kittty

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Kitty Gustafsson - 4 mars 2011 10:59

Såklart vovven fick en promenad igår! Samvetet tog över och vi var ute över 1h, och det var såklart jätteskönt att komma ut! Oftast om det känns tungt kan det vara svårt att ta sig ut men jag brukar aldrig ångra mig ;) Och alla de andra dagarna som inte känns så jobbiga så är promenaderna med vovven det bästa som finns! :)


Klockan blev 18.30 innan vi var hemma och det var fortfarande, nästa ljust ;) Bilden är tagen runt 18 och då var det ju i alla fall ljust! Fantastiskt skönt att det bara blir ljusare och ljusare! :) Och lilla hund är ju glad, svansen vägrade vara still och ifånen klarar inte av hastiga rörelser ;) Observera att svansen är till höger ;) Då är hundarna lyckliga, det har vetenskapen visat :P Haha, jag vet inte om det stämmer ;) Det var en lärare på gymnasiet som sa det på en lektion en gång ;) Och Texas viftar minsann oftast alltid åt höger eller så kör han den runt runt ;) Har ni kollat hur era hundar viftar på svansen? Det är oftast inte rakt bak iaf ;)


Idag ska jag jobba första dagen som djurvårdare, jag är inte speciellt imponerad kan jag ju inte säg... Hade hellre stannat hemma men det tillåter inte samvetet... Vet verkligen inte hur jag ska fixa att inte göra någonting! Tror mig det är svårare än vad det låter! Det kliar i fingrarna bara av att sitta här hemma och veta att jag inte får göra något... Ja det är minsann lite upp och ner på jobbet!


Och hela helgen känns ju förstörd av att jobba 12-21 istället för att jobba natt.. Skulle ju tvätta och handla, men inget av det har man ju lust att göra innan jobbet.. Tvätten hinner ju inte torka.. Och när klockan är 21.30 innan man är hemma hinner man inte heller tvätta och affären stänger 22... KUL!! Usch, var bara tvungen att klaga lite till...

Snart kanske detta kan smälta in lite... Men tills dess får ni stå ut eller inte läsa! :)


Hej då!

/K  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards