kittty

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Får får får

Av Kitty Gustafsson - 27 april 2013 19:36

Fem fina får har flyttat till Halmstad och jag, Eva-Karin och Elin delar på ansvaret. Tyvärr har två av tackorna blivit halta, det blev dem under transporten eller efter, oavsett så gör det ont i hjärtat att se dem ha ont i sina ben. Det var inte så det skulle bli, men det är så det är att vara djurägare, det blir inte alltid som man har tänkt sig och skador kommer så lätt! Vi har haft fåren i vår fålla de två första nätterna och de verkar trivas! Nyfikna och framåt, idag byggde vi en sjukhage till de två tackorna som har ont i benen och de andra tre fick gå ut på det stora gröna fältet och beta, orättvist men så är också livet ibland. Vi hoppas dem kryar på sig snart annars får veterinären komma och ge sin bedömning. Det löser sig på något sätt. Det gör det alltid. Skönt att vi är tre som hjälps åt att ta hand om dem. Man lär sig nya saker hela tiden. Det är väldigt nyttigt att vara fårägare :-)


Liten bildstudie på 88:an och hennes gäng. Som sagt två står i sjukhagen och de andra tre får hålla ställningarna utanför. Längtar redan tills jag kan åka tillbaka och titta på dem imorgon när jag har sovit efter jobbet! Tycker omdem jättemycket alla redan!!    (man får dock inte gulla med dem även om man vill jättemycket för då kommer det inte fungera i vallningen sen)!


Och just det, det har hänt en del sen sist. Den där ansvarsfulla boder collien som inte rörde sina stygn, det gällde inte när matte sov. Så hon tog dem själv på dag 8 när jag däckade i sängen efter jobbet och glömde tratten. Dock har det gått jättebra och magen är helt läkt nu, så inte nog med att vi har vallat lite idag, vi körde även agility för första gången på 2,5vecka! Det var kuuuuuul tyckte båda Tindra och jag!   


Trevlig helg!     



           

Nöjd Tindra i sin alldeles egna fårhage    

 
 
Pernilla

Pernilla

27 april 2013 23:05

Så roligt och så gulliga de är.
R har också agility-vila och har fått abstinens.
Hon vill få akjuts till träning i morgon, trots gips. Något går ju att träna. Rundbana åt ett håll tex.
/P

http://pernillaochpuma.blogg.se

 
Ingen bild

Bearfoot

28 april 2013 23:52

Kul med får , tycker ni ska utlysa namnförslag.
Här kommer mitt förslag!
ULLIS , BÄÄ , BUU , OXFORD , DORSETH.
KUL VA:)
Ha de bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards