kittty

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Livet, längtan, drömmen

Av Kitty Gustafsson - 25 augusti 2011 10:49

Igår mailade jag en BC uppfödare (A) Har ett tag kunnat slå iväg tanken på att skaffa en vovve till just nu men efter tävlingen i Kungsbacka så kom den envetet tillbaka! Även om Texas och jag var felfria så kommer i nästan sist bakifrån av de felfria, bara för att det inte går tillräckligt fort, för T guppar fram på banan, för min skull! Och det är ju snällt av honom men jag vill stå överst på prispallen och jag vill ha en hund som vill träna, oavsett vad! Men den stora frågan som kommer med ett valpköp är vad jag ska göra med mitt liv......!? Kan inte vara sjuksköterksa och ha hundar, det är inte roligt... hunden eller om det är flera måste få mera tid med mig annars kommer jag inte orka med dem. Jag vill ha ett hus med en stor trädgård, en bit från andra hus eller gårdar, där jag och mina hundar kan bo och leka så mycket vi vill på tomten utan att folk tittar för att hunden skäller av lycka! Ett alldeles eget lite smultronställe! Helst skulle jag villa jobba hemifrån så jag alltid kan planera mina egna dagar, men vad ska man jobba med då? Skulle vara kul att starta något eget men vad ska man satsa på? Trivs jättebra på mitt jobb på 61:an, folket är toppen och j ag tycker om mitt jobb, det går bara inte ihop med att ha en valp eller en annan hund än världens bästa Texas heller... Inte om man ska ha hund så som jag vill ha hund. Snart är det födelsedagsdags också! 23å... Det är ju inte ens mycket men det känns redan som att livet springer ifrån än och det är så mycket jag vill göra på en och samma gång! Är ju lyckligt lottad som redan har en fantastisk hund, en finfin bil, jobb och en fin hyreslägenhet i Halmstad....... Men jag vill ju så mycket mer!!!!!!!!!!


Älsklingsvovven! En blick säger mer än tusen ord! Jag tycker om dig Mr T!  

 
 
Ingen bild

Josse

25 augusti 2011 11:59

Jag förstår precis hur du känner! Känns lite som att man får välja vilket liv man vill leva. Det ena livet innehåller hundar, och det andra inte.. Uppoffringar? Prioriteringar?
Bra vore ju om allt bara kunde lösa sig automatiskt

 
Ingen bild

Birgitta

25 augusti 2011 17:57

men lugna dig lite, allt har sin tid, även drömmar. Så småningom sitter du där med vovvar och hus i skogen, jäkta inte utan njut av dagen! Kramar från tant Birgitta

 
Pernilla

Pernilla

29 augusti 2011 16:49

Jag har också haft de drömmarna och förverkligat dem, nästan i alla fall. Stor trädgård är att överdriva. Går knappt att få plats med fyra hinder och en tunnel. Men du vet, jag var över 40 innan allt föll på plats. Din tid kommer också.
/P

http://pernillaochpuma.blogg.se

 
Ingen bild

Mamma

30 augusti 2011 21:40

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! Bara några timmar till "er", din och din brors födelsedag. Vi hörs i morgon och hoppas jobbarnatten har varit bra!
HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards