kittty

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Kitty Gustafsson - 3 mars 2011 16:13

Det strular på jobbet, det är som en ända stor soppa och det blir bara värre ju mer man tänker på det. Jag har nu mindre befogenheter att få göra något än vad jag hade tidigare när jag var djurvårdare. Jag får gå ut och rasta djuren men jag får be någon annan koppla på droppet när jag kommer in, allt på grund av jordbruksverket. Det känns verkligen jättemotiverande att gå till jobbet och dessutom kan jag inte fortsätt med mina nätter utan att bryta lagar, och vi vill påpeka att det inte är okej så japp, inga mer nätter... Dispansansökan är skriven men måste finputsas och jag vet inte vad som är rätt och inte längre. Snart känns det som allt man gör är förbjudet, jag är ju "bara" sjuksköterska, så jag får ju inte göra någonting som har med djur att göra...


Texas tar i alla fall det hela med ro även om jag är stressad, arg, trött och ledsen på samma gång, kan allvarligt talat inte vara särskilt rolig att umgås med just nu... Jag har tur om man jämför med mina arbetskamrater, jag har bara 3månader kvar... Försöker se det positivt men det går inte särskilt bra!


Skulle lägga ut en söt film på Texas och Fanny som busar, jag har fått konkurans, det finns en till som tycker om Texas nästan lika mycket som jag, Lilla Fanny! Så söt hon är när hon ser honom :) Men filmen vägrar fungera och jag har ingen lust att försöka fixa. Ibland kan väl något bara stämma? En som ringde och verkligen ville ha min lägenhet från Halmstad idag, men fanns ingen möjlighet till parkering vid hans lägenhet och jag måste ha kvar min guldiga bil så fick tacka nej... Ja, alltid ska det vara något! Om någon dag kanske det kan kännas lite bättre igen, om vovven har tur kanske vi tar en promenad senare idag :) Igår blev det en promenad tack vare Eva-Karin och hennes vovvar! Alltid lättare när man är två :)


Till något helt annat. Sötaste vovven och bästa pappan lunchade tillsammans när jag var hemma :) Min hund är ju helt sanslöst bra på att bryta lagar, för lagen var skriven när jag skaffade hund, hunden fick inte tigga och mat vid bordet var förbjudet :) Och titta, nu sitter han på en stol och har en egen tallrik :) Min bästa vän! :)


  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards