kittty

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Dagarna går fort! :)

Av Kitty Gustafsson - 10 augusti 2011 18:51

Oj va fort dagarna går!! :)


I fredags efter jobbet kom mamma och pappa på besök! Vi hade en jättetrevlig fredag kväll som vi avslutade nere i hamnen på The tall ships races! Men OJ va fötterna var trötta när vi gick hem! ;) Men alla höll minen och gick, det var nog värst för mig och mamma ;) Pappa hade bäst skor, eller så lekte han tuff ;) Min coola pappa :D


Lördagen var ännu bättre! Den började med shoping! En soffa har inhandlats till balkongen, dock har jag inte hittat någon till vardagsrummet ;) Men 1 av 2 soffor det är ju alltid något ;) Så nu kan massa mer folk sitta på min balkong! Bara ett större bord som ska dit också! På lördageftermiddagen bagav vi oss återigen ner mot båtarna i hamnen! Bror som jobbar på en ubåt inom försvarsmakten stod i försvarsmaktens monter och han charmade varende intresserade pojkbarn som gick förbi ;) Men lite unga för att rekrytera vad dem ;) Försvarsmakten bjöd på en båttur med stridsbåt 90 och en lite mindre g-båt! Jag och pappa åkte med den lilla snabba g-båten ;) Vi lekte i svalet från de två andra stora båtarna! Tjoho va härligt det va att vara på havet igen! :D Glömde ju nästan att vi även spacklade mitt sovrum, jag har rivit ner tapeten där :D På väg hem från festivalen tog vi med bror till kvarterskrogen på Nissastrand! En himmla trevlig restaurang som man går förbi, och god mat hade de också! Dit ska jag gå fler gånger! ;)


På söndagen slipade vi väggarna, har bara lite kvar att slipa på en vägg sen är det bara att klistra på nytt papper på väggarna! :D Pappa kommer upp en helg och hjälper mig! Pappret är redan hämtat och klart! :D Ni får se sen när det är klart ;)


När mamma och pappa åkt begav jag och Texas oss mot Göteborg! Vi åkte till Blå Stjärnan och träffade massa trevliga gamla jobbarkompisar! När Eva-Karin slutat jobba så fick Fanny och Texas simma! Åhh saknar den poolen! :D Saknar vårt söndagsnöje! ;) Men men, med trötta vovvar åkte vi hem till Eva-Karin, men Fanny kom snabbt på att hon inte var trött ;) Men det är en annan femma ;) Hon är ju BC :P


Måndag blev det agilityträning och på eftermiddagen träffade vi Johanna, klasskamrat och arbetskollega, med sin 4månader gamla labradorvalp! Jaaa den var söt!! Prosit heter hon :O) Fick även träffa Johnny en stund efter att han slutat jobba, Prosits husse och även han klasskompis och kollega från Blå! :)


Helgen i Göteborg avslutades på bästa sätt i Mölndal och agilityträning på tisdagsförmiddagen innan det var dags att bege sig hemmåt och en jobbkväll på sjukhuset!


Har haft två bra arbetsdagar, nu hoppas jag på en tredje lika bra och imorgon eftermiddag får vi besök av Elin! :)


Eva-Karin kom på en superidé när vi satt och pratade så nu har vi startat en facebookgrupp, Trixigt värre heter den! Jag och Eva-Karin kommer på trix som man ska lära sin hund, vid ett bestämt datum, ca 1 vecka senare får alla som är med ladda upp en videosnutt på hur långt man har kommit och en "VEckans trixvinnare" utses! Sen lägger vi upp ett nytt trix! :D Första veckans trix är att krypa! Bara för att det var det första trixet vi kom på som ingen av våra hundar kan ;) Är det någon av mina kära hundvänner sim vill vara med är ni mer än välkommna! :D Fråga mig eller bjud in er själva ;) Idag hann jag med vårt första träningspass! Kommer nog gå galant det här ;) Filmade en snutt från vårt andra klickpass, det första var precis slut ;)



Här följer en del bilder från "helgen som började på en söndag" i Göteborg ;)


Lotta njuter av att titta på medans de andra tränar :)

 

En liten BC flicka kan behöva tänka till när hon ska lärar sig slalom :)

Det gäller nämligen att hålla tungan rätt i mun :)

Lotta

Texas


Fanny

  

 

 

Det är bäst att blunda med ögat närmast slalompinnen! Det kan vara läskigt på andra sidan porten ;) Lotta gör ALLTID det! ;) Kan inte vara lätt att ta sig igenom då :P Men det går faktiskt helt okej! :D

Texas är bra på det här med agility när han är på det rätta "humöret!"

FInaste vovvarna! :)


Fanny har blivit snabbast av dem! :) Oväntat :P


Även om hon ligger ner i starten så vinner hon racen ;)


 

Prosit fjäskar för en nonchalant voff-voff ;) Vad ska man med bebisar till tycker Texas :P


 

Fanny däremot som fortfarnde är bebis, men en liten större, hon tycker det är megakul :D


 

Men även små vovvar har något att säga till om ibland ;)

 

Paus!


 

Pausen är slut! :D


 

Tre svarta vovvar! Det är minsann inte lätt att fota dem ;)


 

Detta är Nova, bara 1 vecka äldra än Prosit men liiite större! :)


Prosit ger sig inte, man ska fjäska in sig hos de äldre ;)


 

Nova tar en paus, PÅ stackars Prosit ;)


 

Tillslut får den där farbron ett tokryck och då ska det busas vilt med alla!


 

Johanna visar upp sin bebismage! ;) Jag tror hon tycker om den ;)


 

Fanny vill bada i den här poolen, men det är inte okej ;)


 

Även om valpen inte kan stanna kvar så SKA DET GÅ att ta ett "uppställt" foto! Och se så bra det blev :)


 

Finaste Lotta :)


 

Tokigaste Lotta :)


Finaste Prosit!


Se så söt man kan vara!


Hon ser ut att vara en lycklig tjej alla redan :)

Hoppas vi ses snart igen alla goa vänner i Göteborg! Saknar er alla redan :)

  



 
 
Johanna

Johanna

10 augusti 2011 21:01

Åh vilka underbara bilder! =) vi blir kvar här nere förresten ;)

http://www.myheavenlylife.blogspot.com

 
Ingen bild

Susnne

12 augusti 2011 21:32

Du är så fantastiskt duktig med kameran!! Men så har du härliga motiv att fota också. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards