kittty

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Kitty Gustafsson - 10 augusti 2012 15:57

Och vilken BRA vecka det har varit!!! Bra nätter på jobbet och toppen dagar på dagarna! :D

I onsdags var vi jag och Tindra hos brosan och träffade fåren! En helt klart godkänd eftermiddag i fårhagen! Jag och Tindra jobbade på bra, tror minsann hon tände till ett snäpp till, men jag får verkligen vara försiktig när jag lägger press, hon är inte så pass tänd utan med för mycket press så "lyder" hon heller mig än att gå på fåren igen och då blir det lite väl passivt... Balansgången är svår! Hoppas vi kan gå en till timme för Johan i höst! Det vore kul, då kanske vi kan få lite nya tips och idéer!


Igår kväll var det agilityträning också hos brosan! Är verkligen jättekul att träna med Eliot och Marie! Vilken tur vi hade att vi bor så nära varandra!!! Och tänk va dessa hundar bidrar till mycket härliga vänner! :)

Träningen var toppen, vi körde en komination från clean run, nyttigt och tankeställer fick jag! Körde banan först lite passivt, Tindra springer ju så jag kan ju "lika gärna stå i mitten och peka" knappt andfådd gick jag och satte mig och kollade när Marie körde. Hon kom till baka helt andfådd och jag konstaterade att jag jobbar nog inte på så bra för hon är mer tränad än jag :P Så nästa gång jag och Tindra körde gav jag mig fasen på att jag skulle springa! Och i slutändan (när vi tävlar på SM) så krävs det att jag springer så även om jag kör banor där jag inte behöver springa, så SPRING ändå... Måste ju få in det i kroppen, att kunna springa och handla!!! Så om ni ser mig ta det "lugnt" på banan, säga till mig!!!


Avslutade med lite kontaktfält! Har jobbat med värde för kontaktfälten hela semestern, Tindra har "tryckt" både här och där och fått massor av belöning, jag har även ändrat min inställning (efter lite cochning från E-K och OJ så bra det blev, hon tryckte som aldrig den igår och då hade vi ändå tränat en bra stund innan, så trots en trött hund trckte hon skit bra, och jag som inte kan låta bli att utmana oss själva skickade henne över balansen och den här gången syntes det att Tindra visste vad hon skulle göra, hon sprang hela vägen och tryckte!!! Annars när jag har prövat har det varit en osäker uppgift och ett osäkert slut, så vi fortsätter bygga värde för nosduttar som nu, det kan nog gå!!!!! Tjoho! :D


Har även satt ihop en film med Texas bästa lopp från Värmlandrallyt, va nöjd och glad jag blir när jag ser filmen!

Vi hade helt klart en riktigt lyckad vecka i Värmland!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Min egna kursverksamet

TurboAgility - Agilityglädje och Teamwork

Vi sponsras av

 

Mina hundar tränar på:

 

Mina hundar äter:

 

ETT STORT TACK TILL VÅRA SPONSORER!

Lp1 Rindi´s Snow-Race

Texas är MIN hund med stora bokstäver, han är en hund med en stor personlighet och tar många egna initiativ, på både gott och ont ;) Han är envis och vet vad han vill och när vi vill samma sak så blir det vädligt bra!!! :) Vi tävlar i agilityklass 2 och hoppklass 2 och det är vi glada och stola över :))

Glimmagårdens Electra K

Tindra är min border collie, född septemer/2011. En hund full av fart och fläkt och tillsammans tävlar vi agility.  Vi ska delta på Agility SM 2014!!!

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards