kittty

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Kitty Gustafsson - 19 november 2011 11:28

Kan man ha det så här bra!? Det är helt underbart att få följa den lilla valpens utveckling, säger valpen för hon lyssnar bättre på det än Tindra, Tindra, vem är det liksom? ;) Det vet ju inte hon! Det är den största omställningen, att man inte kan säga något till valpen, för det är bara konstiga grejer jag säger som inte betyder någonting för henne ännu!


Inatt var vi ute vid 03.30 sedan sov hon till 08.30 Igår var det soffmys, lilla fröken klättrade upp i soffan själv och kröp tätt tätt intill och ville sova nära! Hon vägrade gå och lägga sig när jag tog ner henne gång på gång och i och med att hon ändå kommer få sova i soffan senare så kunde hon väl få börja redan nu ;) Mysiga stunder det där med en alldeles trött valp som vill ligga nära!


Än så länge har hon varit en väldigt enkel valp som håller sig nära mig och har lätt för att lägga sig ner och slappna av när jag är passiv. Till och med när vi var ute igår på kvällsrastningen och visade upp valpen för Ingela lade hon sig ute! Mitt på cykelbanan, vi var väl tråkiga som bara stod och pratade ;)  Och sen får hon sina tokryck imellan åt! Innan jag började skriva detta inlägget var vi ute och kissade, tänkte jag, men Tindra hade andra planer, hon fick ett pudelryck och körde gärnet! Inget kissande med andra ord utan nu har vi gått in och hon har somnat, vid mina fötter! Får väl springa ut när hon vaknar sen :)


Det regnar ute och är verkligen inget trevligt väder att vara ute i! Vi tar våra små kissrundor ut, det känns som att hon redan fattat grejen att vi kissar ute, har hänt en olycka och det var mitt fel. Men hon är verkligen inte en sån som bara skulle sätta sig inne och kissa för att hon var kissinödig, nä då är det för att vi inte har hunnit ut!


På våra korta promenader går hon mest lös, hon håller sig nära och upptäcker världen i sin egna lilla takt! Igår tog vi dock en koppelpromenad, man måste ju lära sig gå i koppel också. Den där linan som sitter fast i det konstiga halsbandet som kliar är ju som en perfekt leksak som man har med sig överallt tycker Tindra och vägrar släppa det! Jag bytte koppel mot leksak och tillslut kunde vi gå någorlunda normalt! Vi har prövat leka i olika miljöer, på en cykelbana, vid en väg, när andra hundar gått förbi, men det bryr väl inte hon sig om! Hon leker ju med mig!! Igår träffade hon två katter också som båda var större än henne själv, lite konstiga var dom men efter ett tag försökte hon leka med dom, hon är ju uppvuxen med katter! Hon är så söt så man kan inte sluta titta på henne! Dock är det svårt att ta bilder för hon vill bara komma och gosa så fort jag försöker få till en söt bild, vi lyckades dock få någon men då blev den suddig på grund av att det är så mörkt här inne eller att valpen är alldeles för nära kameran.. ;)


              

Till slut tröttnade hon på mig och gäspade lite ;)


  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards