kittty

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Kitty Gustafsson - 8 september 2013 21:31

Jag och hundarna busade till det och tog en promenad på Östra stranden idag, visst det var söndag och sol men jag har saknat stranden så jag kunde inte hålla mig därifrån längre!!! Lite folk var det på stranden, men när stränderna är så stora som i Halmstad så behöver man liksom inte vara på samma ställe ändå, så det var lugnt! Och det syntes tydligt i sanden att det hade varit fler hundar på besök! Gick barfota i vattenkanten en bra stund, det är ju ganska otroligt att man kan göra det i September! Tindra och Texas roade sig i vattnet och sen fick de sringa sig torra på de fina markerna "bakom" stranden.


Nu ikväll har vi varit och tränat agility med Elin och Lasse. Tindra är verkligen så bra på det hon kna, springa fort ;)

Jag önskar verkligen jag kunde få lite motivation till att träna in tighta fina svängar, sådana svängar som det ser ut i min drömbild, men jag vet inte. Jag får inte riktigt till det. Kan inte sätta fingret på vad det är som saknas men jag hittar liksom inte rätt verktyg för att få fröken miss Turbo att tycka att det ska vara värt att bromsa upp för att kunna hoppa tight. Hon liksom bara öser på ;) Undra om det bero på hur man har tränat dem från början, men hur får jag in en broms, och vill jag ha broms eller är svängarna tillräckligt bra ändå, kommer vi förlora tid på bromsen och tjäna tid på tighta svängen eller är det bara att fortsätta att köra på som vi gör och se vart vi hamnar.. Och hur i hela friden ska jag kunna utvärdera om vi tjänar tid eller inte om jag börjar träna det.. Bahh, tighta svängar är det osm ger mig huvudvärk just nu ;) Bara så ni vet :P Alla tips på träningsmetoder och filosofier om svängar tas tacksamt emot! 


Nu ska jag fortsätta kolla på prison break, bästa serien just nu! Har vakat av efter två nätter idag och det är såååååådan skillnad mot när man har jobbat tre, jag menar, jag är ju fortfarande vaken!! ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards