kittty

Alla inlägg under januari 2011

Av Kitty Gustafsson - 30 januari 2011 10:00

Klart man ställer upp när jobbet ringer och väcker än en söndag :O)


Och jag som skulle städa idag ;) Nu slapp jag det med :P Undra vilken dag jag ska göra det ;) Men tvätten var nog värst... Den skulle ju tvättas idag, har inte ens ett par rena strumpor jag kan ta på mig till jobbet... Kunde ju tagit ett par skitiga men gick ner och startade en tvättmaskin nu och så tog jag bara sånt som kan torktumlas så jag hoppas det blir torrt tills jag ska åka :P Börjar 12 och slutar när jag inte behövs längre... Låter väl som en bra deal ;) Jaja jag trivs på jobbet och extra pengar blir de ju och vem behöver inte det när man har köpt ny bil :O)


Var ute och rastade den nya bilen igår, var i Jönköping hos Anna och Henrik med lilla Bella 4månader! Guuud så go bebis :O) Och barnvagn fick jag också köra! Lyckan var gjorde :) Synd att de bor så långt bort! Annars hade jag och Anna kunnat gå på lite fler promenader med barn och hund :( MEN man kan ju inte få allt...


Ha en bra dag! :)

Hej svejs!

Av Kitty Gustafsson - 27 januari 2011 20:02

Gud, nedsatt allmäntillstånd pågrund av trötthet? Ja det har jag nog, och ont i magen har jag. Precis där blindtarmen sitter :P Har gjort precis som många andra gör, diagnostiserat mig själv... ;) Haft en bra dag på jobbet men ont i magen hela dagen. Imorgon jobbar jag kväll så sovmorgon låter skönt! Somnade på sängen idag när jag kom hem.. Sen lagade jag mat, nu är jag fortfarande trött så blir en sväng ut i kylan med vovven och sen sova! Idag är det annars torsdag och agilityträning för många på jobbet, jag tackade nej till inbjudan då man jobbar så många av gångarna men så är det ju för alla... Men jag känner mig inte riktigt peppad och jag är välkommen dit ändå :) Men kände redan på jobbet idag att jag orkar inte och jag gjorde nog rätt som stannade hemma. Blir ingen bra hundträning när man är så trött och samtidigt har ont.. Stackars vovven får utstå onödigt gnäll från mig då..


Idag ringde de från hematologen i Halmstad om sjuksköterskejobb! Jag ska åka ner och titta hur de har det en dag :)

Men är fortfarande kluven över hur jag ska göra, men om jag får ett bra sjuksköterskevik över sommaren tar jag nog det och sen kanske jag drar mig tillbaka till blåstjärnan i höst och skaffar en valp ;) Vi får se...


En dag kvar denna veckan! Skönt!


Ha en bra fredag imorgon! Får bli ett sånt där tråkigt inlägg utan bild för jag har inte laddat över de senaste bilderna till datorn ännu..! :)


Hej då!

Av Kitty Gustafsson - 26 januari 2011 10:28

Igår kärde jag hem till Göteborg igen, det var inte många timmar jag var hemma ;) Ford-däcken lämnades av och plats blev det till min hundbur! Åkte och hämtade den hos Eva-Karin igår och det blev fantastiskt bra! Så nu har jag en bagagelucka som går att öppna, den stannar uppe när man har öppnat den och vovven kan lätt hoppa in i sin favoritbur! Så mycket skönare för oss alla än att ha vovven på golvet vid framsätet, no more, det räcker med det nu :)


Idag skulle jag gå upp tidigt och fixa och greja, det gick sådär, det är så skönt att ligga och dra sig i sängen! Och imorgon är det uppstigning 07 för att på fredag återigen ha sovmorgon ;) Lär ju inte vara särskilt effektiv då heller ;) På Lördag åker jag och Vovven till Jönköping! Vi ska besöka lilla Bella, hon var 2 veckor sist jag såg henne, nu är hon 5månader! Lär vara en "stor" bebis jag träffar :)


Men idag jobb 12-21, mer kul än så blir det inte idag :)


Ha en bra dag!

/K & T

Av Kitty Gustafsson - 24 januari 2011 23:16

Idag rullade den guldiga bilen för första, men knappast sista gången, ner till Blekinge! Helt fantastisk är den att köra! Det var tur att jag tog den på en långtur redan nu så jag får tid att lära känna den, jag Älskar den redan! :) Hoppas den tänker sköta sig på alla våra kommande resor och vardagliga turer!


Jag och Eva-Karin har i veckan varit på promenad med vovvarna i Vättlefjäll! Valpen, Fanny, fick åka ryggsäck medans de stora traskade på :O) Jag hade inte velat bära vovven i ryggsäck på magen ;) Det blir nog snabbt tungt! Och sen har jag och Texas passat Lotta en dag också! :) Det gör vi gärna om! Mycket trevligt hade vi :) Även om Lotta undrade va matte tagit vägen ibland!


Imorgon kör vi upp till Göteborg igen :) Längtar redan tills jag får köra bilen igen ;) Är man uppväxt i en bilåkande familj så är man, mamma och pappa har verkligen lyckats få sina barn att älska åka och köra bil :) Det har vi alltid gjort, åkt, inte älskat det ;) Efter 30min har det många gånger låtit, när är vi framme? Eller, är vi framme snart? Gärna många gånger ;)


Nu är det snart dags att försöka sova! Mamma och jag har varit på det fina spaet här i stan och badat och gympat! Vattengympa i en pool som håller 36 grader varmt är inte fel ;) Det tycker jag om!


God natt på er!

Av Kitty Gustafsson - 21 januari 2011 16:30

Idag är en bra dag! Jag ska snart åka och hämta hem min nya bil!! <3


Har varit och provkört den på förmiddagen och jag tackade snabbt ja! Vilken bil min stora syster hittade :) Känns som en riktig liten klippa! KLockan 17.30 ska jag hämta den så jag vågar nog skriva här nu att den är MIN! Är ju inte så mycket som kan gå fel på 1h ;) Och jag äääälskar den alla redan! :) Min volvo! Min efterlängtade volvo! Den är inte blå och den är inte ens svart på insidan MEN den är så fin! Det är en "liten" Kittybil! Har inte sovit på två nätter, vet inte varför och idag har jag inte kunnat vila någonting, men jag vet ju iallafall varför ;) Och jag svävar ändå på moln så natten går nog fort! Hoppas det för trött kommer jag vara :P 


Hej då forden :) Tack för alla underbar mil du kört runt mig och vovven :)


Hehe, nej nu åker jag nu kan jag inte vänta längre!

:) /K  

Av Kitty Gustafsson - 20 januari 2011 15:42

Igår åkte jag och Eva-Karin tillsammans med våra stora vovvar på ett äventyr. Och äventyret slutade med en liten hund med hem också!

Skrev i ett tidigare inlägg att Lotta skulle bli stora syster, och Eva-Karin hittade en valp i Uppsala som hon ville åka och titta på! Jag och vovven tycker ju sånt är jättekul så när vi kunde följa med blev vi jätteglada! Vi körde från Göteborg 07.00, jag hade jobbat natt så hade bara sovit ett oar timmar, men vaddå, sova kan man göra en annan dag :) Knappt 6h tog det att köra upp till Uppsala. Valpen som heter Fanny var bedårande söt och vi fick träffa hennes mamma "Peg" också. Mycket trevliga sociala border colliesar, så det var ju snabbt klart att den valpen skulle Eva-Karin ha :O) Texas och Lotta dissade både Fanny och hennes mamma Peg när vi var på besök, de körde sitt egna race, men redan efter en dag hemma i sitt nya hem har stora syster Lotta börjat leka med henne. Roligt att se, jag och Texas längtar mer efter en liten valp nu än på länge ;) Men Fanny kommer ju antingen se till att de blir en eller avskräcka oss ;) Vi ger det ett tag till, valparna som jag har tittat på är bara 3 veckor än så länge ;) Och jag har ingen bil som jag kan hämta hem valpen i heller för den bor i Belgin ;) Jag kan ju inte göra det enkelt för mig ;) Oj nu spårade inlägget ut ;)


Klockan 20.00 var vi hemma på kalendervägen igen! Lite drygt 11h i bilen och Lotta och Texas sa inte ett ljud :) De bara låg och hade det jättebra där bak i bilen! Lilla Fanny låg lite i knäet och lite på golvet vid framsätet, och hon sov nästan hela vägen :)


Så här ser lilla Fanny ut :) Välkommen till gänget! :)


    

Av Kitty Gustafsson - 17 januari 2011 16:35

Turdag idag! Fabror polis kom och körde ifatt mig på 80km sträckan, vet inte var han kom ifrån för jag hade inte sett at tjag kört förbi någon polis. brukar ha ögonen öppna för dem ;) Attans tänkte jag, det blir nog en lapp från dom idag! Så fort jag såg dem i backspegeln såg de dock mina bromsljus och det räddade nog mig denna gången. Mycket riktigt i alla fall, vid nästa P skylt blinkade de in mig, Voff-Voff satt där bak och skällde på den blinkande bilen, väntade mig att de skulle fråga hur fort de hade gått, men den kom inte, hög puls, blåsa i deras makapär och ett kör försiktigt med ett blink i ögat blev det ;) Puh! Vilket flax :O) Körde lugnt och fint upp resten av vägen sedan ;)


De har en ny funktion här på bloggen, man ska kunna ladda upp sina videoklipp direkt istället för att gå via youtube eller liknande sidor och jag måste ju pröva! Så här kommer en härlig film från i sommaras från en agilityträning! Åhh, va jag längtar till den tiden kommer igen! Vilken härlig sommar vi hade :)



 

Av Kitty Gustafsson - 13 januari 2011 14:40

Idag när vi vaknade vid 12-tiden, ja man får sova så länge man vill när man jobbar natt ;) Så mötes jag av en stor sol in genom mitt stora vardagsrumsfönster! Va jag har väntat på den! Och va jag har längtat! Och med gårdagens snöfall är det helt fantastiskt vackert ute! :) Vovven och jag var ute 30min efter att vi hade gått upp! Kameran fick också följa med :)


Efter promenaden har jag packat, plockat ut diskmaskinen, fyllt den igen och städat allmänt i köket! Energin bara strömmade till :) Nu ska vi titta på lite skidskytte! Heje heja :)


   

  


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards