kittty

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Kitty Gustafsson - 14 oktober 2011 13:51

Gick och lade mig med världen värk i kroppen igår, tog lite alvedon och somnade. Vaknade med sprängande huvudvärk och alldeles igentäppt i näsan och lock i båda öronen. Jag som hade bestämt långpromenad med Ingel idag :( Blev ingen sådan, sen trodde jag att jag hade tvättid idag, men när jag stod där redo att börja tvätta var det redan upptaget, det var visst imorgon jag hade tid... Så idag blir det inget vettigt gjort alls vill jag lova. Borde fortsätta plocka undan i lägenheten men jag känner inte för att göra det idag heller ;) Äsch idag är jag ju sjuk så jag tar en sjukdag. Bra att jag inte jobbar på ett tag så är jag nog frisk tills dess i alla fall! Har verkligen ingen lust med en karensdag just nu!!


Igår var jag på klubben och tränade hoopteknik med lilla hund. Han var duktig, jag mindre duktig, behöver lära mig mer om hoppteknik övningar, hoppas Greg går igenom något på kursen! Har försökt hitta artiklar eller filmer på internet men hittar inget bra. På youtube finns en del men de skriver ju inte hur långt det är mellan hindrena så då är det lite svårt.. ;)


Påväg till klubben stannade jag till på Grizzly, har kollat efter canvasbur ett tag. Var på väg att köpa en från blocket men det är ju lite krångligt med frakt av en bur plus betalning privatpersoner imellan. Så det blev inget köp. Och tur var väl det för på Grizzly hade de utförsäljning. Fick en sprillans ny bur, i den storleken jag ville för halva priset! Och halva priset var 60kr billigare än då jag tänkte köpa på blocket! ;) 497kr för en canvasbur! Jag känner mig nöjd! Och T ser ockås nöjd ut! :) Blå och fin var den! Får se vad valpen tycker om den sen! Valpen och jag ska leka burlekar i alla fall! Så den lär ju tycka att det är bästa stället ganska snart! :)


  

Det är så mycket jag ska lära valpen! Klickertränade med T idag, sjuk = dåligt tålamod = borde inte ha gjort det, inte så svårt i alla fall (fast hur svårt kan det vara att ställa 4 tassar i en låda!?). Blir så trött på honom ibland. Han är så låst på att hoppa och slå med sina framtassar. Kan han inte bara ta det lite lugnt? Det ända jag ville ha var 4 tassar i en låda och det går inte för han sprätter iväg lådan och den flyger all världens väg med framtassarna hit och dit. Tillslut bytte vi övning till att ställa sig på en skokartong och snurra runt med bakdelen. Det gick bättre, det har vi tränat någon gång på förr. Så vi slutade i alla fall med en bra känsla, även om jag var nära att få ett utbrott på honom först där. Inte den stämningen det ska vara när man klickar ju... Ser i alla fall fram med glädje och spänd förväntan på att få träna och lära en ny valp alla roliga saker vi ska hitta på! En oslippad diamant som jag ska få forma!

Det gick ju väldigt bra med Texas, så hur bra kan det inte bli med nr 2 då! :)




     




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards