kittty

Alla inlägg under juni 2012

Av Kitty Gustafsson - 25 juni 2012 18:42

Förändringar behöver ju inte vara dåliga? Vad är rätt och vad är fel? Modigt eller korkat?

Ont i magen och stress i huvudet, och det är bara jag som kan bestämma hur det ska bli!


Ingen lust att jobba inatt... Natten känns VÄLDIGT LÅNG just nu................


Det handlar om jobb...


Av Kitty Gustafsson - 23 juni 2012 16:45

Äntligen fick vi träffa syster lilla amrsivalp, 4,5månad gammal är hon. Hon kallas för "Fiffi" och kommer från Kennel Black and Buff´s. En jättesöt liten vovve som är huuur snäll som helst!

Vi firade midsommarafotn på bästa sätt jag och syster och vovvarna! Det blev en promenad i skogen i regnet, kloklippning och lite hundträning! Festade till det med god mat, chokladpudding och godis och så en film på det! Toppen! Kunde inte haft det bättre! :)


Här kommer en liten bildbomb från imorse, när vi hade lite sol, nu regnar det igen...! Men vi har hunnit med ett bad i det blå, eller ja de fyrbenta badade! Fiffi kan säkert lära sig att tycka om vatten! Att leka i vattenslangen när vi kom hem var i alla fall väldigt skoj!


     

Detta är medlemarna i Spanielklubben! Det är en klubb för långörade matglada fina vovvar! :O) Spanielklubben är intresserad av att komma på alla festligheter och kalas där det finns folk som kan tappa grejer (läs ätbart) på golvet! Eller någon som vill skänka en bit från sin tallrik! Allt ätbart är av intresse!


 

Trodde aldrig det skulle bli så här många hundar i skogen, bästa gänget är de redan och tror de alla har funnit sin plats! Så härligt och roligt att se! :)


 

Det märks en stor viss skillnad på raserna och deras temprament, min lilla bc är verkligen ett energiknippe, fast på bästa tänkbara sätt och hon är precis ALLT jag önskade mig, tokiga lilla hund va jag tycker om dig!!!


    


Av Kitty Gustafsson - 19 juni 2012 19:47

Ikväll och igår, blev det simning på kvällsrundan för den lilla svart-vita! Den brun-vita kan inte bada så sent på kvällen för då blir det ingen sömn.. Och ingen har väl missat varför det är så ;)


Tindra har i alla fall verkligen fattat grejen med att bada nu och det är sååå roligt! Hade inte velat ha en badkruka till hund ;) Det finns ju inget roligare än att bada och leka med hundarna i vattnet på sommaren, när det är alldeles för varmt för att göra något annat, typ träna agility ;)


 

Min blöta hund!!


     

Mitt svart-vita badmonster!!!


 

Kom igen kasta bollen IGEN!!!! :D


         


 


 


 

Voff-voff har precis hittat leksaken som han letade efter! Duktig hund! :)


 

"Kan du ta den nu så jag får en godis matte?" :)


   

Av Kitty Gustafsson - 19 juni 2012 15:04

...skulle vi bland annat lära oss det här:

■ När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
■ Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.
■ Bits inte när det räcker med att morra.
■ Låt andra veta när de inkräktar på ditt område.
■ Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
■ Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.
■ Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring
■ Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset
■ När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen
■ Oavsett hur ofta du får skäll – tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
■ Njut av den enkla glädjen i en promenad
■ Var lojal.
■ Låtsas aldrig vara något du inte är.
■ Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det
■ När någon har en dålig dag – var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara


Åh det stämmer så fruktansvärt bra! Tack Eva-Karin för att du delade med dig! :)

Lånat härifrån, som har lånat det från någonannanstans :)  
http://blogg.memea.se/ 

  
  
      
  

Av Kitty Gustafsson - 17 juni 2012 22:11

I helgen har det varit agility SM i Borlänge, idag hade jag möjlighet att sitta och titta på livesändningen. Såg på de individuella loppen i agility i medium och large, usch fick rysningar i kroppen när de svenska mästarna korades med sådana KANON LOPP!!!! Herregud vilken känsla det måste va! Om man får en känsla ända ut genom en livesändning liksom? Såklart jätteinspirerad till lite träning så packade in de två fyrbenta och åkte till klubben. Idag stämmde bara allt med den lilla svart-vita, den är så rolig att träna med! Om vi lyckas bli samspelta på planen tror jag att vi har det som krävs för att själva tävla SM en dag, det är det vi siktar på i alla fall! Och som sagt idag är vi jättepeppad på att vi SKA dit! ;)


Texas är ganska nöjd med att titta på, men får såklart också träna! Vi ska tävla i klass 2 1juli här i Oskarström, det blir kul! Igår var det tävling på klubben, det var en klass 1 tävling och Texas har ju tagit de pinnarna han behöver så han fick vila och jag fick vara funktionär och sitta i tältet och prata! Usch va hemskt det var, till en början, men sen vande man sig typ..! Duktiga Halmstad ekipage och massa fina resultat blev det! Grattis till er! Ser fram emot nästa tävling vi ska ha i September! :)


Imorgon blir det en fixa i hemmet dag, för idag har det inte blivit mycket gjort!


Och kvällens inlägg får avslutas med att berätta att det är en bufffärgad (gul) amrikanska cocker på väg hem till skogen, bästaste syster har blivit med valp <3 På fredag får vi träffa den...........!! Kul!!!!



Av Kitty Gustafsson - 13 juni 2012 12:11

Lilla t blir snart 9månader! På klubben har vi många små 9-10veckors valpar just nu, en rottis, en golden och en sheltie som jag vet om. Helt plötsligt är ju min 9månaders valp inte så valpig längre, den är ju nästan halv vuxen i småbebisarnas sällskap!


FIck ont i magen på agilityträningen igår, hej och hå va snabb hon är... Bara vi lär oss att styra!!!!!!!!!!!! Hur ska det gå annars!? Idag är det vila för två trötta agilityhundar, den lilla svart-vita ser inte så trött ut men balansen mellan vila och träning, speciellt agilityträning är det viktigaste tror jag, även om både hon jag helst av allt hade åkt till klubben och tränat hela dagen lång........ Nej istället får det nog bli en skritt promenad på stranden, för om vi åker till stranden och valpen gå lös, då hade man lika gärna kunnat träna agility, för hej va det går där med!


                 

Av Kitty Gustafsson - 10 juni 2012 18:50

I veckan som gått har jag mest varit hemma i Blekinge och tagit det lugnt! Fyra, nästan fem dagar i paradiset! Guuuuud va underbart det är att ha en trädgård att vara ute i! Tindra har också varit i paradiset, hon har kunnat springa precis hur mycket hon vill, och jag vet inte hur många pinnar hon var och hämtade i skogen och lage på tomten! Jättebra tyckte pappa som dagen innan sagt att vi gärna fick plocka bort pinnarna för han skulle slå det höga gräset med tirmmer, kanske inte så kul med en massa pinnar i vägen då ;) Men Tindra struntade i det, inte hennes problem ;)


Fick alldeles precis en alldeles härlig känsla i kroppen, för en liten stund så fanns inga problem, funderinga och önskningar, allt var bara så bra! Jag är världens lyckligaste som har möjlighet att ha mina två fina hundar! Allvarligt, vad skulle jag göra utan dem?


             

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards