kittty

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Kitty Gustafsson - 17 december 2010 19:22

Idag är allt fel! Bara så alla vet!


1. Fullt upp på jobbet, men bara på "min avdelning", de andra hjälpte till i mån de kunde men svårt att sätta sig in i varandra patienter.

2. Ska åka och handla efter jobbet, näääe, då har bagageluckan fryst fast, alternativt så har spaken jag använder gått sönder för den händer inte ett skit när jag sliter och rycker och drar! (och för den delen så har fjärden som håller upp bagageluckan när den är öppen gått sönder, för tredje gången detta året.. Undra vad jag har gjort den för hemskt?)

3. Håller på att kana rakt in i en sprillans ny S60, körde av motorvägen och tyckte att 50km/h på avfarten var lagom, det var det tills det helt plötsligt var ett tjockt islager på hela vägen och ett rödljus närmade sig snabbt! Hade sån tur att i filen brevid s60 var det ingen bil, den kön var inte lika lång så fick kana ut där innan jag kunde ställa mig i ledet igen. Är SÅ glad att jag missade bilen framför! Hade varit tråkigt att lägga massa pengar på att lagga annans bil... Min verkar ju vara behova av det.. För det fortsätter.

4. Handlar oaf, vovven får ligga i framsätet för inte en chans att han stannar på golvet när jag lämnar bilen, men han var ju ren.. Och jag hade ju haft asvärme på så fanns ju ingen risk att han skulle välja något annat säte ;) Det är mörkt när jag kör hem och helljus verkar bra. Sätter på det, bilen dör, helt svart blir det och motorn stängs ockås av, gör något, trorjag frikopplar och helt plötsligt startar bilen. Tänkte att jag gjorde något konstigt med växel och kopplning. Kör vidare, stänger av helljuset för möte, sen sätter jag på det igen, samma sak, bilen dör, bara så där! Jaha, bara att konstatera, det är något elfel med! Dessutom brummar det konstigt från motorn, igår fick jag stanna när jag körde hem och kolla oljan för det luktade konstigt och lät ännu mer, och även om jag kollat oljan nyligen kan den ju försvinnna fort kanske? Men nej det finns olja men missljudet fortsätter eka när jag kör :(

5. Konstaterar att de fina jeansen är försmå, jag har ätit för många lussebullar och druckit för mycket glögg helt enkelt! MEN det är ju bara jul en gång om året och jag ÄLSKAR DET! Älskar hela julen! Så nu bakar jag julgodis, en ny sort! Spännande! Lägger undan de fina jeansen till våren och tar på mig stora rymliga pyjamasbyxor!

6. Försäkringskassan skickar ett brev och meddelar att mitt sjukpenningsgrundande inkomst inte stämmer överrens med det arbetgivaren meddelar, vi har räknat olika, bara på sådär 44.000kr Kul, räknar om och om igen och jag har räknat rätt, arbetsgivaren fel... Skickar in lönespecar för att bevisa detta... Inget kan ju bara vara rätt och lätt! Det är komplicerat att vara sjuk...!

7. Haft ont i käken de senaste dagarna och varje dag börjat dagen med värktabletter, tror jag snackar och springer runt förmycket på jobbet.. Men vad ska man göra? Det är ju komplicerat att vara sjuk ;) Lättare att bara jobba...

8. Är arg och frustrerad och besviken men jag kan inte säga på vad... Men hur kan man göra så!!!!

9. Vad ska det sluta? Här kanske, julgodiset är snart klart, det är helg och jag är ledig i två dagar! Det får väl vara bra så!



"Vakthunden" ligger och sover i bilen och jag står och fotar och han vaknar inte ens lite, låser upp dörren och Texas kollar yrvaket på mig! Han ser ut att tänka, "Oj, va snabbt det gick, är du redan tillbaka!?"

Älskar den hunden så fruktansvärt mycket! Bara så alla vet!  


Hej då!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards