kittty

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Kitty Gustafsson - 24 november 2011 21:50

Tindra är 9 veckor idag!! Vid den här tiden för en vecka sedan var vi ganska precis hemma i Halmstad! Det var första gången de små tassarna tassade in i lägenheten! På den här veckan har vi hunnit med ganska mycket! Tindra har fått en bästis i BC kompisen Fanny! Det har varit fantastiskt roligt att se och följa deras lekutveckling, för tro mig, idag ser inte leken ut som den gjorde första kvällen! Men den roligaste utvecklingen att följa är såklart den som sker i lek/lärande och miljö! Tindra är en så länge en väldigt härlig valp att ha och göra med, hon kan ha lite svårt att somna, men när hon har somnat går det inte att väcka henne! Hon leker och busar med en och hon har börjat uppskatta godisbelöningar.


Inatt sov lilla valpen från 22-tiden när vi gick och lade oss till kl 07.30 Det är imponerande! Tänk om det kan få fortsätta! Efter det sov vi till kl 10.00 Hon bara finner sig i att vara och går och lägger sig igen!


Idag har det varit så dåligt väder så vi har inte lyckats få till någon 9 veckors bild, men vi har filmat!


Jag har börjat introducera klickern. Allt är bara på skoj och helt kravlöst. Började med att klicka för att hon gav upp godishanden och nu backar hon! Hon är grym! Kommer försöka låta bli att lägga in för mycket trixträning nu i början, vill fokuser på grunderna sitt, ligg och kom, precis som jag har gjort med Texas. Sitter de grunderna så kan man göra vad som helst sedan! Och hon kommer ju lära sig trixen fort känns det som ;)

Saker att lära valpen på sikt:

*Fyra tassar i en skål

*Nosduttar

*Tasstarget/nostarget


Listan kan göra hur lång som helst och jag längtar tills valpen blir större och mer träningsbar. Än så länge leker vi bara fram olika beteenden. Det är jobbigt att vänta! Men vill att min lilla valp ska tycka att det är skitkul så jag ska ta det lugnt och vi ska ha kul!! :) Kvalite, ingen kvantite!


Här kommer en liten 9 veckors film!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards