kittty

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Klubbmästerskap i agility

Av Kitty Gustafsson - 15 oktober 2011 13:02

Idag var det KM på klubben, det kom jag på igår kväll, och tur var väl det för annars hade jag blivit besviken :)) Det var alldeles frostigt ute imorse vid 08.30 när vi åkte till klubben! Hade letat fram en snöskrapa igår kväll för jag tänkte att det nog kunde vara det! Tur man är förberedd ibland iaf :) Texas var laddad, har fixat en kampleksak som han faktiskt tycker om! Jag är nöjd och han är ännu nöjdare! Skit kul med en hund som går igång på leksak ju ;) Gjorde helt enkelt så att jag köpte ett nosludd till häst och satt den runt repet som är på hans favoritleksak, och vips så blev det en perfekt kampleksak! Att jag inte kommit på det tidigare! :D För jag förstår om han inte vill kampa i det tunna vassa repet (gör ont i mina händer när jag kampar i det) Men jag får han inte att leka med något annat (kan ju bero på att jag har byggt mycket värde för den leksaken och inte så mycket på andra)! Men det är sånt man lär sig på och min valp ska lära sig att leka med allt! :)


Det var två roliga banor. Vi var felfria efter det första och ledde, och i det andra agilityloppet var vi felfria tills vi hade tre hinder kvar, svänge mot raksträckan blev för vid och vovven sprang förbi däcket och upp på a:et som stod bakom och det blev tyvärr en disk. Hade vi "bara" tagit däcket hade vi vunnit och hade vi fått en vägran hade vi kommit tvåa! Så nära men så långt bort! Kul hade vi och folket är mycket trevliga! Smörgåstårta bjöds det på efterråt för oss som hjälpte till på agility tävlingen i September! Väldans gott! :) Tur man hjälpte till ;) Och imorgon blev jag inbjuden på en träningsdag på klubben! klockan 10-15 med middag och allt! Det tackar man för! :) Tyvärr blev bara vårt ena lopp filmat, det felfria :P Tur i oturen att det var det det då, roligare att se på, den andra banan var lättare och den där missen var bara onödig...! :P


Texas har aldrig rundat hinder på det här sättet förut som till hinder nummer tre men han verkar kunna det också! :) Blir ju lite mer sådan svängar i klass 2 nu så det är bara att öva!


Ha det gott!

Jag ska tvätta, för idag är det minsann rätt dag och tid :)


Hej hopp!



 
 
Ingen bild

Evve

15 oktober 2011 22:35

Jepp, min blomma e den finaste blomman <3 vi vill gärna ha en ny uppställd bild nästa gång du är hemma :) tycker ni va duktiga på filmen, voffvoff är mästarnas mästare på det där enligt mig, ett däck hit eller dit spelar väl kvitta ;P tvätta lugnt! ;)

 
Ingen bild

Mamma

15 oktober 2011 23:50

God kväll!
Kul och se er på film. Såg mycket bra ut!!
Har varit ute och ätit, tillsammans med Karin, Kevun och Evve. God mat på Feralli. Nu är Evve och hämtar Pappa i Kristianstad borde snart vara hemma.
Sov Gott!
Mamma

 
Pernilla

Pernilla

16 oktober 2011 14:46

Jag har äntligen fått en "kamphund" jag också. Ha ha!
Han går mest på textil så vi kör med strumpor. Ihop rullade i en boll i enda ändan. Billigt och bra.
/P

http://pernillaochpuma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards