kittty

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Kitty Gustafsson - 4 september 2013 22:19

Jag brukar leta upp små roliga övningar som jag och Tindra kan träna på de gånger vi åker till klubben och tränar själva, ja ibland när vi ska träna med andra också, men speciellt när vi ska träna själva. Min fantasi när jag står där är verkligen inte särskilt bra och ofta blir det något som står med lite modikfikation så det ska passa mig. Alltså ingen bra träning för man kommer aldrig utanför sin komfortzon på det sättet   


Elin kom på att vi skulle rita lite banor/övningar som vi kunde ha med oss för att effektivisera vår träning. Då kan man ju göra kombinationer som innehåller de delar man har tänkt träna på utan att behöva leta upp dem. Har man inte så mycket erfaranhet är det verkligen inte lätt att komma på saker. Men efter en hel sommar ute på agilitytävlingar så börjar även jag skaffa mig lite hum om vad man behöver träna på, tycker jag i alla fall   

Så ikväll har det varit målarstund på Landfästet, och ja, dem som var med och spelade rita och gissa för någon vecka sen vet att jag INTE kan rita, men jag kan i alla fall dra raka streck så jag vet var jag har tänkt att ställa hindrena. Har aldrig tidigare ritat en bane eller kombination så nu när jag fått ner några streck på pappret ska det bli rysligt spännande att bygga upp det och se hur det känns i verkligheten. Jag tycker i alla fall det ser kul ut på papper! Har en tendens till att rita små korta kombinationer som inte kräver så mycket hinder ser jag. Jag tänker väl på att det är lättare att bygga upp det sen då!   


Här är ett exempel som jag har pysslat ihop, känner mig riktigt nöjd! Den får prövas imorgon helt enkelt!


 


Tindra var hos fysioterapeuten idag med ju! Hos Sophie på Häst & Hälsa. Tindra fick en ok stämpel! Sophie tyckte hon kändes lite trött i kroppen och det är ju inte konstigt, det var ju därför jag tog dit henne, och säsongen har verkligen varit lång och hård!!! En liten känning i ländryggen (L7S1) kunde hon hitta. Jag försäkrade mig om att jag inte behövde boka en akuttid för CT-ländrygg för att utesluta diskbråck. Men Sophie var lugnande      


Tindra fick lite laserbehandling på området och försäkerhets skull bokade jag en ny tid om tre veckor för att se att det blir bättre eller till och med bra kanske! Nu äntligen har vi ju lite tid för träning, men även för återhämntning såklart! Det känns väääldigt bra!!!


Hej då från oss!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards