kittty

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Kitty Gustafsson - 1 november 2012 22:55

Haft en jättemysig torsdagkväll med god mat och bästaste mamma och syster på besök, och Fiffi såklart!!   


Alltså Fiffi och Tindra, de går inte att beskriva med ord! Haha en amris och en border collie, omakaste paret och bästaste vännerna! De slutar ju aldrig leka, inte ens när man har sagt till dem att det räcker... Man får hålla i den buff tills den somnar och säga till border collien att "gå iväg", när man sen tycker det är lugnt och buff blivit varm och ska gå och lägga sig någon annanstans, då kommer border collien och säger "Hej, ska vi busa nu!?" visst säger den buff och så var det igång igen... Eller så letar den buff upp den sovande border collien och petar lite på den och sen var det igång igen.. Men nu, nu när de har åkt igen, då är det lugnt! Lugnt och skönt!!    Men herregud va roligt det är att dem har varandera och att dem har så kul ihop!!! Dessutom har border collien inte lärt den buff allt hon kan, hur man smyger, hur man leker, vilken aktivitetsnivå man ska ha, ja läs själva ska ni få se! http://evvve.bloggplatsen.se/

Tindra är mycket nöjd och glad övar att ha en kompis som den buff, och att hon skulle vara inblandad, som det står där,  den snälla söta lilla border collien,   nääääe   


 


Näe, nog med detta! Nu sängen! Imorgon blir det inte agilityträning som planerat,  får följa med och filma i alla fall!


Och Tindra fick springa agility idag!! Elin fick låna TurboTindra och springa agility, jag fick stå och titta på, Elin hade tydligen spring i benen, det syntes, de hade fint flyt i kombinationen vi hade satt upp! Fina duktiga Tindris, faktiskt lite kul, eller till och med mycket kul och se henne från sidan också, den hunden alltså!!! Häftig som få, jag fick så jag teg, Evve har en bra teori, men jag kommer inte ihåg den nu    God natt på er!!!!!

Av Kitty Gustafsson - 1 november 2012 10:15

Igår morse masserade jag foten med bästaste UB:s aloevera! Vet inte varför jag fick för mig att göra det men något får man ju göra när man har gott om tid. I alla fall var resultatet till kvällen förvånadsvärt stort, eller litet!? Foten var ju bara hälften så stor!? Ha tänkte jag och så smörjade jag in den igår kväll med! Imorse när jag vaknade har säkert 2/3 av svullnaden försvunnit!! Foten ser nästan normal ut, den är bara blå och gul liksom!?! Kan aloeveran haft så bra effekt eller var det bara vanlig läkning? Näe jag tror på den magiska salvan! Den är banne mig bra till allt!   


Tindra såg såklart min lycka och gick och hämtade fotbollen!? Kanske inte dags att börja spela fotboll än men hej och hå va mycket bättre det känns! Och nu ringde de från sjukgymnastiken, de undrade om jag kunde komma halv elva istället för 11, det är ju typ nuuuuuuuuuu, bästa att dra!!!   


Man kan inte bli annat än glad av denna lilla skithunden, jag ÄLSKAR DEN!!!!!!! Av hela mitt hjärta     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards