kittty

Alla inlägg under september 2011

Av Kitty Gustafsson - 28 september 2011 19:51

Tjoho! Nu är Texas och jag hemma i Halmstad igen och vi ska njuta av att bara vara hemma ända fram tills nästa helg! :P Då ska vi på tur igen! Vi har haft en jättebra minisemester i Värmland, i den lilla stugan i Molkom med Eva-Karin och vovvarna! Vi var där i påskas och då höll löven på att slå ut på träden, denna gången höll samma löv på att trilla av från träden! Tror minsann att hösten har kommit lite längre där uppe än här nere! :) Oförlåtligt glömde både jag och Eva-Karin våra kameror hemma så mycket till bilder blev det inte, någon iphone bild här och någon där men de blir ju inte så jättebra ;) En agility tävling hann vi ockås med, i Kumla den 24 september.

4 lopp hade vi till vårt förfogande, och 2st pinnar till mig och Texas blev det, Lotta och Eva-Karin slog på stort med klassvinst och pinne i ett lopp de med! De gjorde ni riktigt bra! :) Dubbelglädje med andra ord! Texas 2 pinnar i hoppklassen räckte dessutom till uppflyttning! På 15st lppp sedan i feburari har vi tagit 5st pinnar! Det måste räknas som en ganska bra tävlingssäsong, särskilt med tanke på att det var vår första :O) Och vi kan faktiskt tacka Eva-Karin för utan henne hade vi inte varit så duktiga som vi är idag! Nu har vi en pinne kvar i agilityklass 1 innan vi är helt och hållit i klass 2. Och vi har fortfarande chansen detta året att fixa till det! Det vore ju grymmt kul!!! Till klass 2 behöver vi ha med oss massa fart, det hoppas jag att vi kan få med tiden!


Vi har även tränat agility med Eva-Karins vän Catrin, hon är bra på det här med Gregsystemet som vi kör, kul att få lite feedback, men roligast av allt är att vi, jag och bästa vännen ska gå på kurs för Greg Derrett i december, sen kan jag lära valpen grunderna rätt från början! Men tydligen funkar det bra att börja vid 7års ålder också, även om inte allt blir rätt direkt :) Älskar min lilla vovve så mycket, tycker han är ball som går in och kör sitt race tillsammans med mig! Han är ju lyhörd, bara inte så snabb


Ha en fin kväll! Jag ska försöka vända på dygnet för imorgon natt ska jag jobba första natten efter semestern! Blandade känslor, blir nog bra, ska blir kul att träffa kollegorna igen även om vi inte är så många på nätterna ;) 


Av Kitty Gustafsson - 21 september 2011 12:30

Igår åkte jag och pappa upp till Halmstad. För ett tag sedan rev jag ner tapeterna i sovrummet, tog så fina förebilder men de har jag på ifånen och sladden till den ligger så klart hemma så ni får bara se efter bilder! :) Duktiga som vi varit så var det både spaclat och nästan färdigslipat så det vi skulle göra nu var bara att klistra upp papret på väggarna! Bra som bara den blev det! :) Har även införskaffat en ny byrå och ett nytt sängbord så det blev en hel del skruvande, vid midnatt gick mina ögon i kors, då hade vi nästan skruvat klart den stora byrån så idag var det bara att sätta ihop alla delar! Och den lilla byrån var ju a peace of cake i jämförelse! :) Nu har pappa och tapetserbordet, och alla andra nödvändiga grejer för ett lyckat resultat åkt hem! Jag och Texas ska städa lite, vi ska packa för att imorgon bege oss ut på nya äventyr med EKG, L & F! Najs avslutning på semestern, sen, när jag kommer hem på riktigt, då ska jag plocka undan i lägenheten, nu har jag förvaringsplats så det räcker! Så att alla grejer kan få en egen plats och inte flyttas runt så förbaskat, det mesta finns dock på köksbordet, så jag vet var jag har det ;)


 

Bilderna gör sig inte rättvisa, det är ännu finar i verkligheten!!! Love it!  

Av Kitty Gustafsson - 17 september 2011 19:37

Hemma, underbara, fantastiskt sköna hemma! Borta bra, men absolut hemma bäst! Landade i Köpenhamn vid halv tvåtiden idag, packade in oss i den svarta bilen som stått och väntat på oss och hämtade upp Texas! Han såg verkligen ut och haft det toppen bra hos sina hundvakter! Dessutom hade lilla fröken Viran, hunden alltså, börjat löpa så han kunde väl inte haft det bättre ;) Fast han blev så klart överlycklig när han såg mig, pussar och kramar blev det! Världens bästa T! :) Skött sig hade han tydligen med gjort, mesta delen av tiden! ;)


Vi stannade och fikade vid Ekerödsrasten och Vovven kan inte vara lös i pappas bil så jag och T satt i bilen och fikade medans de andra satt inne, vi hade det mycket trevligt :) Vad gör man inte för sin lilla hund! Och min tanke är ju att det snart ska bli en till, men då hade vi kört min bil istället så hade det problemet också varit löst ;) Med mig från Mallorca har jag fått en irriterande förkylning, hoppas den försvinner snart, go away som jag sa till en försäljare som jag tröttnade på :P


Resan har bara varit sol och bad och lite små utflykter på ön. På kvällarna har vi ätit god mat och i stort sett varje kväll har vi avslutat tillsammans med moster och hennes familj på Tropical Garden. Ett mysigt ställe med livemusik och drinkar! Drinkarna var blandade med rysk sprit och inte så goda som det kanske låter ;) Men trevligt hade vi! :) Bra pool och strandbad har det också blivit! Toppen mysig strand enligt mitt tycke, inte en sådan där milslång utan en lite mindre med klippor på båda sidor och så klart spegelblankt vatten. Har legat och fluttit runt på ett akvarie på min luftmadrass :)


Här är iphone bilder, kamera bilder får ni kanske en annan dag! ;)


Tropical Garden med trevligt sällskap :)

  

Glass i stora lass på glassbaren! :)

  

Taste Of Texas - restaurang. Här åt vi middag tre gånger! Bästa stället, dummt att prova något annat då ;) Och fint namn hade de också ju :))

  

Texas och mini-hundvakten :) Hon ser mycket nöjd ut, tycker ni inte :)


Nu är det äntligen dags för lite husmanskost, är trött på köpmat efter en vecka!


Texas och jag är hemma ett par dagar nu, sen åker vi till Halmstad och tapetserar med Pappa. Efter det åker vi vidare på en mini-semester med Eva-Karin och vovvarna till Molkom! Dessutom blir det agilitytävling och säkert lite nya kunskaper också, för sådana finns det gott om där uppe! :)


Hej svejs!



Av Kitty Gustafsson - 16 september 2011 22:45

Ibland kan man bli väldigt väldigt besviken på folk. Det har jag blivit, alldeles nyligen. Jag tyckte vi hade en delad syn på många punkter och jag kände att det här kunde bli bra. Jag vet att jag aldrig mer kommer få en uppfödare som Ulla-Britta, och den kontakten jag fick med henne och henns familj, men jag tyckte ändå att det här var bra, och det kunde bli kanon. -jag har en valp till dig, vill du ha henne så får du bestämma dig fort jag har många som står på kö. Jag tänkte ett par timmar, beslutet var ändå enkelt, klart jag ville ha henne. Första natten blev jag rädd, precis som jag alltid blir när jag ska göra nya saker. Men redan nästa dag var jag säker på att detta var det bästa som kunde hända mig, mina vänner stöttade mig. Vänner hjälpte mig med namn, jag planerad för fullt var valpen skulle vara de dagar jag jobbade, allting löste sig, jag tittade på "min" valp, visste inte vilken som var min men någon av de tre var det ju. Jag var på semester med familjen i Spanien och jag längtade efter min valp. Så får jag ett sms, ett telefonsamtal, och allt är borta. Min lovade valp var inte längre min, jag försöker förstå, men det är svårt. Olyckor händer och det är jättetråkigt, men valpen var min. Min dröm gick i kras och jag skrev det, du tolkade det som ett hot. Det gjorde ännu ondare. Jag förstår ännu mindre. Försökte förklara men har inte fått något svar.


Jag har gått vidare, men jag har lärt mig att man inte alltid kan lite på det någon lovat. Jag kommer hitta min stjärna, och vi ska tindra som bara stjärnor kan! :)


Världens bästa Texas ska bli storebror, han ska lära valpen allt han kan och sen ska jag lära den lite till :O) Jag vill inte vara den som kommer i andra hand hos min uppfödare, då är det inte rätt. Om det blir valp i år eller nästa år det återstår att se. Men när valpen kommer lär ni märka det :)

Av Kitty Gustafsson - 13 september 2011 19:50

Hola¡Sitter på Mallorca och njuter av sol, bad och drinkar tillsammans med bästa familjen :) bara lilla bror som saknas! Ni kanske förstår varför de är bloggtorka nu i alla fall ;) tar semester och återkommer senare! Semestern ska nämligen följas upp med semester :)) Hej svejs! :)

Av Kitty Gustafsson - 8 september 2011 18:55

Det går ganska bra det här med att jobba natt. Det känns som att mitt tempo har sjunkit och hamnat på en mer normal nivå istället för att jag springer runt runt och bara har saker att göra hela tiden! ÄNTLIGEN lite lugn tid! Och tro mig jag njuter! Det varar ju inte hur länge som helst ;) Det är ju skönt att veta! :P


Igår började jag plocka lite i lägenheten, till slut "plockade" jag hunden också, så idag är han en nyfriserad och nybadad hund med mjuk härlig päls! Tänk om han alltid kunde vara så fin i huden som han blir efter sina skönhetsbad (som han får typ 1gång/vecka)!! Mitt lilla hudbarn! Veterinären säger att det alltid kommer vara så här, men jag fortsätter hoppas, vi provar oss fram och ser om vi hittar något som hjälper :) Dagen har fortsatt med städ i lägenheten, inte så värst seriöst men det där värsta är borta! Och jag har dammsugit hela lägenheten! Tror jag inte att jag har gjort ordentligt sen jag flyttade hit, men det kan ju bero på att jag städade undan golven igår så att det först gick att dammsuga idag ;)


Har även hunnit med en massa agilityträning idag! Tränade med en ny kompis i stan som heter Elin, hon är ännu mer nyinflyttad än vad jag är :) Vi sågs på brukshundsklubben i onsdags när vi båda skulle träna och bestämmde att vi skulle ses och träna igen. Har letat med ljus och lykta efter någon som tränar som jag och Voff-voff och det gör Elin! Tänk vilken tur vi har som sprang på henne! :) Bra träning och trevligt sällskap!


Längtar jättemycket efter hösten nu!!!!!!!!!! Fina höstadagar med vackra färger på löven, det är det jag längtar efter?!?! Eller!? :D Ihhh det pirrar i magen!!! :)))


Ha en bra torsdag kväll! Det ska jag och voff-voff ha! :O)

Av Kitty Gustafsson - 5 september 2011 13:34

Oj, tänk att det första inlägget i september dröjde ända till den 5:e! Jag som bara väntar på att dagarna ska gå och så när man tänker efter så går de ganska fort ändå! Har varit hemma hos familjen sedan i Torsdags kväll, det är najs det är med nattjobb! :) Man får mycket ledig tid och jag behöver tid att andas på! Har inte haft en ändå ledig tråkig dag sen jag flyttade till Halmstad...! Och även om jag har många lediga dagar framför mig nu så ser det ganska fullbokat ut! Jag längtar faktiskt lite till hösten och en tråkig lugn dag ;)


Nu ska jag och Texas snart sätta oss i den guldiga och köra hem! Två nätter :) Jag är taggad!  Hösten kan bli en spännande höst utan lugna dagar, det finns en möjlighet att det blir så, tyvärr är den inte så stor som jag vill, men blir det inte en upptagen höst ska jag försöka njuta av den ändå! Och så kanske det händer spännande saker till våren istället! :)


Ha en fin dag!

Hälsningar K&T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards