kittty

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Njuter av dagen

Av Kitty Gustafsson - 6 augusti 2012 19:34

Haft en trevlig dag tillsammans med mina hundar idag! Den började med en 2h lång intro på Halmstad hundarena, Halmstad hundungdom hade ordnat med en rundtur och lite intro till simmträning, kunde ju inte låta bli att passa på att njuta av den fina lokalen och träffa andra hundungdomar! Blir så sugen på att simträna hundarna i vinter... Får väl se hur det blir med det! Man har 45minuter på sig så man hinner med två hundar, det sparar ju lite tid och pengar! EKG va säger du? Ska vi simträna vovvarna i vinter? ;)


Eftermiddagen har ägnats åt lite slötittande på os och ett oseriöst försök till att sova inför nattens jobb, ingen sömn alls men 2h vila i soffan får väl duga? :) Hundarna fick sig ett pass med cirkelarbete och en promenad nu under eftermiddagen! Tindra har så lätt för att flyta ut på agilityplanen... Och de där serpentinerna har jag ont i magen för och kontaktfälten................. TUR att vi har många månader på oss!!! Nu är vi ialla fall fulla med inspiration att jobba vidare! Fick ett fint kvitto på att vår träning ändå går på rätt håll när vi tränade hos Glimmagården, det gav mersmak! Bara att fortsätta jobba med våra grunder! Så sitter det som en smäck sen!


En timme kvar tills jag ska cykla till jobbet, vad ska man göra med den? Känns alltid som att jag bara sitter av tiden så här mot slutet av dagen, hundarna ligger utslagna efter träningen och jag har fixat med disken, ska man gå in i sovrummet och röja kläder eller ska man bara sitta av tiden?? Sitter nog av tiden idag :) Tar tvätten imorgon ;) Fanns ändå inte tvåttid förän den 13/8. Så det är ju ingen bråska....! :P


 

Fina underbara Texas <3

 
 
Ingen bild

Eva-Karin, Lotta och Fanny

7 augusti 2012 10:44

Klart vi ska simträna dem, vi hinner ju lätt simma alla fyra hundarna på den tiden bara vi blir lite mer efektiva :) Hoppas du hade en ok första natt.... jag längtar som tusan till hösten. SKa bli så roligt att få lära känna så många nya människor. Ses nästa tisdag eller onsdag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kitty Gustafsson - 4 december 2016 19:32

Sen september har det gått i ett med både plugg och jobb på 100%, det blir typ 200% fullt ös. Vi har ju hunnit med att åka på ett par enstaka väl utvalda tävlningar  och både Pila och Tindra har varit så duktiga trots minimalt med tid till träning. V...

Av Kitty Gustafsson - 22 oktober 2016 20:28

Trilla inte av stolen ni nu som inte har gett upp hoppet om att det ska komma ut ett nytt inlägg någongång!   Jag måste bara skriva av mig, eller jag vet inte om jag kan det men jag måste göra något!   Pila och jag har varit på vår andra tävl...

Av Kitty Gustafsson - 30 maj 2016 10:38

Här kommer en uppdatering till dig AG            

Av Kitty Gustafsson - 18 januari 2016 20:15


Grattis världens bästa PowerPila på din 1års dag! Nu börjar äventyret på riktigt    Du är underbar!     ...

Av Kitty Gustafsson - 12 januari 2016 17:30


Du är Kung!!! Grattis på din 12års dag bästa spanielhunden!     ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards