kittty

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Kitty Gustafsson - 9 oktober 2012 21:49

  Det händer minsann grejer hela tiden här i Halmstad! Har knappt tid att sitta vid datorn, och ja det har väl ni märkt om inte annat! Den här bloggen uppdateras ju nu mer sällan än ofta! Men som jag hoppas ni har förstått så är det bara för att vi har det så himmla bra och roligt hela tiden!!   


Nu har båda mina inneboende flyttat till sina egna hem! Jag och vovvarna har haft det väldigt bra med lite sällskap men det är faktiskt lite skönt att vara själv igen. Snart kan jag plocka undnan mina egna grejer och njuta av det, och veta att det är ingen annan än jag som stökar ner igen! Men just nu hinner jag inte städa undan, för jag har så mycket roligare saker att göra hela tiden, är ju knappt hemma och då hinner jag ju inte se alla grejer heller! Jättebra!   Tro det eller ej men när min stora syster bodde här var det hon som höll ordning, inte jag, knasigt :P Vad hände där liskom!? Nog snackat om hur stökigt det är hemma hos mig!


Tindra min lilla agilityhund blir bara bättre och bättre, och jag med om jag får säga det själv. Agility VM har precis tagit slut, bästa svenska large ekipage, om jag inte har tagit fel, blev Tindras faster... Ja ni hör ju själva, det ligger i generna, och som Elin så fint sa, "jag vill inte vara gruset bakom spakarna", näe inte jag heller så det blir minsann till att ligga i! Fast vårt mål består av många målbilder och delmål, ska vi komma någon vart får vi nog ta en sak i taget! Men viktigast av allt är att ha fantastiskt kul ihop med sin hund, om vi inte tar oss ur klass 1 så gör vi inte, men vi ska minsann ha kul! Nu när Eva-Karin har flyttat hit har jag dessutom tre stycken superbra träningskompisar, och att träna ihop och få den där kommentaren/feedbacken gör att man tar ett kliv till framåt varje träningspass! Kul!

Denna månaden fokuserar vi på slalom, för det vore tråkigt att gå in och träna hela vintern inomhus och missa chansen att få träna slalom på grund av materialbrist. Så förhoppningsvis har vi ett fungerande slalom innan det är dags att träna inomhus! Kan inte vara omöjligt med en TurboTindra   


Texas lever på sin andra placering från DM, det kommer han göra ett tag!   En vinst för oss helt klart! Heja Voff-voff! Snart är det KM, kanske vill han ta två vinster på mindre än en månad? Vi får väl se ;)


Nyaste nyheten om ni vill veta, det är i alla fall att Tindra varit och röntgat höftleder och armbågar idag... Jag kunde inte hålla mig längre, nyfiken som få.... För egentligen spelar det ju ingen roll vad plåtarna säger, bara hon är välmuskald och vältränad kommer hon att kunna köra agility oavsett svar. Om eller när hon skulle få problem skulle vi ta det då. Men jag håller tummarna för att de som kan se något på de där bilderna tycker det ser bra ut. Jag blir mest stressad av att titta på dem, ibland ser det kanon ut, men sen när jag tittar lite till så är det "kört". Om en vecka hoppas jag att vi vet!!! Kommer besöka skks hunddata många gånger tills dess....!


TurboTindra tyckte det var liiiite mesigt med det där sömnmedlet hon fick, det gick vingligt ut från veterinärkliniken, och hon är minsann fortfarande tröttis. Men herregud vad hon har uppfört sig bra idag!

Trodde bara man kunde få en once in a life time hund, och att det var Texas, men jag tror Tindra håller på att bevisa att man nog kan få två    Jesusamalia vad jag tycker om henne           



Av Kitty Gustafsson - 9 oktober 2012 10:57

Ni gör mig så glad! Varje dag!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards