kittty

Alla inlägg under december 2011

Av Kitty Gustafsson - 29 december 2011 13:31

Idag är valpen 14veckor! Det betyder att det var 6veckor sedan hon flyttade hem till oss! :) Det har hänt mycket på dessa sex veckorna och hon är en fantastisk liten valp som kom till precis rätt familj <3 I alla fall till någon som tycker om henne otroligt mycket! Än så länge lever hon upp till alla förväntningar och lite till! Vilken liten tjej jag har fått! :)


                 

Av Kitty Gustafsson - 19 december 2011 18:58

Idag på förmiddagen lyste solen över Halmstad! Den var efterlängtad! Vet inte när jag såg den här senast...!!!

Kameran åkte fram och vi åkte iväg på promenad! Vi stannade till hos veterinären på vägen så nu är både Texas och Tindra vaccinerad! Båda skötte sig med den äran!


                   


Nu ikväll fick valpen smaka på morot, min söta lilla valp :)


  

Av Kitty Gustafsson - 17 december 2011 19:22

Är inte så bloggsugen just nu men det har ni väl märkt, idag är första dagen på hur länge som helst (sen jag hämtade valpen = 4 veckor) som det inte har regnat! Men lika gråmulet och tråkigt ute i alla fall, fast jag saknade ju inte regnet då! Vill ju ha snö och gå ut och ta fina snöbilder på hundarna! Tittade på väderet för nästa vecka och just nu ska det bli 6 grader varmt och sol på julafton! Det låter ju, härligt :/:)


Hundarna är i alla fall fantastiska, det blir mycket träning inne, för ute vill man helst inte vara!

Inatt jobbade jag min första natt efter att valpen kom hem och hon skötte det med bravur! Vi sov till 12, åkte till brukshundsklubben och fick lite mat och lite genomgång av de nya reglerna, den åkte vi hem igen, kollade på skidskytte, klickertränade, promenerade och sov 2h till! Och hon säger inte ett pip när vi ska sova, hon bara finner sig i det :) Duktiga lilla valpen! Så hoppas hon kan sova gott i natt också och sen är jag lite ledig igen :)


Ni får fina snöbilder från förra året på bästaste T idag! :)

                    

Av Kitty Gustafsson - 14 december 2011 11:34

Varje gång valpen får träna får Texas också göra något, men det tar lite tid att redigera filmer och just nu är det mer spännande att se valpens utveckling när vi tränar! ;) Men här kommer en lite film på min helt fantastiska lilla Texas! :)


Av Kitty Gustafsson - 12 december 2011 09:57

Valpen gör framsteg! Igår kväll var första gången lilla valp började bjuda på ordentligt med beteenden när vi klickade! Hon viftar med tassarna och provar en massa saker! Den här filmen är bara för alla hundfantaster, för er andra är den nog inte så rolig, kanske bara lite söt i början ;)


Jag vill att hon ska lära sig och samla sig så vi vill ha fyra tassar i ett fat denna gången :)



Av Kitty Gustafsson - 9 december 2011 13:31

I 4 dagar har vi varit på agilitykurs i Malmö, jag mina vovvar, Eva-Karin och hennes vovve Fanny! Vi har varit på handlingskurs för Greg Derrett. Han kan grunderna i "vårt" handlingssystem bättre än någon annan, han är typ grunderna ;) Har lärt oss jättemycket! Eva-Karin och Fanny var med på dubbelboxövningarna på tisdagen, det var grymma! Grymast till och med! :) Eva-Karin fixade boende hos en gammal klasskompis, det är liiiite jobbigt att bo hos andra med en 11veckors valp och en hund som kanske spyr på morgonen pga en tom mage när hela vardagsrummet är täckt av en gigantiskt stor matta som man varken vill ha kiss eller kräk på ;) Men ingen olycka skedde och det är vi väldigt glada för! För övrigt bodde vi väldigt bra i förhållande till kursplatsen! Tack för boende och mat Linnea och Albin! :)


Valpen har hunnit bli 11 veckor också! Vi tar det lugnt med träningen och håller oss till våra grundfärdigheter som vi har börjat med, sitt övningar, lek & kamp samt frikommando! Valpen är fantastiskt duktig och hon gör mig glad varje dag! Lilla Texas gör mig också stolt, han är minsann världens bästa storebror




Här är en film på bästa vännen och hennes goa, duktiga svarta lilla fara! :)


Av Kitty Gustafsson - 1 december 2011 21:10

Tindra är 10 veckor idag!

Hon utvecklas hela tiden och man ser hur hennes personlighet växer fram! Hon har börjat på "dagis" Världens bästa tror jag minsann! Hon och två katter och två fantastiska människor! Hon kunde inte haft det bättre!

Dessutom får hon tokfnatt när jag kommer och hämtar henne, hon tycker om mig, det är jag säker på! :) Och jag tycker om henne!


Dagens vikt: 4.5kg valp!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards