kittty

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Kitty Gustafsson - 13 maj 2011 23:03

Nu sitter vi här och väntar på besöket från storstaden!

Dagen har gått bra, Texas var hos "tandläkaren" och fick godkänt! Tänderna allra längst bak visar tecken på tandlossning, men OM jag borstar tänderna varje dag, precis som på mig själv, så behöver det inte gå längre än så. Det är placken som behöver hålla sig borta! Vi ska verkligen anstränga oss denna gången! Vill inte ha en gammal hund utan tänder :) Hudbiopsier är också tagna på olika ställen på ryggen, hoppas de kan ge oss en ledtråd vad Texas klåda kan bero på... Svar väntas om drygt 10 dagar... Vid lunchtid var vovven klar och det var dags att vakna, jag hade som tur var tid att vara med och ta hand om honom. Han var riktigt snurrig när han började vakna till och slängde sig runt i buren och han var såååååååå ledsen! En riktigt värsting till patient ;) Tur jag var där och tyckte om honom lika mycekt för det ;) Så fort jag ätit tog jag med honom till min avdelning där jag var idag så fick han ligga så han såg mig hela tiden, då var han tyst och jag hade koll på honom! Usch va jobbigt det är när det är ens egna skit unge som ska sövas, var inte riktigt fokuserad på jobbet på förmiddagen om man säger så ;) Som tur är var det bara lite lagom att göra så jag kunde ganska så snart gå till min sovande hund och coola ner lite! Fick beröm för en fin välskött hund, i mycket bra hull och kondition! Det värmer så att höra! Man gör ju sitt bästa hela tiden för att han ska må så bra som möjligt!


Efter jobbet åkte vi hem och sov i 1,5 timme! Det var välbehövligt! Somnade så fort jag lade ner huvudet på kudden! Sen har jag handlat, tankat, bytt en baklampa på bilen och tvättat rutan! :) Nu bara väääntar jag på att besöket från storstaden ska trilla in! De borde inte ha långt kvar nu!


Vi hörs!

Vi ska ha en fantastisk helg! Hoppas ni får det med!

Kramar K & T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards