kittty

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Kitty Gustafsson - 3 mars 2012 14:34

Idag har Texas och jag tävlat agility för första gången i år! Det var en flummig Texas som röjde på första banan, suck va frustrerande det är och stå och svänga en hund som springer och tittar på läktaren eller går och luktar i ett hörn... Men jag vet att han inte tycker detta är lika kul som jag, jag vet varför jag har en svart-vit liten bc-valp och jag vet att när jag och Texas tränar så behöver vi bara göra det de gångerna han tycker det är kul! För jag har en hund till som mer än gärna ställer upp ;) Så försökte glömma första loppet och på starten frågade jag Texas om vi skulle gå in och köra lite riktig agility och inte bara flumma nu? Det skulle vi tydligen för felfria blev vi och 5:e bästa tiden! Minsann inte dåligt i ett hav av snabba bc-hundar! :) Många disakde sig, men det gör ju inte hans tid sämre för vi gick ju runt felfria :)


I andra loppet så följer han mig jättebra! Det är bara jag som gör en massa fula grejer, L-bakombyten, backar och använder lite motsatt arm... Men men jag är ju inte van att kunna träna som jag vill göra för det bruakr inte finns driv nog hos Texas för att man ska få till det... Lär inte få det problemet med Tindra och ser ju hur viktigt det kommer bli att hon kan gör slalom och så vidare självstädningt så man hinner förflytta sig under tiden. Hade ju behövt lämna Texas i slalomet idag för att hinna placera mig innan balansen i första loppet, och trots att han inte är supersnabb så ligger jag sen långt efter! Näe självständigthet ska verkligen tränas med Tindra så jag vågar lämna henne!


Nu ska jag packa in oss i bilen och dra till stranden! Har ingen lust att sitta inne i det fina vädret! :)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards