kittty

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Kitty Gustafsson - 16 december 2010 22:16

Idag har det varit runt 3 grader och regn och blåst, imorse när vi gick upp tänkte jag, mysigt jag ska ut och gå med vovven innan jobbet, sen öppnade jag sovrummsdörren. Tittade då rakt ut genom det stora vardagsrummsfönstret, tittade på hunden och konstaterade att Nej, det blir ingen promenad! Regnet regnade på tvären, det blåste så träden låg ner och det var bara ren IS på både väg och gångbana. Nej, med fara för både mig och Texas så tog vi en kissrunda i skogen precis bakom huset och så fort behov 1 och 2 var avklarade för hundens del så gick vi in! Har fått in mer än en vovve som halkat och sen haltar idag på jobbet... Ajaj :( Fler än vi människor som kan skada oss på isen!


En annan rolig sak, veterinären frågade mig vad gabapentin var, jag svarade med säker röst jag tror det är ett preparat som vi ofta ger till hundar med ledproblem mot smärta, jaha sa hon som då slagit upp fass. Här står det att det är antidepressivt läkemedel, oj sa jag :P Ska vara tyst nästa gång. Sen slog vi upp gabapentin i någon engelsk djurbok, och där mycket riktigt så stod det att den var mot långvarig smärta! Kunde blivit pinsamt det där Kitty ;) Men jag har gett den medicinen även till människor och hade jag fått tänka en sekund hade jag nog kommit på det med ;) Tycker om att kunna mycket om de läkemedel jag ger!


Oj orkar inte läsa igenom vad jag har skrivit men ni kanske förstår ;) Imorogn ska jag jobba 7-16 på egen begäran! Så klockan ställer vi på 06! Sen ska vi njuta av att vara lediga hela helgen! Och på söndag ska vi träffa Sara på tågstationen! Det blir ju roligare än roligast! :D


Ha en bra kväll!

Och grattis till min bror som tagit någon form av examen idag tror jag, han är marinofficer nu, snart i alla fall... Har inte riktigt förstått systemet! ;) God natt!


Texas tycker nästan snön är lika roligt som vatten, fast inte riktigt :) Att flyga över vattnet och hämta leksaker, eller att bara simmar, det är nog det absolut bästa som finns!  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards