liksom? Nya prover ska lämnas i början på nästa vecka... Sen får vi vänta och se... Jag som blir så stressad av att sitta och vänta på att få lämna prover! ;) Får nog ta och stressa av lite tror jag ;)


Oj va långt inlägget blev helt plötsligt. Datorn är ominstallerad, Windows 7 passa mig och mitt behov så mycket bättre! Det är sån fantastisk stor skillnad att kolla på både filmer och bilder nu! Skärpan har aldrig varit bättre! :)


Tackade nej till den första lägenheten i halmstad som jag fick visning på, kände inte för att sätta mig i en lägenhet på 9:e våningen... Det var det som tog emot mest!


Ikväll har jag dock fått visning på en annan, den ligger i centrum, dock nära en park så man kan gå på gräs med hunden, den ligger på 3:e våningen och det är NÄRA TILL JOBBET!! SKa se om jag kan åka ner och titta på den i helgen, efter jobbet, om jag orkar jobba :( Annars kan jag på måndag också! Då är jag ledig! Sista svarsdatum är den 7 april och efter en vecka får man reda på om man blir den stola hyresgästen! Håll tummarna för oss, både när det gäller hälsan och boende tack! ;)


En godnatt hälsning från Göteborg, från mig och min vovve!

Har jag sagt att jag tycker om honom idag? ;) Det bästa är att han tycker om mig med :)



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards