kittty

Alla inlägg under augusti 2013

Av Kitty Gustafsson - 30 augusti 2013 11:05

Man längtar verkligen galet mycket efter en egen trädgård när man är hemma och njuter av tre underbara hundar som roar sig i den stora härliga trädgården hos mamma och pappa :)


               

Voffvoff är med och leker, kort och effektivt och båda flickorna är överlyckliga över hans tokryck! Sen går han och lägger sig och vilar i skuggan igen medans TurboTindra och Fiffifluff fortsätter busa! Och jag fortsätter njuta av at bara titta på alla glada, nöjda hundar!







Av Kitty Gustafsson - 29 augusti 2013 08:54

Dags för en liten minisemester! Jobbar inte förän måndagnatt och det är mycket som ska hinna hända innan dess! Och jag njuter av att veta att jag är lite ledig och av allt jag ska göra på min ledighet, för jag är definitivt inte ledig och tar det lugnt    Ska packa väskan NU för det hade jag inte lust med igår, rasta mina två fina vovvar med en härlig promenad och eventuellt både träna lite agility och lite vallning innan vi styr hem i volvon till la familia i Saxemara! Festfix i två dagar, kalas på lördag och agilitytävling på fina Öland med bästa team ProPlan på söndag! Hem och sova och back to work på Måndag! Japp vi ska ha väldigt roligt!   


Igår var vi på långtur bakom Tofta, har blivit lite dåligt med promenader senaste tiden, varmt och kladdigt och dåligt med tid avsatt för just bara vanliga promenader... Det blir väl lätt lite så på sommaren, vi har ju simtränat desto mer i sjöarna men det tänker jag inte göra längre, blir kall bara jag tittar på vattnet nu, konstigt det där    Badsäsongen får räknas som över för min del iaf! Ska nog köpa ett simkort till Tindra så hon kan fysträna sig i vinter, hade hellre gått och vattentraskat med henne men det finns ingen trask inom rimligt avstånd så jag får nog avstå det.  Nu är frukosten slut! Dax att börja packa! Vi ses snart bästa mamman och pappan! Vi längtar efter er!


 

Igår var hon grym i fårhagen   

Av Kitty Gustafsson - 26 augusti 2013 17:21

Satte stopp för pinnarna i helgen, men, vi är glada ändå, inte nöjda för resultaten uteblev, men herregud va fint hon går!!! Tänk att vi har tävlat en hel säsong nu, mer eller mindre varje helg. Träningarna där imellan är nästan obefintliga, det har varit lite belöning av kontaktfält och någon kombination men annars har det bara varit tävling på tävling och den lilla fantastiska hunden bara gör allt jag har lärt henne så jäkla bra!!!! Kan fortfarande räknar på en hand antalet slalommissar in och ut vi gjort, och på den andra handen kan jag räkna antalet missade kontaktfält (endast på A:et) gungan eller balansen har vi aldrig fått fel på och hon har fortfarande helt fantastiska kontaktfält trots tidiga släpp imellan åt, Tindra är född till att bli en agilitystjärna, jag ska bara försöka förvalta hennes talang så bra jag kan!!! Denna helgen gjorde vi iallafall båda två bra ifrån oss, matte stod för ända disken, men det beror på att vi hade rivit ett hinder innan så jag "dog" lite, en femma eller en disk är jubåda två = ingen pinne.. Men får ta och jobba på det, här kan inte läggas ner för en rivning, vi har massor att lära oss inte minst att matte trycker på lite mer, tycker jag är lite väl pigg ibalnd när jag går i mål   


4lopp, två 5:felare, snabbaste tiden i båda loppen, ett lopp med 10 fel, två vägringar, ingen bra tid såklart men häftigt att få stopp på den lilla racerhunden på tävling, nu ska vi bara hitta en balans i de där tajtasvängarna   och bara en disk, som berodde på en långsam matte som inte kämpade fram till hindret efter tunneln    Nästa helg är det lagtävlingar på Öland, sen ska vi ha i alla fall två veckors vila från agilitytävlingar, då ska vi försöka träna lite   



Just de, jag fyller år till helgen med, haha, ja jag ska hinna fira den dagen med!   




Av Kitty Gustafsson - 23 augusti 2013 15:29

Nu känner jag för att sumera Ystad helgen. Det var alltså förra helgen det ;) Jag och Tindra åkte ner till ett B&B i Tomelilla redan på fredagkvällen, det var ett jättemysigt ställe och ett helt underbart par som ägde och drev stället! Så roligt när folk vågar pröva och göra något eget! 5 dubbelrum fanns det så det var inte så stort men det gör det hela bara mysigare och lite mer personligt. När jag kom ut till frukostrummet första morgonen undrade jag nästan om jag hade missat frukosten, för det var tomt på bordet som såg ut som ett buffébord. Men det var det där med att göra något eget, på borden i matsalen var det framdukat med bestick till oss som var där, och när jag satt mig vid mitt bord dukades frukostbuffén fram PÅ bordet, alla gästerna hade liksom sin egna frukostbuffé! Den trevliga idén hade dem fåttför att lättare kunna hålla maten fräsch, inte bara trevligt, en bra tanke med det fanns det också!


Brukar inte fota min mat men det här var värt att fotas! Grönsakerna var odlade på gården, juicen alldeles nypressad och bullen alldeles varm! Tummen upp från Tindra och mig! Anna och Juan hette de som drev stället, Anna var så sugen på att skaffa en Border Collie, och jag tror inte att hon blev mindre sugen efter at ha träffat Tindra, hon är ju både söt och charmig    Vi hade såklart lite uppvisning för dem efter begäran! Så roligt när man får så bra kontakt med människor och inte bara är en i mängden, men jag tror det ligger i min familj, vi kan liksom aldrig bara vara   


Tävlingsresultaten individuellt uteblev, tittar på filmerna av loppen och det är så mycket som är så bra, jättebra, men det där lilla extra saknas, det blir liksom bara halvbra resultat, eller diskar, och ALLT beror såklart på mig, efter helgen var jag lite deppig på mig själv, undrade varför jag inte kunde se till att göra bättre så Tindra kan få tindra som den stjärna hon är, funderade på  om hon ville byta ut mig, gruset som förstör liksom.. Men nej, vi är ett team, och vi är båda väldigt oerfarna, det handlar om att utvecklas tillsammans och lära sig lösa nya situationer även på tävling.  Så nu när jag har fått fundera igenom det så är vi laddade för nya tävlingar i helgen. Det är klart att vi skulle tycka det var kul med resultat i helgen, men det viktigaste är att vi får tillbaka den alldeles fantastiska känslan vi hade för en månad sedan! Jag vet att jag skrev det då någonstans, att man är inte på topp för alltid, rosa moln försvinner också, så nu ska vi upp dit igen! Laddade med grymma kontaktfält och tighta svängar tillsammans med Elin och Joule imorse, kan inte bli annat än bra!!


Tävlade även med laget Team ProPlan i Ystad, det gick desto bättre, på Lördagen kom vi på en finfin andra plats med 5fel och första SM-pinnen!!!! Tindra och jag satte vår första nolla med laget!! På söndagen kom vi också i mål men Tindra och jag diskade oss tyvärr och vår placering räckte inte till någon SM-pinne, men det är grymt roligt att köra lag! Stämningen brukar vara på topp och hejaropen många!


Här kommer en film på våra övriga lopp, det bästa har ni ju fått se sen innan., det här är också bra! Men inte felfritt       



Och här kommer lite bilder från helgen!



Tindra kollar in kosorna på väg ner mot Tomelilla!


  

Tindra har lärt sig av bästa VoffVoff att vila hakan!  


  

Morgongympa och kroppskontroll på en lämplig stubbe! :) 


   ccd

 

Bästa Team ProPlan på prispallen!

Som en stor familj med 6 hundar och barnvagn så alla får inte plats på pallen ;)


f

Oskar är yngst i  gänget med sina var det 10månader ;) Han är i alla fall en väldigt glad liten pojk och hade en skön stil när han tog en power nap i vagnen intill agilitybanan! :D

  

Och så här go och glad är han när han är vaken, Tindra ligger i hagen i bakgrunden, hon fattade inte varför hon inte fick vara med och ha roligt när jag busade med Oskar, det både lät och såg väl väldigt roligt ut ;)


   d

Blev en promenad ner till Ystad beach med hundarna, Mamma Kate, syster Enja, Katja, Foxy och Tindra! Roligt att springa jättefort i sanden så klart!!! Coolaste killen Ludwig var också med!

     d

Även om jag var lite missnöjd med min egna prestation i Ystad så hade jag en väldigt trevlig helg!! På lördagen stannade jag på tävlingsområdet och kollade in campinglivet på en brukshundklubb. Grillspett, korv, potatissallad och wokgrönsaker satt fint efter en hel dag på agilityplanen! Så pappa, jag tror vi får leta upp en liten husbil till mig och Tindra nu ;) Det ingår tydligen när man kör agility nu förtiden att man ska ha det ;)


Hej hopp igelkott! Igelkotten mötte oss föresten på B&B när vi kom hem på lördagkvällen, Juan hade satt upp dörren så jag skulle komma in och i hallen gick en igelkott runt och kollad läget, jag och Tindra fick snällt vänta tills den hade kollat klart (och gått ut) innan vi kunde gå in och lägga oss, väldigt söt var den :)  

Av Kitty Gustafsson - 20 augusti 2013 19:11

Min fina fina lilla hund <3


           

Av Kitty Gustafsson - 19 augusti 2013 20:01

Dagarna har alldeles för få timmar och jag hinner inte med allt jag vill och vorde och skulle! Tillexempel att uppdatera er om helgen på bloggen idag... Det har liksom prioriterats bort.. Däremot har vi varit på bondgården så nu är Voffvoff nytrimmad, båda vovvarna är nybadade och dessutom hann jag ta en massa fina kort på Blomman! Texas bodde på bondgården över helgen när vi var i Ystad, enligt rapporter hade han det väldigt bra, men han fick ingen bulle, och ingen lax, trots att han ville ha det! Stackars hund!!!    Precis som om han brukar få allt han vill ha   


Helgens ända nolla får ni på film i alla fall, och den var inte så dålig! Det är lagloppet som gav Team ProPlan första SM-pinnen! Tjoho!!! Tror Tindra satte tredje snabbaste tiden av 80 hundar och då mot flera duktiga hundar som tävlar i klass 3 i vanliga fall! Kul att få jämföra sig lite mot proffsen, det är ju dom vi ska möta flest gånger sen tänker jag   Bilder och text kommer en annan dag! Skriver helt enklet inte vilken för då har jag ingen press   





Av Kitty Gustafsson - 18 augusti 2013 22:43

Är det inte typiskt.. Helt slut efter ännu en helt fantatisk agilityhelg! Vilka människor jag har lärt känna av agilityn, och vilket lag jag har fått <3 men så kommer kvällen och så ska man sova, har längtat efter min egna säng i två nätter(!) och så lägger man huvudet på kudden och vips så snurrar tankarna runt runt i huvudet och få det att sluta snurra känns som en omöjlighet... Ikväll snurrar tankarna på allt dessutom... Tänkte om jag skrev det här på min egna kladdvägg så kanske dem slutar snart :-) imorgon tänkte jag skriva om helgen och tävlingen! Det har varit en mycket bra och trevlig helg, trots nästan obefintliga resultat, det är som tur är inte bara det som räknas ;)

Av Kitty Gustafsson - 16 augusti 2013 17:02

Barnbarnen samlade :-)

En kunglig Texas
En seriös Tindra
En busig Fiffi

Precis som det ska vara :-)
Ha en bra helg!!
/K och vovvarna!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards