kittty

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Träningsdag på klubben

Av Kitty Gustafsson - 16 oktober 2011 18:23

Lilla hund ska snart få lite lov från agilityn men idag var det minsann ingen semester! :))


Ett härligt gäng från klubben möttes upp vid 10-tiden för att träna. Vi byggde en bana och gick igenom den grundligt rent handlingsmässigt. Kollade på alternativ och för och nackdelar. Jag gör ju på mitt egna lilla vis men det har de inget emot!

Texas var inte överladdad direkt så vi saknade fart i alla loppen, och det kan väl lite vara mitt fel som INTE belönade när jag skulle ha stannat upp och gjort det!!! Blir så arg när jag kommer på mig med sånt här! Bättring!


Vi behöver träna framförbyten, och jag måste sluta med alla mina HÄR! Ropa hundens namn eller var tyst! Ska tänka på det! Och så syns det att vi behöver träna på våra framförbyten. Tycker min tajming brukar vara hyfsad men responsen från T kunde varit bättre, alltså behöver vi träna mer på det!


Sen åt vi middag och sen gjorde vi likadant med en ny bana. Vi brhöver träna på svängar, fart i dom och olika tekniker och modeller eller vad man sak säga.. Det behöver vi verkligen nu till klass 2 :)


Här är en film från banorna med små komentarer. Ni får nog pausa eller se den två gånger för att hinna se vad det står ;) Man kunde inte lägga på två olika texter och då krockade texterna ibland så det fick helt enkelt inte plats!


Kom gärna med egna kommentarer :) Konstruktiv kritik vill vi ha!!!


Nu ska jag förbereda mig för natten, ska jobba extra inatt. 3 nätter nu sen är jag ledig igen! Då får vi se vad som händer! :)


Hej svejs!



 
 
Eva-Karin, Lotta och Fanny

Eva-Karin, Lotta och Fanny

16 oktober 2011 19:33

Ser jättefint ut! Du har perfekt timing i det allra första framförbytet och han svänger iaf ganska ba, det är väl sånt du får börja belöna. Tror dock du har börjat annama Catrins lazy motsatta hand lite väl mycket för Gregs stil. Det börjar likna Jenny Damms "hålla i hunden nära" handen. Tänkte på det i filmen från DMet också. För enligt greg ska det räcka med att att du har lärt hunden cirkel arbete och därför vill den självmant hålla sig så nära. Tror jag iaf :) I de två bakombytena ser det första bra ut men det andra blev väldigt L format, men det är inte så lätt när man har en hund som inte springer så fort. Men tänkte att du ville veta ändå :)
Bra jobbat iaf. Blev riktigt inspirerad att träna jag också nu :)
Kram

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva-Karin

16 oktober 2011 19:36

I första banan efter långhoppet kunde du ha valt att inte springa upp och förbi hindrena, men det visste du säkert, jag hade nog valt att inte göra det utan i ställer skicka ut dem på en 180 och göra ett framförbyte in i tunneln i stället..

 
Ingen bild

Annlie

18 oktober 2011 10:04

Försökte maila dig men det gick inte...vad har du för adress nu för tiden?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards