kittty

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Kitty Gustafsson - 3 augusti 2011 22:32

Vet inte vad som hände natten till idag, eller hur man nu säger.. Jobbade kvällen, var hemma vid 22-tiden som vanligt, surfade och pratade med EKG men sen.. Jag kunde verkligen inte sova, inte på något sätt, och när jagh väl hade somnat så vaknade jag av minsta lilla. Och varje gång tänkte jag att shit, det kommer inte bli kul när klockan ringer... Och det var inte roligt heller, men man får ju inte stanna hemma från jobbet för att man inte sovit på en natt.. Och trött på morgonen är väl alla, i alla fall klockan 05.30 Så upp och hoppa gjorde vi, eller ja Texas gör helst så lite som möjligt på morgonen sen när jag går har han oftast redan hunnit somna om :O) Han är så söt min prins :)


Dagen på jobbet belv en fantastiskt bra dag, och ja jag tycker om mitt jobb :) Mer eller mindre, allt går ju i perioder! Fick mig lite härliga skratt idag! Önskar jag kunde dela med mig men det är ju det där med sekretess och när det är svårt att avgöra vad som är vad är det bättre att vara tyst ;)


Efter jobbet hade jag tvättid, tvättiden är mellan kl 17-22 på vardagar om man väljer det sena passet, jag fick gå tidigare från jobbet idag så jag var hemma redan kl15.30, vovven såg ut att behöva schamponer huden, det syns så tydligt när det är dags, och temperaturmätaren stod på 27 grader så då tyckte jag han kunde få simma lite i Nissan först. Även om han dricker lite vatten när han simmar så känns det som att det gör sak samma om man tänmker på magen, han blev ju knappast sjukare av det sist, snarare bättre ;) Men vi jobbade på att "äta" så lite vatten som möjligt ;) 30minuter var vi ute och badade och trots att vovven haft diarré de första han gjorde när vi kom ut såg han väldigt pigg ut, och jag hade en hel timme kvar att fördriva innan tvättiden började så vi åkte till klubben för agilityträning! Och tro det eller ej men det var den bästa träningen vi haft på länge! :D Även om det är glest mellan träningarna nu så var denna så givande! Vi hade riktigt roligt! Har anmält oss till två tävlningar i Augusti! Och då vill vi ju ge oss själva bästa möjliga förutsättningar för att lyckas bra, sååå NU VILL VI HA EN FRISK TEXAS!! INGA MER MAGBEKYMMER OCH INGET MER KLIANDE I PÄLSEN! SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA!!!!! *angel!*


För att knyta samman inlägget då, klockan närmar sig 23 och jag längtar efter sängen,  konstigt, trots att jag gick upp 05.30, jobbade hela dagen, tagit hand om min vovve, tvättat kläder och dammsugit "hela" lägenheten, så har jag inte varit så trött, inte mer än imorse när klockan ringde! Det är väl tur att dagen kan bli bra även om man sover dåligt en natt, hade varit värre om det var flera nätter på rad. Men imorgon ställer vi ingen klockan i Halmstad, vi går upp när det passar oss (risk finns ju att man får springa ut mitt i natten med en hund som har en kass mage) men vi hoppas på det bästa! En hel lång natts sömn är vad jag längtar efter nu! God natt folket!


Texas min fantastiska vovve :)     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards