kittty

Alla inlägg under februari 2012

Av Kitty Gustafsson - 28 februari 2012 12:06

Igår fick jag mitt nya grafikkort och det var lite nervös när jag startade datorn efter att jag hade bytt MEN som tur var fungerar den nu prickfrick! :) SÅ nu är alla bilder säkerhetskopierade! ;)


Igår satte jag ihop en liten film från förra veckans träning!


Hundarna har haft två dagars både fysisk och psykisk vila. Det har varit mycket jobb och dessutom måste de ju få vila ibland med! Tindra har behållt lugnet trots vilan och det är en egenska jag uppskattar hos min Bc hund! Vill inte ha ett nervöst vrak för att det blir vila en dag, hoppas hon fortsätter vara den goa lilla hund hon är nu! Tycker om båda mina vovvar med hela mitt hjärta och tycker jag haft en väldig tur som fått två helt underbara exemplar! De bästa <3


Idag har vi klickertränat, Texas var hetare än hetast och låg och skällde när Tindra och jag klickade, och sen blev han helt tokig när det var hans tur! Texas och jag jobbade på hans bakdelskontroll och det har hänt helt otroligt mycket!!! Man kan lära även gamla hundar att de har en bakdel bara så ni vet! Gryma pass med stora T!


Lilla t fick börja träna lite trixträning, har börjat lägga på ett backa-kommando. Tänkte även börja med lite trixträning, hands-up och snurra åt vänster. Snurra är inga problem, det kommer gå fort men vet inte hur jag ska göra med hennes hands up, hon är ingen tass hund så fundera på att ta något enkelare tass trix först så att hon börjar använda tassarna mer för nu sitter hon mest som en hösäck ;) Men söt är hon ändå <3


Till helgen är det agilitytävling...........!!!! JAG LÄNGTAR!!!!





Av Kitty Gustafsson - 25 februari 2012 12:47

Igår hade jag en trevlig fredagkväll i Lotushallen med trevliga människor och två timmars agilityträning för Jenny Damm. Jag såg på facebook att en bekant från Göteborg skulle ner på kurs och tänkte att de kanske ville ha någon som filmade, och det ville dem! Så jag fick en trevlig fredagkväll och de fick träningen på film! Jenny Damm har Tindras farfar, All Trade Flower Power "Elvis" och hon ville gärna se Tindra träna lite. Blev lite nervös så för första gången fick Tindra träna med en matte som hade nerverna på utsidan, och det gick alldelesförträffligt bra!! Hon är så duktig den lilla valpen! Jenny tyckte det såg ut som en härlig valp med bra fokus och engagemang i träningen! Känns alltid kul att få lite fina komplimanger om den bästaste valpen <3 Särskilt av en person som tävlat i agilitylandslaget x antal gånger och även varit världsmästare i agility! :) Så tack Elin för at tjag fick komma och titta när du och dina fina vovvar tränade!


Det blev faktiskt lite agilityträning med Texas igår också för vi har GRÄSPLAN pbrukshundsklubben! Så roligt!! Längtar tills nästa helg nu! Hoppas han kan hålla ihop som på träningen då! :D Då kan det vli jättekul! Annars blir det nog mest flum ;) men vi får se! :D Kul ska det bli oavsett


Nu ska vovvarna få gå ut en sista gång innan jag beger mig mot jobbet!


Hej svejs! :)



Av Kitty Gustafsson - 24 februari 2012 10:19

Min dator kraschade medans jag var hemma i blekinge!? Förhoppningsvis är det "bara" grafikkortet, för någon har inte sparat valpbilderna på Tindra mer än på datorn och det vore ju lite tråkigt att bli av med dom ;) Men får skylla mig själv som alltid som inte lär sig.. Man vet ju att det kan hända liksom.. Har beställt ett nytt grafikkort efter några telefonsamtal hem till bästaste pappa! Men nu är det på väg och jag hoppas det kommer på måndag! Först när jag prövat byta grafikkortet vet jag ju om det var "rätt" fel! Hoppas hoppas!!


Annars är det lungt i huset idag! Igår var vi på en genomblöt brukshundsklubb och skuttade runt! Åh längtar tills man kan åka och träna en hel bana!! Texas behöver det nu! :D Eller jag behöver det nu ;) Nästa helg ska vi ju tävla i lag  så vi skulle vilja ha lite barmark i veckan så vi kanträna lite :) Satte upp ett "onejump" i lite blötsnö och prövade skicka Tindris runt det igår, det var andra gången vi gjorde det! Man kan väl säga som så att hon ÄLSKAR att springa! Har ju tränat med henne på att springa runt träd och lyktstolpar och hon tyckte att springa runt ett hinderstöd är väl inte konstigare än så! Tog hindret på rätt håll varje gång. Körde även lite foundation acceleration och deceleration. Känns som att hon har mognat mycket nu på slutet och det är riktigt kul att utmana henne lite i träningen nu så vi kommer frammåt! :D Filmade vår träning för det kan vara kul och ha men har ju ingen dator att redigera det på så vi får väl se om det blir en film längre fram! :O) Det vi fortfarande kämpar med är de där cirklarna, om vi bara kör det och jag inte taggar henne så går det bra, men om hon är taggad så har hon så brottom och så springer hon in framför mig.. Men nu har vi inte haft underlag att träna cirkelarbete på ett tag så vi ska ta tag i det där också nu till barmarken kommer, cirklar kan man ju göra överallt! :)


Nehepp, är både kattvakt och hundvakt på olika adresser idag så bäst att inte sitta här och slöa till :)

Ledig idag och jobbar helgen! Blir helt klart lite hundträning idag med! Får väl se vad vi hittar på!

Av Kitty Gustafsson - 20 februari 2012 21:39

Festligt är ett bra ord på den här helgen! I fredags efter jobbet packade jag och hundarna in oss i den guldiga och körde hem till Blekinge! Det var härligt skönt att se familjen igen! Tiden går fort och vi hade inte varit hemma sedan julhelgen!! Fredagkvällen tog slut fort och jag var trött efter en veckas arbete!!! Men va mysigt det är att sitta ner och äta en lagad middag med sällskap! Händer ju inte allt för ofta i Halmstad ;) Fast hundarna håller såklart mig alltid sällskap så känner mig aldrig ensamn när jag äter, Texas hade gärna delat en tallrik med mig ;) Men det är ju knappast någon som lagar min mat :P


På lördagen hade vi kalas för pappa! Härliga folk och underbart god mat, grillade oxfilé med mammas helt fantastiska potatisgratäng, brosans ännu underbarare hemmagjorda beasås och så lite god sallad till det, tror inte jag har glömt något viktigt nu ;) Till efterrätt blev det en chokladmoss som jag och Tim hjälpts åt att göra OCH efter det hade syster fixat en PÄRONTÅRTA!!! Vilken underbart god överraskning ;) Det blir till att ta tag i motionen när jag åker hem igen för här har ätits tårta och kakor :P Festligheterna tog inte slut där utan på söndagen var det dags igen! Fru Larsson fyller också år i dagarna så på söndagkvällen åkte jag mamma pappa och Tindra på kalas. Den lilla valpen uppförde sig med den äran och låg och sov under borde när vi åt både huvudrätt och efterrätt! Efter det hade vi lite "uppvisning" av våra nosduttar och lite sitt och ligg, folket tyckte Tindra var duktig och jag var mycket stolt över min lilla valp! Fabror Texas var hemma och värmde sängen <3


Idag, måndag har jag och mamma och pappa varit på utflykt! Hundarna fick också följa med! :D Ett besök på Börjes blev det och nya "avlastningspinnar" och en matskål införskaffades!


Under kvällen har jag sysselsatt pappa med att bygga ihop ett kontaktfält eller en "duttbräda" som pappa hade kallat det! :D Den blev toppen bra och jag bara längtar tills det är dags att börja träna på den "på riktigt". Men vi kunde ju inte vänta med att prova hur den fungerade så både Texas och Tindra har prövat den och vi kan nog få kul på den! :D Tindris har tuggat sönder platsmatten i bilen *hmpf* Men nu kom den "biten" till användning så "duttbrädan" har antiglid matta på båda sidorna så vi kan använda den som en liten gungbräda också! ;) Tack Tindra ;) Den lär inte glida iväg någonstans iaf! :D


Nu blir det god natt! Imorgon ska vi köra tillbaka till Halmstad för lite jobb!


 

Av Kitty Gustafsson - 15 februari 2012 09:32

Litet t tycker verkligen om stora T. Hon tycker att det är bästa brosan man kan önska sig! Stora T visar inte sin kärlek till lilla t på samma sätt men bara grejen att hon får lägga sig så här nära i soffan säger en hel del! Andra hundar får minsann ta sig egen plats, men med lilla t kan man i alla fall dela <3


Även om det kanske är lite besvärande ändå ;)

Av Kitty Gustafsson - 14 februari 2012 11:43

Har precis kommit in efter en härlig promenad ute på samma sjö som vi var igår! Men idag tog vi med oss brosan, Glimmagårndens Eliot K! Riktigt trevligt sällskap och massa bus syskonen imellan! Nog såg ända de små tassarna lite trötta ut efter att ha raceat runt i snön ute på sjön men det stoppade inte syskonen bus, full rulle ända tills dess att de stoppades in i bilen igen för hemfärd!


Glad alla hjärtans dag på er!  


  

Här har vi brosan Eliot! :)


  

Och här har vi syster Tindra! :)


        

Tindra tycker bäst om att jagas och brosan jagar gärna!


    

Det går bra ända tills Tindra bestämmer sig för att stanna ;)


                      

Av Kitty Gustafsson - 13 februari 2012 16:36

Idag har varit en härlig dag, vi har inte gjort något speciellt men ändå bara haft det bra!

Imorse starade vi dagen med lite hundträning, Tindra och jag jobbar på vår ingångar vi sidorna! Och vi vill ha snygga ingångar med bakdelskontroll ;) Tycker ändå vi kom ett steg frammåt idag, vi har inte tränat på det här på ett tag utan det har bara fått smälta in! Höger sidan är den svåra sidan, men det är för att jag har så svårt för den ;) Är ju lednadsmänniska i botten och det hänger kvar även om jag tränat freestyle och agility nu ett tag ;) Men målet är att allt som vi kan göra på vänster sida ska vi också kunna göra på höger! Så att inte jag glömmer bort den sidan ;)


Sen tog vi tag i "fyra tassar i en lådan" igen, det var jätttte länge sedan vi tränade den. Vi kom liksom till en återvändsgränd där Tindra bara stod och stepade och sprang fram och tillbaka och kors och tvärs och jag föröskte klicka varje gång hon hade tassarna på rätt ställe... Felinlärning med andra ord. Idag tog vi en ny "låda" och vi körde med omvänt lockande istället för med klicker, och därför belönar jag även när hon står still! Och hon fattade ju snabbt galoppen! Så nu ska vi jobba vidare på det också lite grann! :)



Vi har tagit oss en promenad också! Vi åkte ut till "Ön" och gick på sjön! Helt ensamma var vi, på den stora sjön som var täcka av fin puder snö!! Underbart!!

 

Imorogn ska vi träffa brosan Eliot igen! :D Kul!!!

Av Kitty Gustafsson - 12 februari 2012 18:04

                                                               

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards