kittty

Alla inlägg under april 2012

Av Kitty Gustafsson - 30 april 2012 20:42

Jaha, idag var det valborg, märks det? Ehh näe, först jobb hela dagen och sen en helt underbar eftermiddag ute på en soliga agilityplan! <3 Absolut det bästa som finns :) Efter det åkte jag hem och gjorde det näst bästa, redigera filmen från träningen!


Känns som att Tindra har tagit ytterliggare ett kliv i träningen, och det efter vila (såklart!) man ska verkligen inte underskatta lite vila och eftertanke ibland! Tindra gör i alla fall mig inte besviken, känslan är på topp från det att vi börjar träna tills vi åker hem!


Av Kitty Gustafsson - 30 april 2012 18:32

Den här bilden talar för sig själv


Det är Elin som har tagit bilden när vi var på Skåneresa! =)  

Av Kitty Gustafsson - 28 april 2012 17:49

Hela dagen har spenderats på Lomma brukshundsklubb, allt för dessa 40 sekundrarna i rampljuset... Idag var det inte värt det, Dåliga framförbyten, dålig kontakt med hunden och dessutom en halt hund efter loppet :(


Jag sabbar själv vid slalomet, säger ju inte slalom förän han har sprungit förbi det och det var en rak linje från hoppet till a:et så jag borde till och med gjort en threadel, han springer på balansen istället för att trava och han gör egentligen allt ganska bra utom de där framförbytena... Tydligen tycker inte publiken att jag springer tillräckligt fort... men jag hade ju snygga byxor i alla fall ;)



Stackars Voff-Voff haltade ganska mycket när jag tog ut honom från bilen inför lopp nummer två, som skulle blivit vår debut i hopp 2:an. Jag hoppas han bara har sträckt sig i det hala gräset, hittar inget i tassen, ingen svullnad och ingen värmeökning, men tydligt halt... Blir vila för honom!

Imorgon ska vi tillbaka till Skåneland! Det står valpkik och vallning på schemat! Jag ska inte ha någon mer valp ;) Det är till en vän! :D


Förövrigt tindrade Tindra på agilitytävlingen! Min fina fantastiska bc-valp! Vi tränade på framhoppningsbanan och vi körde konster mitt i smeten, fullt fokus på mig och det vi gjorde! Duktiga lilla hund! Fick många fina kommentarer, alla tycker hon är så fin <3 Inte minst jag, finast till och med i mina ögon ;)


Om ett år är det vi som tävlar agility Tindra, passa er då, vi kommer bli grymma!!!

Tindras mamma Take Time Kate, Kate, har vunnit två av de senaste loppen hon har kört, i hård konkurrans! Grattis mamma Kate och Kristina!

Av Kitty Gustafsson - 26 april 2012 12:07

Usch det passar mig verkligen inte att jobba fem dagar i sträck så här, känns som om jag aldrig är ledig!!! Kan ju bero på att jag har haft fullt upp det senaste och inte varit hemma något alls på helgerna ;) Men ÄNDÅ! ;)

Jobbade fem dagar förra veckan och fem dagar denna veckan, det tar på krafterna och det har inte blivit mycket till agilityträning alls. Tindra behöver väl i och för sig vila lite från det med, hon är ju inte så gammal men idag har hon myror i tassarna... Hon hade nog behövt åkt och tränat agility igår men jag ställde in... Det blev en kväll på soffan och valpen fick nöja sig med att springa av sig på gräsmattan! Idag har vi klickertränat lite men man kan lugnt säga att hon är full i bus idag! Första gången jag ser min lilla bc-valp lite rastlös! :P Jag har nog underhållt henne bra tidigare ;) Men efter fyra dagars vila så är det kanske inte så konstigt? ;) Fast hon behöver den energin till helgen!

Imorgon (efter jobbet) ska jag åka på invigning av den nya fina inomhushallen för hundar i Skedala! Det är ett drömställe för alla hundtokar som jag! Man längtar tills vintern bara för att få gå in och träna där! ;)

http://www.halmstadhundarena.se/START.html Jag har varit där och hälsat på, fick en privat rundvisning! :) De har även byggt en jättefin hundpool för simträning! Är ju sugen på ett kort där också.... ;) Skit att allt ska vara så dyrt bara....! http://www.halmstadhundsim.se/Halmstad_hundsim/START.html

Får väl fråga om de vill sponsra oss, vi ska jag faktiskt till både SM och Landslaget jag och Tindris <3 *sikta på stjärnorna och landa i trädtopparna!*


Åter till helgens planer!

Fredag - invigning av hundarenan (Elin och Älva ska vara med på uppvisning och jag ska dit med Marie och brosan Eliot! TREVLIG FREDAG!)

Lördag - agilitytävling i Lomma HELA DAGEN.... Jag börjar tävla och Elin som ska åka med mig tävlar i sista klassen för dagen...! Dålig planering av arrangörerna ;)

Söndag - Följa med Elin och Jonas till Kennel Seemework och titta på valpar, valla med Tindra för Åsa!

Måndagmorgon - Jobb 06.45.................


Wii tur det bara är en massa roliga grejer man sysselsätter sig med, då kan man ju leva lite på det under veckorna när man är trött och orkeslös relaterat till jobbet! ;) För det kan ju inte bero på att man aldrig hinner vila upp sig ordentligt...! Bara 1månad kvar till natten.. LÄNGTAR! Det betyder mer fritid för Kitty, och ännu mer tid för hundträning! :D Love it! :D





Av Kitty Gustafsson - 24 april 2012 12:54

Idag är det 20 dagpass kvar innan jag går över och jobbar natt!

20 pass kvar att lösa hundvakt! Det känns som en befrielse! Men det har ju gått bra! Alla dagar har löst sig på bästa tänkbara sätt, och den största hjälpen har jag fått från Johanna och Mattias! Vet inte vad jag skulle gjort utan er!


TACK!!!!!!!!!!!!!

Vad skulle jag göra utan min fantastiska bc-valp! Som jag längtade och väntade på den, och tänk så bra det blev!


Två till som vill smaka på min mini-morot tror jag minsann! :) Bästaste vovvarna!  

Av Kitty Gustafsson - 23 april 2012 12:48

Min underbara fantastiska myshund <3


 
Av Kitty Gustafsson - 22 april 2012 20:46

Har varit på ett helt fantastiskt bröllop i helgen! Bästaste vännerna i Jönköping gifte sig och jag stod som en av brudtärnorna! Tusen tack för en fantastisk dag och för att ni ger mig ert förtroende att vara brudtärna och gudmor till er dotter!  Jag känner mig hedrad!


       

Fick hjälp att fixa håret och bli sminkad! Jättenöjd med det de gjorde! Passade mig perfekt! :) Kul att få känna sig så fin för en dag! Även om jag känner mig mer hemma i mina nya snygga röda träningsbyxor än i långklänning! ;)

Kan ju erkänna att man själv slår en tanke på framtiden och om det blir något eget bröllop i framtiden! :)  

Av Kitty Gustafsson - 18 april 2012 13:08

Tindra jobbar på sin vallhundsstil :)


Foto: Elin Jönsson


Och ett litet smakprov på oss i fårhagen! Hunden hade varit duktigare om matte hade vetat lite mer om vad hon pysslar med! Men hon kanske kan lära sig?


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards