kittty

Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Kitty Gustafsson - 31 maj 2012 15:04

Ja, jag sa ju till mig själv att när jag börjar jobba natt, då ska jag börja springa! Och jag tänker faktiskt försöka göra det med, för att det blir ju sjutton gånger roligare att köra agility med racer bc:n om man själv orkar röra lite mer på sig! Men jag ska ju inte bli elitidrottare för det utan vi börjar lite långsamt så kan vi förhoppningsvis hålla glöden uppe! Vi har en tydlig målbild, agilitylandslaget ;)


2 gånger i veckan ska jag springa/gå en runda på 3-5km, 5minuter jogg, 5min gå och så vidare. När det känns bra ökar jag till 6min joggning och 4min gå. Sen får vi se hur jag lägger upp det ;) Utöver det kör jag intervaller på klubben efter att vi tränat, vi springer hel enkelt så fort vi kan ca 150meter, efter det blir det lite benstyrka. Det har vi redan hunnit gör ett par gånger! ;) Om jag börjar med det här borde det hända något så småningom och då kan jag väl tänka mig springa fram och tillbaka de där 150m, huvudsaken är att vi har roligt! Tänker inte ge mig ut och springa en runda på 30min och sen vara helt död, då kommer jag aldrig mer springa, nej lugnt och metodiskt! Kommer bli skoj! ;)


Jag började helt enkelt idag, Texas sele passade Tindris perfekt, hon var lös mestadels av rundan men hon såg minsann ut att vara gjord för att springa framför och "dra", vi sprang förbi folk och barnvagnar och hon tittade inte ens på dom! Kanske skulle satsa på drag också ;) Om inte annat är ju hundens fysik minst lika viktig som min för att tävla agility på den nivån vi drömmer om ;)


Tog bort ljudet för er skull ;)



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards