kittty

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Kitty Gustafsson - 14 mars 2012 15:47

Idag och igår har det varit VÅR i Halmstad! En klarblå himmel och en värmande sol! Igår skulle jag varit ledig men chefen ringde kl 10 och frågade om jag inte kunde tänka mig att jobba kväll som igår och var aledig idag istället? Jag är ju sån som gärna ställer upp, mitt störta problem är ju hundarna bara, inte alltid lätt att fixa hundvakt i sista sekund men igår löste det sig så jag blev ledig idag! Tur jag fick en fin dag idag med för det var tråkigt att gå in och jobba igår när det var så underbart ute! ;) Borde fått extra betalt bara för att det var så fint väder liksom ;)


Hela förmiddagen, så där 3h har spenderats på brukshundsklubben! Jag och hundarna har njutit i fulla drag! Jackan lämnades hemma och efter några race med vovvarna var bara linnet kvar! Man ser hur knopparna gror i trädkronorna, jag tror jag älskar våren!


Fick klart med semestern i sommar också! Ska ha tre veckor, och den första veckan på min semester, vecka 29, den ska tillbringas i Värmland hos bästa kompisen och en hel massa agilitytävlingar och träning! Åhhh kunde inte blivit bättre! Sen ska jag åka hem till familjen och bara vara de två andra veckorna! Känns som att det kommer bli en bra sommar!!!


Här kommer en liten film från dagens träning! Tindra fick för första gången prova på en liten box! Det fixade hon utan problem, men sen ÄLSKAR hon ju att springa...! Förstår inte hur jag ska hinna visa henne rätt väg på banorna framöver... MEN vi har mycket att lära tills dess, om hon blir självständig så kommer det lösa sig! Roligast av allt med dagens träning var nog ändå Texas som sprang på bra! Han springer till och med FÖRBI godis skålen och in i slalom, precis som jag ber om, men han tycker ju om att fika ;) Näe, riktigt kul att köra med stora T idag! Tror faktiskt att Tindra bidrar till att Texas tycker det är roligare! Har blivit så mycket mindre press på honom, för jag får mitt tränande tillgodo sett ändå! ;)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards