kittty

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Kitty Gustafsson - 8 maj 2011 21:29

.. och jag ser inte fram emot den kommande veckan! 7-16 fem dagar i rad..! Hoppas i alla fall det blir en bra vecka på jobbet :/


Helgen har i alla fall varit bra! Den började i fredagskväll med att mamma kom med tåget! Hämtade henne 21.50, lagom efter att jag hade slutat jobbet med andra ord! :) Lördagen började med strålande väder, första dagen på länge som det var varmt igen, inte bara sol utan den värmde också! Agilitytävling stod på schemat! Första loppet var ingen höjdare, jag var mycket nervös och vovven var inte särskilt tagad, mest flummig, han sprang utanför banan och när jag gjorde framförbyten sprang han åt andra hållet... Det säger väl en del? Jag diskning blev det såklart... Andra loppet däremot, det var ett bra lopp! Han vart spolade under vattenslangen några gånger under dagen, det var ju varmt och min hund springer inte när han är varm... Bra att den fanns till hand! Tyvärr placerade jag mig helt fel vid en tunnel och stog i vägen för tunnelingåen, samtidigt som jag sprang åt "fel" håll, han tog såklart, med all rätt, hindret som stod brevid tunneln och vi blev diskade, men jag körde vidare och resten av banan gick felfritt, och vovven sprang på bra, även om jag i slutet även där tappade bort min handling, eller jag tror jag hade gett upp så jag "sket" i det! :P Men vi kunde i alla fall åka hem nöjda med ett för oss godkänt lopp i bagaget, fast vi vart diskade i båda loppen! Mer träning behövs, och mer tävlningar behöver vi också komma ut på, det där var vår 3:e officella tävling...! Har gått igenom Texas tävlingsbok i helgen när jag packat!


För packat har verkligen jag och mamma gjort! Det blev en kanon bra lördag! På kvällen bar vi ner en massa packning i bilen, sov gott, vaknade, packade lite till i bilen, körde den överfulla guldiga bilen till Halmstad och packade ur! Pappa mötte upp oss vid min nya lägenhet också! Han hade PÄRONTÅRTA med sig!!!!!!! Jag firade att jag har blivit av med tandställningen och de andra hade nog inflyttningstårta! ;) Jag ÄLSKAR min nya lägenhet! Och den växer i mina ögon för varje gång jag är där! Omgivningen växer också! Mangan, Amanda och Ellen kom också och åt tårta! Sen körde de mig en runda runt hela stan och visade mig allt jag behöver känna till och hitta till! :)


När vi kom tillbaka till lägenheten hade mamma och pappa precis åkt vidare, de skulle besöka en kompis! Jag och Texas packade upp lite lådor sedan bestämde vi oss för att ta en promenad längs med Nissan! På parkeringen mötte vi grannhunden, hon bor en våning ner, det är en Welsh Corgi, Greace Kelly heter hon, hon är 1månad yngre än Texas, men hon ser ut att vara 8år äldre...! Hon har en trevlig matte, och sen kom det några andra grannar som jag också fick hälast på och till sist kom Kevin, en 6månader Cain terrier! Det är rena hundkvarteret jag har flyttat till! Pensionärer och hundar! Det kryllar av dom! :) Greace, Kevin och Texas och vi som höll i snöret tog en promenad tillsammans längs ån, efter ett tag tyckte de äldra mattarna att det räckte och jag och Texas fortsatte framåt! Hela promenaden gick längs ån, tar ca 45min att gå rundan, tror jag! Och det är så GALET VACKERT!!!! Jag kan verkligen bara gå och njuta där, om jag någon dag inte känner för en promenad så kan man inte låta bli att känna för en när man kan gå den rundan! HELT FANTASTISK! Ni kommer förstå om ni går med någon gång! :)


Dessutom är det hundbadvänligt längs hela ån, så de där varma sommardagarna när hunden inte vill gå på promenad kan han simma runt ån och jag gå ;) Tjoho! :D Var en vovve som badade idag med, men Texas fick hålla sig torr (lättare sagt än gjort) för han skulle ju åka bil sen och jag ville inte ha den blöta hund doften i bilen hela vägen hem till Göteborg! ;)


Så här fint är det! :)


Här går vi på ena sidan och när man kommer till en bro går man över och gå på andra sidan! Och man går på en stor upptrampad stig, eller motionsspår! Mmm, jag längtar redan tillbaka! :)  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards