kittty

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Lördag

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2011 22:41

Okej mina "känsliga" läsare! :) Texas fick inte hela kvällsmaten på den där hinken igår, han tränade bara lite innan han fick resten i matskålen. Ni är så söta som bryr er ;) Men om ni ser på filmen så jobbar T med både huvud och kropp och jag tycker minsann mest att han ser ganska road ut med viftandes svans och positiv attityd!

Ni är i alla fall söta som bryr er men nu slipper ni "oroa" er ;)


Idag har vi bara tagit det lugnt, vi tog en härlig promenad i förmiddags sen efter det har det inte blivit så mycket gjort. Jag har varit till biblioteket och lårt "Ett liv med vallhundar". Mycket spännande läsning och det är verkligen mycket nytt att lära sig, men kan inte låta bli och le lite när en duktig vallhunds människa skriver om hur man lär ut ligg "..säger kommandot, "ligg". Samtidigt trycker jag bestämt med handflatan över hundens rygg till dess han lägger sig. Jag upprepar detta flera gånger i rad och berömmer hunden om den gör vad jag önskar. Vissa hundar lär sig detta väldigt snabbt medan andra har svårere - de vägrar helt enkelt lägga sig." Men kan de vägra om man trycker dem på ryggen ;) Och jag vet inte om man får så snabba och entusiastika läggande som lilla T har om man gör så, T hade mest tittat på mig och frågat vad jag höll på med :) Men, sen skriver författaren också på ett annat ställe att de har en del att lära om lydnadsträning, men att man sen får forma det till vallningen. Och det håller jag helt med om. Om man säger hit till hunden när man håller på med en delning av en fårflock så vill man ju inte att den kommer och sätter sig fint på vänster sida, då ska den ju gå in i mellan till dig för att passa på fåren! :) Men men, han har som sagt mycket bra att skriva om vallning och jag har MYCKET att lära mig om just vallning! Mitt mål är ju att komma långt i agilityn men jag är nog inte nöjd förrän vi även har ett godkänt vallprov, så Eva-Karin, vi kanske ska ta och valla lite sen också, när vi är agilityproffs? ;) Tror minsann Fanny kan tända till hon med :P


Imorgon är det avslutning på en nybörjarkurs i agility på klubben och jag ska hjälpa till! Sen är det jobb till natten, och sen är det snart tisdag och då är jag ledig igen! Ska hem och fixa bilen, den inre styrleden behövde ju fixas till och så var det där med dubbdäck, tidigt jag vet men vill ha allt klart innan lilla valpen kommer! Jobbigt att åka något annat än en kombi med två hundar varav en valp ju, det går ju typ inte! :P Nej bättre att min bil är redo! :) Äntligen ska jag få användning av dubbelburen! :) Tur jag valde en sådan ändå ;)


Texas och Katt :) Det där är minsann en himla go kisse! :) Snart ligger det i alla fall en lite vovve där istället! :) Tjoho!! :D Tokglädje!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards