kittty

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Kitty Gustafsson - 12 augusti 2013 15:41

Har varit i fårhagen och busat med fåren och Tindra, Tindra behöver fortfarande tända till lite mer så nu kör vi tända på fåren grejer, inga kommandon eller fyningar, bara positivträning! Känns härligt faktiskt!


Efter fårtändarövningarna åkte jag och Eva-Karin till klubben för att träna agility. Igår var det Nordiska Mästerskapen i Agility och vi såg det på livestream. Sååå roligt och så duktiga ekipagen är!!! Så fulla av inspiration byggde vi upp en variant av hoppbanan med ett A och liten annan väg i brist på rätt hinder   


Det blev en rolig bana och jag tror Tindra hade satt alla tre försöken om jag hade gjort vad jag skulle och inte hela tiden haft så brottom ifrån vissa situationer, tre bra försök och en härlig känsla fick vi med oss hem! Tindra är ball när hon kör agility just nu, det finns liksom bara ett läge, och det är fort och dit matte visar! Så just nu hänger allt på mig, lite mer än vanligt känner jag ;) Grus bakom spakarna som någon brukar säga.. Men rysligt roligt har vi oavsett om matte kör rätt eller fel   


Haha luftade Texas agilitykunskaper också! Det var lääänge sen han körde agility på riktigt! Och förutom att han tar slalomen lite som han vill andra gången och en rivning sprang han ju faktiskt riktigt bra för att vara Texas! Bästa vovven va han gör mig glad, mitt lilla flum   





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards