kittty

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Kitty Gustafsson - 3 september 2013 16:37

Helgen har varit helt fantastisk!!! På fredagen tog vi det lite lugnt och bakade lite pizzabullar och fixade lite annat inför kalaset men på lördagen var vi riktigt effektiva. Bror och jag stod i köket hela dagen ända tills gäseterna kom, vi gjorde två olika sorters grillspett med kött, grillspett med champinjoner, ett annat med rödlök och paprika, jag hackade potatis som aldrig tog slut till den hemmalagade potatissalladen, ja det var full rulle hela dagen. Evve gjorde såklart en tårta, och förutom den så hade vi en pärontårta också    Kvällen var helt perfekt!!


Bästa syskonen Gustafsson   


Det blev en sen kväll och tidig morgon för mig och Tindra. Klockan 05.30 körde vi mot Öland för lagtävling med Team ProPlan. 4 lopp, 4 chanser till SM-pinnar, och det gick så himla bra!!! Laget tog en tredje plats och i sista loppet slog vi på stort och vann klassen. Två SM-pinnar till laget och vi har ni 3 av 6 pinnar, bara hälften kvar   


Tindra var så fruktansvärt bra hela dagen!!! 3 nollade lopp och kanontider!! I det inte felfria loppet var vi bara en petad bom från att sätta ytterliggare en nolla. Om jag på något sätt kunde med ord beskriva hur mycket jag tycker om min lilla underbara hund så skulle jag försöka, men jag vet att det kommer inte gå!!! Det känns som att vi har höjt oss en nivå till! Imorgon ska Tindra till hundfysioterapeuten Sophie och bli kollad, får vi ett okej ska vi ta och träna lite, tre veckor tills nästa tävling, det känns skönt för omväxlings skull!


 

Bästa födelsedagspresenten, en molekylboll med snöre, tänk att man kan bli så glad för det i 25års present!     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards