kittty

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Kitty Gustafsson - 10 juli 2012 19:20

Texas har varit på Halmstad hundsim och rehab och blivit genomgången av Anna. Han blev ju halt efter ett agilitylopp i Lomma i April och sen dess har jag sett små tendenser till hälta i samma ben samt även en tilltagande stelhet efter träning. Inte minst efter den regninga tävlingen i Oskarström. Vovven var så stel så stel dagen efter :(


Efter lite genomgång hittade vi lite späningar på olika ställen och till och med jag kunde känna den som sitter i höger skuldra vid muskelfästet. Det var även en värmeskilland på höger och vänster sida så en liten inflammation finns där.

Men förövrigt är vovven i fin form och han fick SÅ MYCKET BERÖM för vilken otroligt trevlig hund han är, blir man stolt eller <3. Texas fick laserbehandling och vi kom fram till att vi ska köra på som vanligt och se om det räcker med det. Tävling på måndag och om han blir mer stel efter det eller blir halt igen så får vi gå till veterinären (eller leta i gadroben) för att få en kur rimadyl och vila för att få ordning på det. Kändes som ett bra beslut att gå dit med honom i alla fall. Bättre att förebygga än att förvärra!


På väg dit blev vi dock påkörda på parkeringen, typiskt :( Men det gick bra för alla, bilen klarade sig med bra, bara lite lackskada. Tur det för den ska ju köra till Värmlan på söndag och det hade blivit lite jobbigt att vara utan bil nu då!!!!! Så ta det lugnt på vägar och parkeringar! Det händer oväntat och snabbt vill ja lova!


TurboTindra är TURBO just nu, men hon får vänta tills imorogn att göra av med sin energi för jag har ingen lust att göra något mer idag, och hon accepterar det bra, hon leker lite med sina leksaker men mest ligger hon och tittar på mig och väntar på att det där jätteroliga ska hända typ agilityträning eller ialla fall en lite längre promenad ;) Hon får vänta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards