kittty

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Kitty Gustafsson - 13 november 2011 18:19

Idag är det pappa dagen! Jag har inte gjort något för min pappa mer än att ringt honom och upplyst honom att det är hans dag! ;) Men det visste han redan, det hade mamma sagt vid frukost ;) Oavsett vad jag hade gjort eller inte gjorde så tror jag han vet att jag tycker om honom väldigt mycket! Bästa pappan! :)


Helgen har varit jättebra, två härliga dagar med bästa vännen och en massa hundar! Agilitytävlingar i två dagar, tyvärr inte med de resultaten vi ville och hoppades på men vi har haft skoj! Hunden har haft skoj! Han var snabb men okontrollerad i Varberg på lördagen! Men han lekte med mig ibland alla andra hundar och han gjorde bra sakar också, men det var såklart tråkigt att bara få köra ett lopp... Men så blir det när man byter klass! En pinne kvar i ettan fortfarande i agilityklassen med andra ord! Hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi kan lyckas med att ta den!


Idag har jag och lilla hunden kört tre lopp i Falkenberg i Lotushallen. Det var första gången vi körde agility i en inomhus hall. Trångt, annorlunda underlag och massa hundar och stök, men det störde inte hunden! Skönt! Däremot var han lika flummig och okoncentrerad som i början av vår säsong... Har försökt och fundera på vad jag har gjort annorlunda denna tävlingen och de gånger de har gått bra men jag kan inte sätta fingret på det! Vi har alla bra och mindre bra dagar och Texas har en mycket stark egen vilja och om han har en flummig dag är det svårt att göra något åt det! ;) Jag gjorde framförbyten och threadlar som jag vet att han kan men han springer åt ett annat håll.. Inte så lätt att ta sig runt felfritt då ;)


På lördagen träffade jag även min uppfödare, Jenny! Hon tävlade agility med sin vovve Katja! Trevligt att träffas och ännu roligare kommer det bli nästa gång vi ses! :)) Idag har Jenny varit ute och fotat valparna igen, Tack!! Valpabstinensen är stor in i det sista och dagarna känns oändligt långa tills det blir torsdag! Tänk att jag ska få hämta hem min lilla valp!!!!!!!


Fina lilla valpen har varit och hjälp till i trädgården! TItta vad stor hon har blivit! :))

 

 

Mamma Kate och finaste barnen! :) Jag hoppas att vi kommer kunna följa alla syskonen lite, vore ju trevligt att få se även dom växa upp! Ser så mycket fram emot allt jag och valpen ska lära oss! :D

Hon har även blivit registrerad i SKK, så här fint ser det ut :)



Lilla valpen är så efterlängtad, det ska bli så roligt att lära känna en ny liten individ och upptäcka världen tillsammans med en ny liten krabat!

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards