kittty

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kitty Gustafsson - 11 oktober 2011 20:27

Har letat fram vantarna i vinterlådan! Ska cykla till jobbet nu och det blir nog kallt utan dem i det här vädret! :/

Hoppas på en bra natt! Tycker jag haft bara bra nätter! Det kanske är så att det blir vad man gör det till! Och inte att förglömma de härliga arbetskollegorna!


Räknade ut att det var 37dagar till lilla valpen flyttar hem! Hoppas tiden kan gå lite fortare snart! Längtar abra mer och mer för varje dag, särksilt i och med att jag sitter och tittar på massa valpklipp på youtube, jag vill med!!! Men snart så! :D


Har varit hemma i Blekinge och rotat fram bra och ha grejer! En stabil vattenskål, istället för den ostabila som jag har haft till T, och så har jag letat fram Texas valphalsband <3 den ska såklart få ett eget också men den får nog börja med att ärva tills jag vet vad jag vill ha! :) Nehepp, cykla till jobbet var det ja, inte sitta här och drömma sig bort! :)


Hej svejs! Och sov så gott ni som ska sova! :)



Av Kitty Gustafsson - 9 oktober 2011 13:20

Idag är det en underbar höstdag i Saxemara. Luften är betydligt kyligare nu men idag lyser solen och värmer så där härligt på en. Vi ska snart gå ut och fälla lite träd, ska vara ute och bara njuta! Var precis ute med kameran och tog lite höstbilder på vovven! Det var länge sedan det blev bilder tagna! Jag har ju inga förut så det var ju bra att jag fick några nu ;) Vovven är så lätt att fota, det är som om han älskar att stå framför kameran, han ställer liksom alltid upp med att vara ett fint porträtt! Sa till valpen att den fick ta efter för jag tycker det är så himmla kul att fota ;) Den lär ju snabbt vänja sig i alla fall! :D


Igår var vi ett härligt gäng på middag i Karlshamn. Vi var på en "mordgåta", ett teaterspel som utspelar sig på scen mellan måltiderna, ett mord sker, sen går det ut på att lista ut vem som är mördaren! Jag gissade rätt! :D Tur det för jag hade blivit så arg annars ;) Det var en mycket trevlig kväll! Och maten var helt okej den med! :)


Här kommer bilderna på min älsklings vovve! (Tänk sen när det är två älsklingsvovvar! :D)


   


           


Av Kitty Gustafsson - 7 oktober 2011 22:08

Valpmys i skåne på Glimmagårdens kennel! En av dessa underbart söta Border Collievalparna ska flytta hem till mig och Texas! Och vi längtar enormt mycket! :))


Mamma är Take Time Kate och pappa är Natvikens Eije, jag tror inte jag behöver oroa mig för fler tidsfel i framtiden! Det är två mycket fartiga och arbetsglada föräldrar! Just nu håller agility VM på i Frankrike! Det är såklart dit jag och "valpen" siktar! ;) Det kommer bli bra det här! :D Valpen flyttar hem i mitten på November så vi har tid på oss att införskaffa allt (onödigt) som man måste ha när man ska ta hem sin lilla valp! :D Man har ju inga grejer efter 7,5år med hund och pryltokig som man är ;) Valpen kommer dessutom vara en liten flickhund ;)


Här är alla syskonen! 3st tikar och 2st hanar, 2veckor och 1dag gamla:


Tik  


Tik

  

Tik

  

Hane  



Hane

  

Mamma Kate :)

  

De kan förflytta sig på stapliga ben, men de var rätt trötta vid eftermiddagsbesöket :) Än så länge går dagarna ut på att äta och sova, men bara vänta ni!!

  

Svårt att ta sig fram när det ligger syskon överallt :)

  

Trötta, sovande valpar, det är något speciellt


Jag känner mig väldigt nöjd och lycklig! :) Och det pirrar så där härligt i magen!

Ha en underbar helg mina kära vänner!


Kram från K&T

  

Av Kitty Gustafsson - 6 oktober 2011 16:24

Natten som gick på jobbet var en bra natt, jag tycker verkligen om mina kollegor så mycket! Och mitt jobb som sjuksköterska! Men vet aldrig vad man har att vänta sig! :) Nu är det bara inatt också sen är jag ledig 4dagar igen! :D Ja, man kan ju inte påstå att jag jobbar ihjäl mig just nu.. Däremot ska jag inte göra om missataget att INTE vända tillbaka dygnet efter två nätter... Det gick inte att somna efter 02 någon av dagarna och jag var aldrig riktigt trött på ett bra sätt...! Men på något sätt var det sköänt att ha fyra upp och ner vända dagar också, vi har bara haft det gott jag och lilla hund!


Idag är det en riktigt tråkig höstdag ute, regn och rusk, det var det redan imorse när jag cyklade hem, då önskar jag att jag hade tagit bilen kvällen innan, men samtidigt har jag så nära hem så det gör inget om jag blir blöt ;) Varken jag eller vovven känner dock för någon längre promenad idag, däremot kände vi för att klickerträna! Håller sedan ett tag tillbaka på att lära vovven att halta, vi hade det som ett av veckans trix i "trixgruppen" på facebook, men jag var alldeles för upptagen för att träna det då. Det är ett ganska svårt trix för hunden, den måste lära sig att förflytta sig med ett ben i luften. Bra balans övning med andra ord ;) Och Texas gör framsteg! Vi har kommit så långt att han håller på att lära sig att hoppa framåt! Hade flera mycket lyckade försök idag så nästa gång tror jag vi har tagit ett större kliv i träningen, han har i alla fall förstått att nu när han håller upp tassen vill jag att han ska röra sig framåt med tassen där, det svåra är att hålla kvar tassen och ändå röra sig framåt. Ni fattar nog vad jag menar ;)


Det är bra att inte bara klicka en sak så att man inte tappar hundens intresse i att pröva saker och "låser sig" i det man tränar och erbjuder bara det beteendet. Jag vet att min hund har väldigt dålig koll på sin bakdel, men det har blivit mycket bättre! Förra gången vi provade den här övningen var det nästan omöjligt att klicka upp bakbenen på "boxen". Satte en skokartong mot väggen och målet var att få upp baktassarna (2+2), Texas älskar sina FRAMTASSAR! Det har ni sett som har kollat in våra trixfilmer, så upp på skokartingen med framtassarna. Och han får såklart belöning för det, EN gång, sen vill jag att han prövar nåogt annat, och IDAG, så provade han att snurra runt och ställa sig med baktassarna nästan direkt!  Duktig vovve! Annars brukar han inte släppa framtassarna utan han bruakr pröva krafsa, stäppa, you name it! Han har nog insett att han har fyra tassar ändå! :D Det är såklart mitt "fel" som inte tränat mer bakdelskontroll med min hund, men det var aldrig tal om det när jag började med hundträning. Nu vet jag däremot vad det är och det kommer valpen också få lära sig! :)) Åh jag vill bara träna hur mycket som helst men stackars T är trött nu, i huvudet, det blir bara flum, så vi tar en paus och kollar på träningarna inför VM i agility som går att se idag! Heja Sverige! :D


Min fantastiska Texas <3   


Hej svejs! :)


Av Kitty Gustafsson - 4 oktober 2011 20:09

Snygg rubrik... den berättar i alla fall vad inlägget handlar om! :)


Har satt ihop en träningsfilm från när jag, Eva-Karin och Catrin var och tränade i Karlstad! Tack Catrin för hjälpen!!! Alltid lika nyttigt att ha någon som ser med nya ögon och kan lite mer än en annan också ;) Har en liten fundering i filmen, Texas tar inte boxhörnet, jag vet inte om det är mitt fel kanske, han har ju inte korsat hinderlinjen till nästa hinder och jag drar in honom med mina axlar och min riktning, så är det för lite träning på boxhörn eller är det mitt fel? Någon som har en bra synpunkt och kan lära!? För jag kan inte själv räkna ut vilket det är :P Vilket som väger tyngst liksom, boxhörn vs handling !?! Eller så är jag helt ute och cyklar nu... Men jag riskerar det ;)



Haft en perfekt kväll på klubben med ännu mer agilityträning! Vovven fick bara springa ett lopp på den fina banan som Elin byggt upp för han var så BRA!!! :D


Nu ska vi ha kvällsmat! Imorgon natt är det dags att börja jobba igen, men det är luuugnt, jag har fortfarande inte vänt tillbaka dygnet :P Men på fredag blir det ändring på det! :D För då ska jag hem till familjen, saknar dem allt lite <3


Hej svejs!

Av Kitty Gustafsson - 4 oktober 2011 14:50

Nu fattar väl de flesta kanske varför de pirrar i min mage, det stavas v a l p.

På fredag får jag träffa uppfödare och mamma. Känns allt bra då, vilket det borde göra efter flera telefonsamtal och mailkontakt, så blir Texas storebror innan åter är slut! Jag lever som i en liten drömbubbla, jag hoppas inget kan ta sönder den nu, tänker på fyrfota vänner dygnet runt just nu! Jag längtar efter allt det jag har framför mig!!! :))) Kan inte sluta le!

Av Kitty Gustafsson - 2 oktober 2011 13:09

Det gick sådär bra att vände tillbaka dygnet igår efter att ha jobbat natt, klockan blev över 15 innan jag gick upp och det resulterade så klart i att jag inte kunde sova igår, 02.30 lade jag mig och sen tog det en stunde innan jag somnade, ställde klockan på 08.30 men flyttade sedan fram den en timme, var trött imorse när den ringde så jag snozzade och sen var klockan visst 11.30 innan jag gick upp idag med ;) Hade en trevlig kväll hos Johanna och Mattias igår! Åt en god kebabsallad och massa godis! Tittade på film och tjötade gjorde vi också ;)

Idag boooorde jag plocka undan allmänt här i lägenheten, särskilt nu när jag är ledig och har tid, dessutom kan det vara bra att vara förberedd inför hösten ;) VI får se vad det blir av dagen! Hade varit agilitytävling i Varberg idag, klass 2, vi hade kunnat debutera, fast vi visste ju inte att vi skulle vara i klass 2 när anmälningstiden gick ut ;)! Och så är det DM också! Men vi hoppade det, och tyckte det var lite förlångt att åka upp idag bara för att kolla... Hoppas det går bra oss ;) Det är snart KM på klubben, då ska vi i alla fall vara med! Var och tränade på klubben igår men det var varmt och tror vovven behöver lite vila, han var i alla fall inte så motiverad, och det är inte kul att träna en Texas som man inte kan få igång, så vi åkte och simmade i Toftasjön istället!


Pratade nyss med mamma och hon och pappa var ute med trevligt sällskap och aldade och räfsade löv hemma. Många kanske tycker det låter sådär kul men jag hade väldigt gärna varit med ute och hjälpt till! Älskar verkligen sådana härliga stunder!!! Ska nog flyttat hemmåt så jag kan vara med lite mer spontant ;) Kanske kan hitta en mysig stuga i blekinge för mig och hunden! :)


Världens bästa Texas-bebis, första dagen hemma i Saxemara är det här! Det är snart 8år sedan! Lite börjar bli stor ;) Och han är i sina bästa år! ;) Det har han alltid varit och kommer alltid att vara! <3


Längtar efter mycket jag... :))

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards