kittty

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Kitty Gustafsson - 2 mars 2012 20:29

Nu är Tindra 5månader, inne på samma månad som hon blir sex månader...! Så snart blir valp unghund, men än är det ett tag kvar ändå! :) Idag har det varit en helt fantastisk dag i Halmstad, det låter som om det har varit det i hela Sverige! Och det är ju härligt att alla får njuta lite av vårsolen!


Började dock dagen med att sura till, arg som ett bi var jag när jag satte mig i bilen för att åka och möta Marie och brosan Eliot. Jag hade fått en p-böter, 500kr! YEAY!!! Ej giltligt p-tillstånd stod det på p-boten, näe tänkte jag men jag har ju inte fått något annat. Mindes att jag fått en lapp från HFAB som informerad om att p-tillstånden för 2012 var försenade och att de gamla gällde tills vidare men sen blev jag lite osäker, stod det att man skulle få det nya hem i brevlådan eller skulle man gå och hämta ut det... Ringde min hyresvärd som skulle kolla upp det, efter lunch ringde hon tillbaka och sa att jag kunde gå och hämta ut ett nytt p-tillstånd, och boten, ja den fick jag lämna in samtidigt för det var inte jag som hade gjort fel!!! Tack för det, kände mig 500kr rikare trots att jag inte hade betalt något, så vänner och bekanta, ställ er inte utanför mig utan att få ett p-tillstånd, det blir dyrt!!!


Hade i alla fall en väldigt trevlig promenad med Marie och Eliot. Vi gick vid Lynga naturreservat och det var jättefint! Lite träning på stranden blev det och sen gick vi vidare! Det var två trötta valpar som lade sig till ro i bilen med en gång!


I eftermiddag har jag suttit på pluggat cytostatika uppgifter. Ska ta ett cytostatika körkort så jag får lite bättre kunskap om det vi gör på avdelningen och så jag kan behandla mina patienter säkert! Mycket kul och mycket intressant och mycket (för mig) grekiska ord som ska läras!


Och sist men inte minst har jag packat tävlingsväskan för morgondagen! Gott godis till Texas = check, både grillad kyckling och köttbullar. Leksaker till Tindra = check! De är så olika ;) Men kul ska vi ha imorgon! SKa bli spännande att se vilket humör Texas är på! Vi har ändå fått till lite bra agilityträning de senaste 2 veckorna och jag hoppas att han inte är överspeedad för då går det inte att svänga! :P Men det vet man ju aldrig ;)


Här kommer lite bilder från en härlig vårpromenad! I bilen som stått i solen och väntat stod temperaturmätaren på hela 17grader när vi kom tillbaka!


Spännande vägar att undersöka fanns det, och FORT ska det gå! :)


          

Japp, nu var vi där igen, vem är vem? :D


              

Eliot vill också ha ett stående öra...

  

...men det går bara och vinden är rätt ;) Men Eliot, det är gulligt med hängande öron också :)


  

Så lika men egentligen så olika... Konstigt det där :) Fina är de båda två iaf <3


  

Jag och min lilla valp! Som för dagen vägde 10.2kg Undra hur stor hon ska bli! :D


  

Eliot visar stolt upp SIN leksak och gör klart för syrran att den är MIN, men försöka gärna ta den!


      

Fortfarande min säger Eliot!


        

Söta lilla Tindra! <3


  

Efter promenaden såg de ganska trötta ut, det blev mycket bus och så var det ju varmaste dagen hittintills! :D  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards