kittty

Alla inlägg under november 2012

Av Kitty Gustafsson - 27 november 2012 05:55

Usch så här dåligt som jag har sovit dom här nätterna har jag mig aldrig gjort :( har legat vaken sen 03 inatt, snurrar varv på varv och tänkt att nu somnar jag snart men icke... Igår natt var likadant!!! Piss jobbigt, men samtidigt vet jag att jag sover dåligt i perioder, det gjorde jag när jag jobbade dag med, bara att stå ut och vänta på bättre tider... Ja det hjälper ju inte att blogga mitt på morgonen men jag ger upp, klockan ringer 07.15 ändå, ska åka och valla i Varberg!! Får se till att sova i eftermiddag, det lär ju gå bra för lär vara trött då ;) funderar på att ta en morgonpromenad nu, älskar att vara ute! Gick på Kvällspromenad vid 21.30 igår, efter att ha varit på lymfom föreläsning med buffé, tyvärr var buffén bättre än föreläsningen.. Lite för svårt för oss som inte var läkare.. Iaf så var det Helt underbart att promenera igår kväll, det var alldeles lagom kallt, vindstilla och så var vi ensamma ute, vi kunde bara gått och gått och gått!! Mina hundar och jag! Lyckost mig som har dem!! God morgon på er!

Av Kitty Gustafsson - 21 november 2012 18:21

när man kör agility med racer bc!!! Fruktansvärt kul, men vi behöver jobba på svängarna   




Av Kitty Gustafsson - 19 november 2012 19:56

En helt vanlig dag i Halmstad med syster, alla hundarna och hästen! Life doesn´t get any better than this!


                                                               







Av Kitty Gustafsson - 19 november 2012 08:00

Jag har verkligen blivit som besatt av agility (om ni inte redan visste det). Jag har insett det nu också, det är som ett beroende. Tur att jag har en border collie som är lika beroende av det som jag är också.


Tindra och jag ska utforska en ny del av agilityn i December, vi ska gå kurs för Stina Mattsson!! Pirrigt, vi har ju aldrig gjort något annat än vår "grej", utan blindbyten och andra speciallar svängar. Men jag tror jag måste pröva för att veta hur jag vill ha det, hur jag och Tindra vill ha det. Jag har en målbild framför mig när jag kör agility, jag vill hitta det flowet, jag vill köra agility precis som i min målbild. Och vägen dit är garanterat inte enkel eller spikrak, men med tanke på min motivation, så kommer jag inte sluta kämpa för att komma dit. Vet inte hur jag ska ta mig dit heller men en sak är säker, och det är att vi gör vårt bästa! Kollade på en dokumentär om att vara elitidrottare, de strävar efter att varje träningspass skall vara det bästa. Det gör vi med!!!


För att våga vinna måste man också våga förlora. Välj inte den säkraste vägen, välj den snabbaste.

Tävlingspsykologi är svårt, men ibland snappar man upp små meningar, de här två blir nog mina meningar som jag ska ha med mig när jag och Tindra börjar tävla. Det är inte det där resultatet som räknas, det är känslan! Det kan jag behöva komma ihåg, för fort går det, men inte alltid rätt, men vad gör det när man har så kul som vi har!?


Hellre fort och fel än tråkigt och rätt!


Av Kitty Gustafsson - 14 november 2012 19:46

Ja foten ska ju rehabas, vart inte helt nöjd med sjukgymnastens övningar denna veckan, så jag har plockat bort någon och ersatt den med stå på balanskudde! Är man border collie så tycker man ALLTID att det är roligare att göra något än att bara titta på, så Tindra tar sin "Bamse-uppgift" på största allvar! Inget fusk här inte!   

Dessutom blir ju mitt vinglande en bra störningsträning, inte lätt när matte står där och vinglar bredvid!


Vill ni se för er själva? Kolla då   


Av Kitty Gustafsson - 12 november 2012 08:03

Ännu en natt på våning 6 i Halmstad är över! Dags att sova! Efter en natt på jobbet är det härligt att mötas av två glada förväntningsfulla vovvar! Den ena väntar på mat och den andra på att få hoppa upp i famnen och ge en puss! När dessa första förväntningarna är över, då väntar nästa, att få komma ut och kissa och busa (T & t har lite olika åsikter om i vilken ordning dock). När det som ska göras ute är gjort går vi in igen, då ska border collien ha mat och så ska jag göra mig i ordning för att sova. När också detta är klart är det dags att gå in i sovrummet och sova, trots att natten ha varit lång står border collien och trycker utanför sovrummsdörren fö att få komma in och lägga sig! Trodde inte man kunde få en så bra border collie, och tro mig, det är ingen lat hund! Men hon anpassar sig så väl och/eller så gör hon annat än att sova på nätterna ;) men det tror jag inte, grannarna hör ju aldrig något! Jag fick helt enkelt bara världens bästa Tindra!!! Och så har hon ju världens bästa Texas som förebild i mångt och mycket!! Nähe, nu sove både T & t gott, jag ska göra detsamma! God natt, eller god morgon! Skulle bara skriva av mig lite....!!!

Av Kitty Gustafsson - 9 november 2012 09:38

Vovvarnas blinkhalsband kom igår, så vi provade dem på kvällspromenaden! Jag var säker på att det var vitt blink, men när jag satte på blinket så var det grönt, jättegrönt!!! Det ser ut som julgransbelysning och vovvarna syns jättebra i mörkret! Jag är nöjd!!   


Hundarna är också väldigt nöjda just nu, har varit full rulle hela veckan och än är det inte slut! Idag är det agilityträning på hundarenan som gäller, och imorgon väntar nya äventyr!


Var hos sjukgymnasten igår, fick nya övningar för foten, gick såklart igenom alla där och har träningsvärk i rumpan idag!? Det var ju foten som skulle tränas   


Nehe, städa lite kanske, blir taco på Landfästet ikväll, Eva-Karin och syster kommer! Nice!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards