kittty

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Kitty Gustafsson - 5 juni 2011 16:11

Igår var en helt fantastikt bra dag på alla sätt och vis! Strålande solsken, inte ett moln på himmeln, massa trevliga människor, fallskärmshoppning och fest! :)


Jag har varit ganska så nervös inför det där fallskärmshoppet ;) Tim, Pappa, Evve och jag provade på att hoppa igår! Ett litet flygplan tog oss upp till 4000m, väl där började människor att hoppa ut ur luckan på flygplanet! Hur normalt är det liksom ;) En efter en såg jag hur de gick ut ur flygplanet och drogs med i vinden! Det pirrade i magen, sist ut var jag och min instruktör. Vi satte oss på kanten i flygplanet och enligt de instruktioner vi fått satt jag där och dinglade med benen, böjde huvudet bakåt mot hans axel och blundade, sen tänkte jag, äsch, jag gör nog det här bara en gång! Titta nu och upplev stunden i stället, så jag slog upp ögonen och vi for ut genom luckan! Först gjorde vi en bakåtvolt så man såg flygplanet och efter bara några sekunder så föll vi fritt ner mot marken! De första sekunderna "flyger" man i sidled i och med att man har samma hastighet som flygplanet! Det fria fallet tar sedan ca 45-50sekunder. Man faller i en hastighet på 200km/h, eller 55m/sek om man så vill! Det fladdrar i skinnet! ;) Känslan var i alla fall obeskrivlig! Det var en varm dag också så jag hoppade i vanliga byxor och ett linne! När fallskärmen fällt ut sig så kopplar de om en på nåt sätt i selen, man får stå på deras fötter och ställa sig upp så det går att genomföra. Min "pilot" kopplade loss mig, viftade lite med de lösa remerna och sa nu är du lös sen vek han undan fötterna ;) Snällt ;) På vägen ner jagade vi ikapp Evve, det blev lite snurrar och svängar oich sen var det över! ;) Det var i alla fall två helsköna instruktörer och jag är SÅ NÖJD med mitt hopp och att jag gjorde det! :D Det var tufft, häftigt och obeskrivligt! Idag när jag tittar upp i skyn kan jag inte fatta att jag var där igår, 4000m upp, och föll fritt ner mot jorden! Hahaha, visst låter det helt galet!! :D


Påkläddning av sele! :)


Lite instruktioner kan vara bra att ha!   


     


  


Pappa och Tim var först "upp"!   


Tim kommer ner hel :)  


Och det gör Pappa också! :)


Jag och Evve övar på våra instruktioner! Snart är det vår tur!!

  

Laddade och redo? Om man nu kan vara redo för det där ;)

  

Det lilla planet som tog oss upp till vår hopphöjd, 4000m! 8 pers satt vi där inne som alla hoppade! Hade inte fått plats en kotte till! :)


Här kommer jag! :)  

 

  



Mamma och pappa håller koll :) Varning för nackspärr ;)  


Evve påväg ner! :)  


Nöjda och glada efter en riktigt häftig upplevelse! :)        


Ett stort härligt gäng med vänner och släkt var med och gjorde stämningen till bästa tänkbara! VILKEN DAG, den avslutades på bästa sätt upp i skogen med fest och grillning för att fira bror och hans examen! Tänk vilken tur att jag till slut bestämde mig för att hoppa! Hade inte velat vara utan den upplevelsen nu!


Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera när jag har kommit på plats i Halmstad! När jag skulle koppla in datorn där i torsdags morse blev det kortslutning så den har varit med hemma och fått sig en omgång av pappa ;) Nu hoppas jag den inte tänker bråka mer! Jag tycker om den för mycket ;)


Nu ska jag in till stan med mamma! Imorgon blir det lite mer festligheter innan jag ska hem till Halmstad igen! På tisdag ska jag jobba första dagen som sjuksköterska på sjukhuset! :D Har varit där två dagar på intro som undersköterska och jag har en känsla som säger att det kommer bli bra! :) Även om jag har en hel massa att lära! :) Mer info om hur det går kommer för er som är nyfikna!


Kram!
K&T


   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards