kittty

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Kitty Gustafsson - 16 november 2011 19:40

Jobbet som sjuksköterska är speciellt på många sätt. Som person ställs man inför nya saker och många utmaningar titt som tätt och ibland helt utan förvarning. Igår var en sådan dag. Det var en kväll full av utmaningar och jag är så rädd att missa något viktigt. Jag vill bara göra så gott jag kan och lite till, jag vill göra allt rätt. Kände mig inte nöjd med min kväll igår, jag hade säkert kunna göra något lite bättre tänker jag. Dömmer mig därför hårt och har nästan ingen lust att gå till jobbet imorse då självkänslan är låg och jag vet vad jag har att vänta mig. Möts av en stressig morgon precis som jag befarat sen jag gick hem. Mitt i allt det får jag oväntade stärkande ord från anhöriga som var där kvällen innan. Självkänslan lyfts i ett nafs och det känns lite, nej mycket bättre. Jag går ut med ett leende på läpparna och dagens uppgifter och utmaningar känns för en stund mycket lättare! Även i de situationerna som känns riktigt jobbiga för mig, lyckas jag vara så pass proffesionell att jag dagen efter får fina ord och beröm för det jag gör. Jag är så glad att människor ibland vågar öppna sig och säga vad man känner. De orden jag fick idag betydde mer än allt för mig idag och de gjorde min dag! Det är ändå ett ganska kul och givande jobb jag har :) Även om det är lite läskigt ibland, och jag undrar hur någon kan låta lilla mig bära det stora ansvar som vilar på mina axlar varje dag! Det är ju inte konstigt att man är lite trött ibland när man kommer hem från jobbet ;)


_____________________________________________________________________________________________


Imorgon, vid den här tiden är jag med valp!!! Kan inte fatta att dagen innan den mest fantastiska dagen på 8år är här. Dagen när två ska bli tre, dagen när lilla hund ska bli storebror!

Jag tror allt är fixat! Det duger i alla fall! Tindra är välkommen hem!!!


Storebror Texas har fått sig ett bad idag, så han luktar gott och är fin imorgon :)) Mmmm, imorgon blir det valpmys i mängder <3 Men först ska jag jobba! Ända till klockan 17, och mellan 15.30 till 17 är det möte, kommer känns som världens längsta möte!!! :) Men efter det åker jag direkt till skåne! Tjoho!!!!!!!!!!!!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards