kittty

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Underbara agility!

Av Kitty Gustafsson - 27 oktober 2012 01:15

Nattarbetare som man är sitter jag nu här, klockan är 01.15 och jag är inte ett dugg trött. Men det beror nog inte på att jag jobbar nätter, för jag har ju vänta tillbaka dygnet, jag är bara så himmla himmla glad! Sitter och kollar på agilityfilm på mig och Tindra från dagens träning. Herregud va kul vi har, och jag tycker jag mest springer runt med ett stort leende på läpparna hela tiden på filmen.  Dagen har varit helt perfekt! Först agilityträning med Elin på klubben, jag och Tindra jobbade igenom ett tufft framförbyte, mest för egen del, måst elära mig att "skicka och sticka" ordagrant.. Så jag hinner placera mig till nästa hinder och nästa byte!! Men det roliga är att det är aldrig tråkigt att träna de här detaljerna med Tindra, vi gör det liksom med glädje, för att vi vill och för att jag har en målbild om hur jag vill att det ska se ut.

Efter detta mycket braig träningspass åkte vi hem och åt och vilade, jag gjorde fruktsallad som skulle förtäras med bästaste stora syster framför ett CSI avsnitt senare och sen åkte vi till den öppna träningen på Halmstad Hundarena. Klubbkompisarna och jag tränade ännu mer agility!!! Jag och Tindra ÄLSKAR AGILITY! Vi kan nog aldrig få nog!!!

Och i och med att jag hade hela denna underbara dagen på film kunde jag ju inte låta bli att sätta ihop en rulle till er!


Så nu när jag känner mig nöjd med detta ska jag gå och lägga mig, sova gott, kanske kolla på filmen en gång till innan jag somnar,  och imorgon väntar en ny härlig dag. Det blir dock ingen agilityträning! Imorgon står en härlig promenad i det fria på schemat! Inte fel det heller! God natt!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards