kittty

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Kitty Gustafsson - 5 mars 2012 12:45

Efter senaste mailet från Greg Derrett och Ultimate Agility känner jag mig skyldig! Det känns ungefär som att han skriver om mig, en som hoppar över grunderna och bara vill köra runt metall. Men samtidigt är det inte så, vi lägger ner mycket tid på grundträningen också, så jag är någonstans mitt emellan. Den grundträning jag och Tindra kämpar med det är ju cirklarna och jag vet, precis som han skriver i sitt mail att det är grunden till hans framgång både som instruktör och inom sporten MEN, men men men, äsch har ingen bra ursäkt. Om det är vårt problem, med cirkelarbetet så borde vi ju jobba med det och inte gå vidare... Japp, där tog den här diskussionen med mig själv slut. Både jag och Tindra har ju förbaskat roligt runt den där metallen, sen blir det ju så att det blir inte rätt alla gånger och då håller jag inne belöningen, och detta handlar ju en större del av mailet också om. Hmpf, va dåligt det blev nu då! Näe jag tror det får bli iaf någon veckas uppehåll från vårt hindertränande och satsa 100% på cirkelarbetet från och med idag! Hann dock med att träna lite boxhörn i förmiddags ;)


Första gången hon fick jobba med boxhörnen var i lördags, efter tävlingen! Vart ju full av inspiration efter tävlingen med Texas, idag vidareutvecklade vi det, större avstånd och mindre hjälper! Fantastik utveckling tycker jag, men Greg hade väl tyckt att jag inte var klok som höll på så här med min valp som är drygt 5 månader... Men ni ska veta att passen är varken långa eller många! Vi bara tycker att det är så himmla roligt så vi kan inte låta bli! :)



Nu ska vi snart gå och jobba igen, tjoho....!


Texas jobbade på fart och lite lurigare klass 2 svängar, han var grym, taggad till tusen, kan det bero på att den överblivna lövbiffen följt med och "tränat" ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards